Παρασκευή, 18-ΑΥΓ-2017, 11:17 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 11
Forum » Γενική συζήτηση για ανθρώπους και γεγονότα » Αρχαιότητα » ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ-ΙΟΡΔΑΝΙΑ: (ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΜΙΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΒΟΥΝΑ)
ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ-ΙΟΡΔΑΝΙΑ:
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 17-ΟΚΤ-2013, 11:48 AM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10693
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ-ΙΟΡΔΑΝΙΑ:ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΜΙΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΒΟΥΝΑ10:09 μ.μ. |
Αναρτήθηκε απόvisaltis.net


Οι Έλληνες, λόγω της αγάπης τους για την έρευνα και το νέο,
ταξίδευαν σε όλον τον κόσμο μεταδίδοντας παράλληλα κάθε είδους
γνώση και κουλτούρα στα μέρη που επισκέπτονταν.
Ν. Αμερική, Κίνα, Ινδίες είναι από τους βασικούς σταθμούς τους.
 
Στο τέλος του ταξιδιού τους επέστρεφαν όμως οι περισσότεροι στα γνώριμα
νερά
της Μεσογείου αφήνοντας και εκεί το προσωπικό τους στίγμα.
Τέτοια χώρα υπήρξε και η περίφημη Ιορδανία που συνορεύει με την Συρία,
για την οποία έχουμε μιλήσει σε προηγούμενο άρθρο μας. Τόσο αυτές
οι δύο περιοχές όσο και περιοχές σε όλη την Ανατολία είχαν δεχτεί την
ελληνική επίδραση από τα αρχαιότατα κιόλας χρόνια, με την εκστρατεία
του Διονύσου το 3000π.Χ. και πολύ αργότερα με το «πέρασμα» του
Μ. Αλεξάνδρου σε εκείνα τα μέρη.
Αυτό που έδωσε ξανά ώθηση στην
διάδοση της ελληνικής γλώσσας στην περιοχή, κυρίως μέσω του εμπορίου,
ήταν η pax Romana, η περίοδος ειρήνης που είχε θεσπίσει ο Οκταβιανός
Αύγουστος τον 1ο-2ο αι. π.Χ.
Σύντομα η ελληνική γλώσσα ήταν η επίσημη γλώσσα εμπορίου
σχεδόν σε ολόκληρη την Ασία.


Η γλώσσα όμως δεν ήταν το μόνο ελληνικό στοιχείο που απαντούσε κανείς στην Ιορδανία.
Μνημεία αρχαίου ελληνικού τύπου δεσπόζουν σε μεγάλο αριθμό πόλεων της Ιορδανίας.
Πρώτη και γνωστότερη ηΦιλαδέλφεια (Αμμαν), που χτίστηκε από την αρχή και πήρε
το όνομά της από τον Πτολεμαίο τον Φιλάδελφο, βασιλιά της Αιγύπτου. Σε όλη την πόλη
υπάρχουν αρχαία ελληνικά κτήρια, όπως το Νυμφαίο (φημίζεται για την αρχιτεκτονική του
μέχρι σήμερα και είναι αφιερωμένο στις Νύμφες του νερού), μεγάλα θέατρα, βιβλιοθήκες κ.α.
Σε ένα μάλιστα εκ των θεάτρων διεξάγονται πολλές από τις επίσημες
εκδηλώσεις της Ιορδανίας, γεγονός που δείχνει την εκτίμηση και τον
σεβασμό των κατοίκων προς καθετί ελληνικό.

Και η Ακρόπολη όμως της περιοχής χρονολογείται την Ελληνιστική Περίοδο και
βρίθει ελληνικού στοιχείου:
- Ναός Ηρακλέους, από τον οποίον σώζονται δυστυχώς μόνο ερείπια.
Η παράδοση μάλιστα αναφέρει την ύπαρξη ενός αγάλματος του ήρωα,
ο οποίο έφτανε σε ύψος 10μ., σύμφωνα και με την εκτίμηση αρχαιολόγων.
Βυζαντινό μεγαλοπρεπές οικοδόμημα.


Έπειτα η πόλη Γεράσα < γήρας (σημ. Τζέρας), όπου ο Μ. Αλέξανδρος
είχε αφήσει τους πρώτους στρατιώτες του.
 Η εν λόγω πόλη είναι γεμάτη
από κίονες, ελληνικές επιγραφές, δύο θέατρα με άκρως ελληνικές προδιαγραφές
πιστές στο Αττικό πρότυπο (σήμερα στο μεγαλύτερο από αυτά διεξάγεται
το Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού
), αγάλματα, ναοί
(π.Χ. του Διός στον νοτιοδυτικό λόφο, της Αρτέμιδος, προστάτιδας της πόλης,
που αποτελεί το σημαντικότερο αξιοθέατό της
) και οικοδομήματα της
Ελληνιστικής περιόδου.
Υπάρχει ακόμα η αρχαία αγορά, στην οποία κυριαρχούν κίονες ιωνικού και

κορινθιακού τύπου, καθώς και πολλές εκκλησίες της Βυζαντινής περιόδου
(του Αγίου Ιωάννη, του Αγίου Γεωργίου, των Αγίων Αναργύρων, κ.α.)


Επίσης, η πόλη Γάδαρα (Γκαζέρ) έχει γίνει γνωστή αφενός για τις θερμές πηγές της,
όπως αναφέρει και ο Στράβων και αφετέρου για την ελληνική επιγραφή που γράφει:
«Σοι λέγω, τᾦ διερχομένῳ, οἷος εἰ ἢμην, οἷος εἰμὶ ἒσει.
Χρῆσαι τᾦ βίῳ ὠς θνητὸς»! (Σε εσένα απευθύνομαι διαβάτη.
Εκεί που ήσουν ήμουν και εδώ που είμαι θα έρθεις.
Αντιμετώπισε την ζωή σου σαν θνητός)!

Σας θυμίζει κάτι;
Η συγκεκριμένη πόλη υπήρξε, ακόμη, γενέτειρα του Επικούρειου Φιλοσόφου,
Φιλόδημου και των Κυνικών Μελεάγρου και Μένιππου.
Σε επίσκεψή του κανείς θα έχει την δυνατότητα να δει τις περίφημες
θέρμες του Ηρακλείδη (λουτρά με γεωμετρικά σχέδια), τάφους της
Ελληνιστικής περιόδου, και άλλα πολλά.


Τέλος, η πόλη Πέτρα είναι άξια αναφοράς, επειδή εκεί έζησε και
έδρασε η πανάρχαια ελληνική φυλή των Ναβαταίων
Είχαν χτίσει
οικισμό πάνω σε βράχο, στοιχείο που χαρακτηρίζει κατ’ εξοχήν πόλεις,
στις οποίες ζουν Έλληνες
.Οι Ναβαταίοι χαρακτηρίζονταν από
έντονη εμπορική δραστηριότητα και αρχιτεκτονική ικανότητα.
Έχτισαν αμέτρητα κτήρια, προσόψεις, ναούς,
θέατρα, αγορές, αποθήκες νερού σε βράχους, κορινθιακούς τάφους, κλπ.
Διέθεταν ικανούς βασιλείς (πχ. Αρέτας), οι οποίοι κατάφεραν να
διατηρήσουν
την ανεξαρτησία του λαού τους ακόμα και όταν ο Πομπήιος προσάρτησε
την Συρία στην κυριαρχία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Ο Στράβων κάνει λόγο για τους Ναβαταίους, εξαίροντας τον πολιτισμό τους.
Αλλά και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης αναφέρει πως ο Αντίγονος προσπάθησε
να τους υποτάξει, προκειμένου να πολεμήσουν στο πλευρό του εναντίον
των εχθρών που κυριαρχούσαν στην Αίγυπτο και απέτυχε.



Υπάρχουν, ωστόσο και πολλές άλλες πόλεις, στις οποίες είναι εμφανές το ελληνικό στοιχείο,
όπως η Πέλλα, η Ακάμπα, η Μεδεβα και άλλες.
Όπως γράφει ο Καβάφης:
«Κι απ” την θαυμάσια πανελλήνιαν εκστρατεία,
την νικηφόρα, την περίλαμπρη,
την περιλάλητη, την δοξασμένη
ως άλλη δεν δοξάσθηκε καμιά,
την απαράμιλλη: βγήκαμ” εμείς·
ελληνικός καινούριος κόσμος, μεγας.




Εμείς· οι Αλεξανδρείς, οι Αντιοχείς,
οι Σελευκείς, κ” οι πολυάριθμοι
επίλοιποι Ελληνες Αιγύπτου και Συρίας,
κ” οι εν Μηδία, κ” οι εν Περσίδι, κι όσοι άλλοι.
Με τες εκτεταμένες επικράτειες,
με την ποικίλη δράσι

των στοχαστικών προσαρμογών.
Και την Κοινήν Ελληνική Λαλιά
ως μέσα στην Βακτριανή την πήγαμε,
ως τους Ινδούς».
Επομένως καθίσταται εμφανής, κατά την γνώμη μας, η ελληνική παρουσία και
δραστηριότητα
στην περιοχή της Ιορδανίας και γενικότερα της Ανατολής. Κάποιοι –και δυστυχώς Έλληνες-
αμφισβητούν την πατρότητα των ελληνικών κατασκευών και οικοδομημάτων στις περιοχές αυτές,
ισχυριζόμενοι πως είναι Ρωμαικά, την στιγμή που ποτέ δεν διεκδικήθηκε η πατρότητά τους
από αυτούς σε καμία χρονική περίοδο. Αλλά αντιθέτως, κατ’ ομολογίαν των
ίδιων
(βλ. Κικέρωνα) επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από καθετί ελληνικό και υποκλίθηκαν
με δέος στον πολιτισμό μας.Ας κλείσουμε με τα λόγια του Ισπανού συγγραφέα και πολιτικού
,Federico Krutwig Sagredo, ο οποίος μεταξύ άλλων υπογράμμισε:
«Οι Ρωμαίοι συνήθιζαν να λένε πως η Ελλάδα ήταν μητέρα
κάθε γνώσης και αυτή η αλήθεια δεν έχει αλλάξει από τότε»…

pygmi.gr


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ

Message edited by Θνητος - Πέμπτη, 17-ΟΚΤ-2013, 11:59 AM
 
xrysanthiDate: Πέμπτη, 17-ΟΚΤ-2013, 1:38 PM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 2422
Awards: 1
Reputation: 6
Status: Offline
πολύ καλό άρθρο

Η διαδρομη που ξεκινησες, μακρινη και μοναχική....
Λένε ομως οτι εκει που πας εχουν παει και αλλοι οποτε θα βρεις γνωστους.....
Καλό ταξίδι.
 
ΑθηναίοςDate: Πέμπτη, 17-ΟΚΤ-2013, 4:43 PM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10349
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Ωραιότατο!!!!!

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
margaritaDate: Πέμπτη, 17-ΟΚΤ-2013, 5:18 PM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
πάρα πολυ ωραίο αρθρο

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
habelmsxlDate: Κυριακή, 03-ΜΑ-2015, 8:31 PM | Message # 5
Ενεργό μέλος
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 111
Awards: 2
Reputation: 4
Status: Offline
Οι Παστούν μιλούν ελληνικά και χορεύουν πυρρίχιο



Αν γνωρίζαμε τον Ελληνισμό σε όλο του το εύρος, αυτό που ξεπερνά και
διαπερνά τα συμβατικά σύνορα, θα αντιλαμβανόμασταν την δύναμη και τις
δυνατότητες του.

Μπορεί να είναι διασκορπισμένος σε όλα τα σημεία του πλανήτη, μπορεί να μην
γνωρίζουμε καν την ύπαρξη ορισμένων τμημάτων του… Υπάρχει όμως κάτι που
τον κρατά αδιάσπαστη ενότητα και αυτό είναι η ιστορία του και ό,τι
αυτή περιλαμβάνει…

Απόδειξη αποτελεί μία φυλή με την επωνυμία Παστούν, που κατοικεί στα σύνορα
μεταξύ Αφγανιστάν και Πακιστάν, και υπολογίζεται στους 42.000.000
κατοίκους!

Ζουν διασκορπισμένοι σε φυλές (Πατάν του Σουάν, Κοχιστάνοι, Κουντζάροι,
Αφρίντι, κλπ) και διατρανώνουν την ελληνική κατάγωγή τους, όπως
φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ «Ταξίδι μέσα στην αρχαία Ελλάδα της Ασίας»,
το οποίο αφορά την επιρροή της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και
έχει γυριστεί στις δυτικές και βορειοδυτικές επαρχίες του Πακιστάν, που
συνορεύουν με το Αφγανιστάν.

Η καταγωγή τους «ήρθε στο προσκήνιο» όταν κατά την διάρκεια του πολέμου
που διεξήγαγε το ΝΑΤΟ στο Αφγανιστάν, οι Παστούν δήλωναν κατ’
εξακολούθηση σε όλους ότι τα χωριά τους είναι ελληνικά.! Και κάποιοι εκ
των ταλιμπάν ανήκουν στους Παστούν.

Όλα όμως ξεκινούν από την αρχαία πόλη του Αφγανιστάν, την Βακτριανή, που
επί πολλούς αιώνες διοικούνταν από Έλληνες μετά την κατάκτησή της από
τον Μέγα Αλέξανδρο και αποτελούσε αποικία του μακεδονικού βασιλείου
(σημειώθηκαν μάλιστα και πολλές επιμειξίες Ελλήνων- Βακτριανών, όπως
του Μ. Αλεξάνδρου με την Ρωξάνη), γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα την
αποβολή της ιρανικής τους ταυτότητας και την συνακόλουθη αφομοίωση με
το ελληνικό στοιχείο.

Αρχικά οι μελετητές που ασχολήθηκαν με το εν λόγω ζήτημα δεν ήταν σίγουροι
εάν οι Παστούν είναι η φυλή που αποτελεί συνέχεια των Βακτριανών.
Έπειτα όμως από έρευνες που διεξήγαγαν στην γλώσσα, την θρησκεία, την
παράδοση κ.α. διαπίστωσαν πως είναι η μοναδική φυλή της περιοχής που
παρουσιάζει τόσα κοινά με τους αρχαίους Έλληνες, άρα δεν θα μπορούσε
παρά να κατάγεται από τους Βακτριανούς, απογόνους των Ελλήνων.


Άλλωστε οι Παστούν θεωρούν τους Έλληνες, τους Γιουνάν, όπως τους αποκαλούν,
ιερά πρόσωπα και καμαρώνουν την θεϊκή τους προέλευση!

Αλλά πριν εξετάσουμε κάποια από τα γνωρίσματα που κληρονόμησαν οι Παστούν
από τους Έλληνες να σημειωθεί πως, αν και απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου
και των στρατιωτών του, δεν επηρεάστηκαν μόνο από αυτούς αλλά από όλους
τους Έλληνες! (Σπάρτη, Αθήνα, Μακεδονία, κλπ)

Ορισμένα στοιχεία, τα οποία οι Παστούν έχουν διατηρήσει αναλλοίωτα ως σήμερα
είναι η ανδρεία, η φιλοξενία, η τιμή και η υπερηφάνεια, χαρακτηριστικά
κατ’ εξοχήν των αρχαίων Ελλήνων.

Αλλά ας τα δούμε πιο αναλυτικά:
–         Πολιτική οργάνωση:
Διαθέτουν πολιτική οργάνωση και όποιος δεν ασχολείται με τα κοινά καλείται
ιδιώτης, όπως ακριβώς και στους αρχαίους ελληνικούς θεσμούς. Η
διακυβέρνηση κάθε φυλής επιτυγχάνεται μέσω της γερουσίας (χαρκά<αρχή
σε δωρική διάλεκτο, κατά την οποία το -η- τρέπεται σε -α- και το -χ-
στο έτερο ουρανικό σύμφωνο -κ-), βασικό πολιτικό όργανο και στην αρχαία
Σπάρτη, που παραπέμπει όμως και στην Μακεδονία, όπου παίρνονταν
αποφάσεις από τους βασιλείς με την βοήθεια ενός συμβουλίου γερόντων και
στρατηγών.
 Στους Παστούν υφίσταται ακόμη ο θεσμός των ενόρκων πιστός στο μοντέλο της αρχαίας Αθήνας πριν 2.500 χρόνια!




–         Ιατρική:

Οι Παστούν την ονομάζουν Γιουνάνι Τίμπ (=ελληνική ιατρική) και
περιλαμβάνει θεραπευτικές μεθόδους, ανάλογες με αυτές του Ιπποκράτη,
όπως βοτανολογικοί συνδυασμοί, λουτροθεραπείες, κ.α.

–         Γλώσσα:
Η διάλεκτος των Παστούν διαφέρει από τις υπόλοιπες ιρανικές και
παρουσιάζει πολλά κοινά σε επίπεδο ήχου, δομής και λεξιλογίου με την
αρχαία ελληνική. Έχουν υιοθετήσει, για παράδειγμα, τους φθόγγους «χι,
τζι, στ», που δεν απαντούν στις γειτονικές τους περιοχές.
Ο ερευνητής Αμανουλάχ Γιλζάϊ εντοπίζει κάποιες λέξεις, που έχουν τις ρίζες τους στην ελληνική:

λέγκα< Λίγο
γενεκάι< Γυναίκα
θρο< Θείος
ανγιά< Γιαγιά
αγκάι< Αυγό
κακκαρα< κάρα (=κεφάλι)
στα κάντι< τι κάνεις
ντρόμο< δρόμος
σόκα< σιγά
ιμ ντάκσι< είμαι εν τάξει

–         Έθιμα:
Οι Παστούν αναβιώνουν μέχρι σήμερα τα στρατιωτικά καταλύματα (Hojrah),
στα οποία εκπαιδεύονταν πριν πολλά χρόνια οι Σπαρτιάτες έφηβοι. Έτσι
και οι Παστούν μόλις γίνουν έφηβοι συγκεντρώνονται εκεί και
εκπαιδεύονται στην χρήση όπλων, στην μάχη, στην πειθαρχία και στην
τήρηση της παράδοσης της φυλής τους.

«Κρατούν ζωντανό», επίσης, με κάθε ακρίβεια, τον πυρρίχιο, αρχαίο ελληνικό χορό
αφιερωμένο στην θεά Αθηνά (Άθεν, όπως την αποκαλούν), ο οποίος
αποτελεί και τον εθνικό χορό τους. Ο εν λόγω χορός είναι κάτι σαν
μίμηση μάχης, γι αυτό και απαρτίζεται από δύο ομάδες, τους
επιτιθέμενους και τους αμυνόμενους. Παραπλήσιο είδος χορού έχει
διασωθεί στον Ποντιακό Ελληνισμό.

Παίζουν, τέλος, το σιτάρ (κιθάρα), για το οποίο ισχυρίζονται πως είναι αρχαίο
ελληνικό και είναι διαδεδομένο σε ολόκληρη την κεντρική Ασία.




Άξιος αναφοράς είναι και ο κώδικας τιμής (Pakhunwali ή Pashtunwali), του
οποίου οι απαρχές χρονολογούνται την ελληνιστική περίοδο, την περίοδο
δηλαδή που έδρασε ο Μέγας Αλέξανδρος. Οι Παστούν όφειλαν να τηρούν όσα
προβλέπονταν στον συγκεκριμένο κώδικα, βασικότερες θεματικές του οποίου
ήταν η τιμή, η φιλοξενία, η εκδίκηση και η παράδοση. Οι περισσότερες
των «διατάξεων» που εμπεριείχε είναι σχεδόν ταυτόσημες με αντίστοιχες
των Ελλήνων και κυρίως των Σπαρτιατών. Λόγου χάριν θεωρούνταν άκρως
σημαντική η διατήρηση της τιμής και η απώλειά της επέσυρε σκληρές
ποινές. Ατιμωτική πράξη θεωρούνταν η υποχώρηση κατά την διάρκεια της
μάχης, αντί του αγώνα μέχρις εσχάτων, γεγονός που παραπέμπει στο
περίφημο «ἢ τὰν ἢ ἐπί τὰς» των Σπαρτιατισσών γυναικών. Συχνά μάλιστα
έδειχναν τα τραύματα στο στήθος τους για να αποδείξουν ότι δεν τους
χτύπησε ο εχθρός πισώπλατα αλλά την ώρα που μάχονταν.




Αξιόμεμπτη ήταν και η ασέβεια προς τον ικέτη (θεσμός ιερός στην αρχαία Ελλάδα) και η ποινή γι αυτό ήταν η απώλεια του προσώπου.
–         Απόδοση τιμών:
Τιμούν τον Zeustan ως πατέρα των θεών τους (<Ζευς= Δίας), την  Hora (Ήρα)
ως θεά του γάμου και της θυσίας, γι αυτό κάθε γάμος ολοκληρώνεται με
την θυσία ενός ερίφιου στο κατώφλι των νεονύμφων, τον Shpane (Πάνας) ως
προστάτη των βοσκών και των ποιμνίων, την Oris (Ίρις) ως θεά των νεφών
και του ουρανίου τόξου, την Demeter (Δήμητρα), από την οποία ονομάζουν
“dermend” τον χωρισμό του σιταριού απ’ το στέλεχος του, την Peserley
(Περσεφόνη) ως θεά της άνοιξης, την Άθεν (Αθηνά) ως προστάτιδα της
φυλής τους αλλά και ως θεά του νερού και του πολέμου (η Αθηνά
απεικονίζεται και σε πολλά νομίσματα των Παστούν) και τον Hadirah
(Άδης) ως θεό του Κάτω κόσμου, ονομασία που αποδίδουν οι Παστούν και στα
κοιμητήριά τους.

Κάθε φορά μάλιστα που θέλουν να βρίσουν, να καταραστούν κάποιον
χρησιμοποιούν την λέξη Tartarin\Tartaros <Τάρταρα, τα οποία
περιγράφει ο Πλάτων.

Οι Παστούν, όπως και οι Καλάς που αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο μας, αποτελούν ακόμη μία φυλή
Ελληνογενών ανθρώπων, που είναι συχνά «πιο Έλληνες και από τους
Έλληνες», μιας και αυτοί δεν στρέφονται εναντίον κάθετι ελληνικού αλλά
αντιθέτως όχι μόνο το υπερασπίζονται παρά τις σφοδρές πιέσεις που
υφίστανται αλλά επικεντρώνουν όλη τους την ύπαρξη γύρω από αυτό!


ΠΥΓΜΗ.gr

http://thesecretrealtruth.blogspot.com
 
habelmsxlDate: Κυριακή, 03-ΜΑ-2015, 11:51 PM | Message # 6
Ενεργό μέλος
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 111
Awards: 2
Reputation: 4
Status: Offline
Καλάς, οι Έλληνες των Ιμαλαΐων



Οι κάτοικοι της λευκής αυτής φυλής του Πακιστάν ισχυρίζονται πως είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου



Κι ενώ τους τελευταίους μήνες στα chart των δημοφιλέστερων θεμάτων, ο
τάφος της Αμφίπολης καταλαμβάνει κατά διαστήματα την πρώτη θέση, έχοντας
αναστήσει τον θρύλο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην παγκόσμια ενθύμηση, σε
κάποια από τα μέρη που εκστράτευσε ο μεγάλος στρατηλάτης, υπάρχουν
πολιτισμοί που θεωρούν πως κατάγονται από τον Σικάντα Ραζάν - τον Μέγα
Αλέξανδρο - και τους στρατιώτες του. Ένας εξ' αυτών είναι η φυλή των
Καλάς που ζει στο Πακιστάν, οι θρύλοι της οποίας σχετίζονται με τον
μέγαλο ηγεμόνα και τους στρατιώτες του, ενώ όλα τα μέλη της  θεωρούν
τους εαυτούς τους απόγονούς του.

Ρεπορτάζ : Νίκη Παπάζογλου

Οι Καλάς, είναι φυλή του ορεινού Πακιστάν και μέρους του Αφγανιστάν, η οποία ομιλεί δική της γλώσσα. Ο πληθυσμός της ανέρχεται
περίπου στις 5.000 και παραδόξως, διαφέρει από τις γειτονικές φυλές,
τόσο εθνολογικά, όσο και κοινωνιολογικά, αφού οι Καλάς είναι πολυθεϊστές
εν μέσω τεραστίου μουσουλμανικού πληθυσμού.

Την διαφοροποίηση αυτή οι ίδιοι οι Καλάς την αποδίδουν στο γεγονός ότι
έχουν ελληνική καταγωγή, όπως υποστηρίζουν, αφού θεωρούν τη φυλή τους
μακρινή απόγονο των στρατευμάτων του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η γλώσσα τους,
ινδοευρωπαϊκής προελεύσεως, παρουσιάζει στοιχεία από τα Περσικά, τα
Σανσκριτικά και τα Ελληνικά, με λέξεις στις οποίες κάποιοι γλωσσολόγοι
εντοπίζουν κοινές ρίζες με τις ελληνικές. ΝΟΜ είναι το όνομα. ΠΑΡΕΙΜ,
από το αρχαίο πάρειμι σημαίνει πορεύομαι, διαβαίνω. ΧΕΜΑΝ είναι ο
χειμώνας. ΙΛΑ σημαίνει έλα. ΔΟΝΤΟΥΓΙΑ αποκαλούν τα δόντια, ΝΤΙ το ρήμα
δίδω, ενώ ο χαιρετισμός που σου απευθύνουν όταν σε βλέπουν είναι ΙΣΠΑΤΑ,
που για μερικούς θυμίζει το ασπάζομαι. Στους χαιρετισμούς τους συναντά
κανείς και τις λέξεις «χάιρε, χαϊρέτα, γιάμασις».



Την άνοιξη του 327 π.Χ. ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Μακεδόνας, περνούσε τον ινδικό Καύκασο και κατευθυνόταν προς τον νότο. Πολεμούσε ήδη 10 χρόνια.
Πέρασε την Συρία, την Αίγυπτο, την Φοινίκη, την Περσία και πολλά άλλα
μέρη. Πέρα από τον Ινδό ποταμό εκεί όπου απλώνόταν η έρημος, κουρασμένος
από τις γνωστές μάχες και νικημένος από τις κακουχίες, ο στρατός του,
αρνείται να προχωρήσει. Ο μεγάλος βασιλιάς υποχωρεί κι αναστενάζει «τι
κρίμα που δεν έμεινε πια άλλος κόσμος να κατακτήσει»... Η αλήθεια είναι
πως πέρα από την επιθυμία του Μεγάλου Αλεξάνδρου να καταλύσει την
περσική κυριαρχία, το όνειρό του ήταν να φτιάξει την οικουμένη του,
διαδίδοντας την αριστοτέλεια φιλοσοφία σε όλο τον κόσμο. Εξίσου βέβαιο
είναι επίσης πως ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της εκστρατείας του,
τελικά το όνειρό του πραγματοποιήθηκε, αφού ουσιαστικά δεν απαιτούσε να
κάνει την οικουμένη χρησικτησιακά δική του.

Αυτόν τον οραματιστή στρατηλάτη, μπορεί κανείς να γνωρίσει ευκολότερα
από την αχλύ του μύθου παρά από την μελέτη της προσωπικότητάς του.
Άλλωστε οι θρύλοι ακόμα και απομακρυσμένων περιοχών που αναφέρονται σε
αυτόν καταγράφονται πολυάριθμοι. Για την Αιθιοπία θεωρείται άγιος της
Ορθόδοξης Αιθιοπικής εκκλησίας, για το Ισλάμ θεωρείται προφήτης, όσο για
τους Καλάς, τους φερόμενους ως απόγονούς του, θεωρείται ο προφήτης που
θα τους φέρει πίσω στην κοιτίδα τους.



Δεν υπάρχει ούτε μια νομάδα, ούτε μια απλή χωριάτισσα της Ινδίας που να μην γνωρίζει το μύθο του Σικάντα Ράζαμ, του Μεγάλου Αλεξάνδρου» έλεγε ο
κ. Γιώργος Αλεξάνδρου, ερευνητής και συγγραφέας του βιβλίου «Καλάς: οι
έλληνες των Ιμαλαϊων» ο οποίος έχει επισκεφτεί τις περιοχές που ζει η εν
λόγω φυλή. «Όταν έλεγες ότι είσαι Έλληνας, από την συμπεριφορά τους
αντιλαμβανόσουν πως οι άνθρωποι αυτοί αισθάνονταν να σας συνδέει μια
κοινή καταγωγή αίματος» συμπλήρωνε ενώ χαρακτήριζε εντυπωσιακά και τα
στοιχεία που εντοπίζει κανείς στην προφορική παράδοση ή στα αρχαία
μνημεία, τα οποία σχετίζονται με κάποιον τρόπο με τον Μέγα Αλέξανδρο και
την εκστρατεία του.

«Οι Καλάς είναι η κορυφή του παγόβουνου, είναι μια χρονοκάψουλα που
διασώζει στοιχεία αρχαίας ελληνικής θρησκευτικότητας και μάλιστα
ανόθευτα» αναφέρει σε παλαιότερη συνέντευξη του ο κ. Αλεξάνδρου κατόπιν
δημοσίευσης σχετικής μελέτης για την θρησκεία και την κοσμοθέαση των
Καλάς Σε αυτήν κατέγραφε την σχέση που παρουσίαζε η θρησκεία τους με την
αρχαία μητριαρχική θρησκεία της εποχής του Διονύσου ή της νεολιθικής
εποχής που συνδέεται με τον αρχαίο ελληνικό Δωδεκάθεο και με τον
ενοθεϊσμό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Για τους Καλάς δημιουργός των
οντοτήτων είναι ο Ντεζάου, αν και από χωριό σε χωριό παρατηρεί κανείς
κάποιες διαφοροποιήσεις.
Όπως ισχυρίζονται οι ίδιοι προήλθαν από την πρόσμηξη των στρατιώτων του
Μεγάλου Αλεξάνδρου με ντόπια φύλλα, προερχόμενα κι αυτά από το Αιγαίο.



«Με λένε Σέφ...Είμαι Ελληνας, Πατάν!»  με αυτά τα λόγια είχε συστηθεί στο κ. Αλεξάνδρου ένας μουτζαχεντίν στο Πεσαβάρ. «Εμεινα άφωνος! ... Εγώ
είχα ξεκινήσει να βρω τους Καλάς, τους Ελληνες των Ιμαλαΐων και
ανακάλυπτα εντελώς απροσδόκητα μια ακόμη φυλή που δήλωνε με περηφάνια
ελληνική....Έμαθα λοιπόν ότι οι Πατάνς, ή Παχτούν, είναι οι αρχαίοι
Σάκες ή Παχτίες ή Σκύθοι και ήταν νομάδες και βοσκοί. Όταν ο Μέγας
Αλέξανδρος κυρίευσε την Βακτριανή, παντρεύτηκε την πριγκίπισσά τους, την
"Καλλιπάρειο" Ρωξάνη, και το ίδιο έκαναν και πολλοί αξιωματικοί και
στρατιώτες του με άλλες ντόπιες γυναίκες. Ετσι "μπερδεύτηκαν" Μακεδόνες
και ντόπιοι σε τέτοιο βαθμό ώστε οι τελευταίοι να θεωρούν του εαυτούς
τους Γιουνάν "Ελληνες" μέχρι τώρα» διαβάει κανείς στο βιλίο του κ.
Αλεξάνδρου, στις σελίδες του οποίου προσπαθεί να μας συστήσει τις
λησμονημένες φυλές των Καλάς, Πατάνς και άλλους Έλληνες του Πακιστάν.
Όπως συμπληρώνει σε αυτό τα ήθη και τα έθιμα τους κουβαλούν μέσα τους
αρχαία Ελλάδα αλλά το πιο σημαντικό είναι ίσως, η ελληνική συνείδηση και
η δίψα τους για τη μακρινή χώρα των προγόνων τους.

Οι Καλάς αν και δεν ξέρουν την λέξη έλληνας γνωρίζουν πως έχουν έρθει
από μια μυθική χώρα, την Τσιάμ, και πως είναι παιδιά του Μεγάλου
Αλεξάνδρου, διασώζοντας ιστορικά στοιχεία που αποδεικνύονται
εντυπωσιακά. Για παράδειγμα η παράδοση των Καζήδων Καλάς, των ζωντανών
απομνημονευτών της ιστορίας, αφού οι Καλάς δεν έχουν γραφή, αναφέρει πως
ο Μέγας Αλέξανδρος δηλητηριάστηκε. 



Η ανατολή και δύση μιας αυτοκρατορίας, το βάδισμα των εχθρών, η πλημμυρίδα των περιπλανώμενων και η δουλεία , ήταν γεγονότα τα οποία
οδήγησαν στη πρόσμειξη ενός συνονθυλεύματος πολιτισμών. Η πρόσμιξη
μάλιστα που δημιούργησε την φυλή των Καλάς εικάζεται πως έμεινε ανόθευτη
παρά τα τέσσερα μεγάλα ρεύματα που επικράτησαν εκεί, - του
ελληνοβουδισμού, του νεστοριανισμού, του μανιχαϊσμού και τέλος του
Ισλάμ, αφού ούτε ο Ταμερλάνος ούτε οι Βρετανοί κατάφεραν να τους
κυριεύσουν ενώ ο Ατούρ Αχμάν εξισλάμησε όλους τους κατοίκους εκτός από
αυτούς. Μέχρι και σήμερα οι άνθρωποι αυτοί έχουν διατηρήσει τις
προελληνοβουδιστικές παραδόσεις της περιοχής και  δηλώνουν πως νιώθουν
ιθανεγής λαός του Πακιστάν.

Ζώντας σε τρία χωριά, τοποθετημένοι στο μέσο ενός πληθυσμού στην
πλειονότητα του μουσουλμανικό, οι άνθρωποι αυτοί κατάφεραν να αναπτύξουν
μια κουλτούρα, στην πραγματικότητα, μοναδική, η οποία διαφοροποιείται
τόσο στην γλώσσα όσο και στον ίδιο τον πολιτισμό.



Εκτός από τον κ. Αλεξάνδρου κι ένας άλλος Έλληνας εκπαιδευτικός και ακτιβιστής, ο οποίος απασχόλησε την παγκόσμια κοινότητα όταν απήχθη για 7
μήνες από τους Ταλιμπάν, γνώρισε την φυλή των Καλάς από κοντά και
κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες να μας την συστήσει. Η αφορμή για την επαφή
του με τους Καλάς δόθηκε σε κάποιο από τα ταξίδια του στην Ασία, όταν
ένας αμερικανός του σύστησε να επισκεφτεί τον παράδεισο τον ορειβατών,
το βόρειο Πακιστάν. «Πριν τον συναντήσω δεν είχα σκοπό να επισκεφτώ το
Πακιστάν. Την πρώτη φορά όμως που έφτασα το πολιτισμικό σοκ ήταν μεγάλο.


Στα μουσεία του Ισλαμαμπάντ και άλλων μεγάλων πόλεων υπήρχαν ελληνικές
επιγραφές και νομίσματα, χρυσά και αργυρά, με ονόματα όπως Πανταλέων,
Καλλιόπη, Ευκρατίδης, Δημήτριος. Εντυπωσιάστικα γιατί μέχρι εκείνη τη
στιγμή δεν είχα ιδέα πότε οι βασιλείς αυτοί βασίλεψαν σε μέρη όπως το
Ιράν, το Πακιστάν, το Τατζικιστάν, το Κιρκιστάν αφού στα βιβλία της
ιστορίας μας, δεν υπάρχει ούτε μια σελίδα αφιερωμένη στην ιστορία των
διαδόχων του Μ. Αλεξάνδρου. Σε ένα από αυτά τα μουσεία, ένας Πακιστανός
ξεναγός μου σύστησε τον όρθιο βούδα με τον αρχαϊκό χιτώνα, τον
greekstyle βούδα. Όταν μάλιστα άκουσε την εθνικότητά μου αυτός και
πολλοί άλλοι που συνάντησα σε αυτά τα πρώτα ταξίδια με συμβούλευαν να
κατευθυνθώ προς το βορρά, στις χαράδρες των βουνών, για να συναντήσω
τους συγγενείς μου» ανέφερε σε παλαιότερη συνέντευξή του.



Σύμφωνα με τον θρύλο τους, όπως υπογραμμίζει ο κ. Λερούνης, όταν ο μεγάλος βασιλιάς έφυγε για νέες κατακτήσεις στην Ανατολή άφησε πίσω στα
βουνά του Πακιστάν πολλούς στρατιώτες του λέγοντας τους να περιμένουν
την μέρα που θα γυρίσει χωρίς να αλλάξουν θρησκεία, γλώσσα, κουλτούρα,
συνήθειες και ζωή. Τα παιδιά των πολεμιστών αυτών 23 αιώνες μετά
περιμένουν ακόμα να έρθει ο Σικάτρα, για να γυρίσουν μαζί του πίσω στα
αδέρφια τους, στην πατρίδα.



Καθώς διέσχιζε τον δρόμο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπως αποκαλούν οι ντόπιοι το παλιό μονοπάτι στο οποίο φυτρώνουν ελιές και οδηγεί στα χωριά
τους, άκουγε από όλους το ζεστό καλωσόρισμα. «Επισκεπτόμενος τους 30
οικισμούς των τριών χωριών , καθένας χτισμένος σε μια χαράδρα,
διαπίστωνα πως οι κάτοικοι με αντιμετώπιζαν σαν συγγενή. Παρατηρούσα τα
χαρακτηριστικά αυτής της φυλής τα οποία έμοιαζαν να είναι μεσογειακού
τύπου, καλύπτοντας όλη την γκάμα του μελαχρινού μέχρι του ξανθού με
γαλανά μάτια. Διαπίστωνα όμως και πολλά προβλήματα με τα οποία έρχονταν
αντιμέτωποι καθημερινά οι κάτοικοι. Η έλλειψη ιατροφαρμακευτικής
περίθαλψης, πολλά παιδιά είχαν ρυτίδες από την αβιταμίνωση, η έλλειψη
ύδρευσης και πολλά άλλα με ώθησαν στο να οργανώσω τις αποστολές» .



Έκτοτε ο κ. Λερούνης αφιέρωσε αρκετά χρόνια από την ζωή του για να βοηθήσει τους κατοίκους σε θέματα υποδομών και εκπαίδευσης. Σύμφωνα με
τον ίδιο, οι κάτοικοι από την πρώτη στιγμή του εξέφρασαν την επιθυμία να
κατασκευαστούν σχολεία που θα μπορούν να διαφυλάξουν την παράδοσή της
φυλής ώστε να μην είναι αναγκασμένοι να πηγαίνουν στα μουσουλμανικά και
να αλλαξοπιστούν. Για το σκοπό αυτό τα μέλη των αποστολών κάθε χειμώνα
συγκέντρωναν χρήματα και κάθε καλοκαίρι επισκέπτονταν την περιοχή
πραγματοποιώντας κάποιο έργο. Κατά τη διάρκεια των αποστολών αυτών
κατασκευάστηκαν εκ θεμελίων και επισκευάστηκαν σχεδόν δέκα σχολεία. Σε
αυτά σήμερα φοιτούν τα παιδιά των Καλάς διδασκόμενα πέρα από τα υπόλοιπα
μαθήματα, και την μακεδονική καταγωγή τους. Εκτός απο σχολεία
κατασκευάστηκαν συστήματα ύδρευσης και σπίτια μητρότητας.



Μέχρι πρότεινος, «η φυλή των άπιστων» όπως χαρακτηρίζόταν από τους λοιπούς Αφγανούς λόγω της άρνησής της να ασπαστεί τον μουσουλμανισμό,
είχε περάσει σε μια εποχή κοσμοπολιτισμού αφού την περιοχή επισκέπτονταν
τουρίστες, δημοσιογράφοι, ισλαμιστές και πολλοι άλλοι που αναζητούσαν
εναλλακτικούς τρόπους ζωής. Παρόλα αυτά, οι Καλάς είναι βέβαιο πως θα
καταφέρουν να επιβιώσουν, αφού πρόκειται για μια κλειστή  ενδογαμική
κοινωνία , η οποία έχει διατηρήσει την πίστη και την θρησκεία της καθώς
και το  πολιτικό της σύστημα...Ένα πολιτικό σύστημα χωρίς αρχηγό, που
χαρακτηρίζεται ως άμεση δημοκρατία, στο οποίο οι νέοι δίνουν στα 16 τους
χρόνια τον όρκο του πολίτη και οι αποφάσεις παίρνονται από την
δημογεροντία και την εκκλησία του δήμου...

newsbeast.gr
http://thesecretrealtruth.blogspot.com
 
ΘνητοςDate: Δευτέρα, 04-ΜΑ-2015, 6:04 PM | Message # 7
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10693
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
ασχετο
πως τον λενε τον μπαμπα του Superman ????
Καλ-Ελ
χαχαχαχα
καλ(ος)-Ελ(ληνας) ?
B)
Ωραια αρθρα !!


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Δευτέρα, 04-ΜΑ-2015, 8:45 PM | Message # 8
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10349
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Quote Θνητος ()
Καλ-Ελ
χαχαχαχα
καλ(ος)-Ελ(ληνας) ?


Ωραιότατη παρατήρηση!
Και καθόλου άσχετη!


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
Forum » Γενική συζήτηση για ανθρώπους και γεγονότα » Αρχαιότητα » ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ-ΙΟΡΔΑΝΙΑ: (ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΜΙΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΒΟΥΝΑ)
Page 1 of 11
Search: