Δευτέρα, 26-ΙΟΥ-2017, 3:16 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 2 of 4«1234»
Forum » Γενική συζήτηση για ανθρώπους και γεγονότα » Αρχαιότητα » Περί Αμφιπόλεως... (Τά πάντα γύρω από τήν ανασκαφή στόν τύμβο Αμφιπόλεως...)
Περί Αμφιπόλεως...
margaritaDate: Τετάρτη, 10-ΣΕΠ-2014, 0:31 AM | Message # 16
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Φάκλαρης: Πρώτη φορά συναντούμε καρυάτιδες σε μακεδονικό τάφο

Συνταρακτική αποκάλυψη» χαρακτήρισε στον ΣΚΑΪ τις δυο εξαιρετικής τέχνης Καρυάτιδες που βρέθηκαν το Σάββατο στον τύμβο Καστά ο καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας τού ΑΠΘ Παναγιώτης Φάκλαρης, στενός συνεργάτης τού Μανώλη Ανδρόνικου. Όπως επισήμανε, πρόκειται για την πρώτη φορά που εντοπίζονται καρυάτιδες σε μακεδονικό τάφο. 

«Περίμενα γλυπτά, αλλά όχι καρυάτιδες (...) Πρόκειται για ένα διακοσμητικό αρχιτεκτονικό στοιχείο» πρόσθεσε ο καθηγητής. 

Ο αρχαιολόγος εξέφρασε δε τη βεβαιότητα, ότι η απουσία προσώπου από τη μία καρυάτιδα, και ενδεχομένως οι φθορές στο πρόσωπο της δεύτερης, μαρτυρούν τις προσπάθειες τυμβωρύχων για σύληση του ταφικού μνημείου. «Πρόκειται οπωσδήποτε για βέβηλο ανθρώπινο χέρι» σημείωσε, απορρίπτοντας την πιθανότητα φυσικής φθοράς. 



Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, το πρόσωπο της δυτικής καρυάτιδας σώζεται σχεδόν ακέραιο ενώ από την ανατολική λείπει. Οι καρυάτιδες έχουν πλούσιους βοστρύχους που καλύπτουν τους ώμους τους, φέρουν ενώτια, και φορούν χειριδωτό χιτώνα. Το δεξί χέρι της μιας και το αριστερό της άλλης ήταν προτεταμένα, ώστε με την κίνησή τους να αποτρέπουν, ως δεισιδαίμονες, συμβολικά εκείνους οι οποίοι θα επιχειρούσαν την είσοδο στον τάφο και ήταν ένθετα.

Κοντά σε μια ακόμη είσοδο στον τύμβο Καστά βρίσκονται οι αρχαιολόγοι, τόνισε νωρίτερα στο σταθμό μας η γγ. Πολιτισμού και αρχαιολόγος Λίνα Μενδώνη.

«Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό και εξαίρετο μνημείο και η καινούργια αποκάλυψη ενισχύει αυτή την άποψη» υπογράμμισε η κ. Μενδώνη, υπογραμμίζοντας ότι για τη δημιουργία των καρυατίδων έχει ακολουθηθεί η ίδια ακριβώς η ίδια τεχνική με τις σφίγγες, ειδικά στα κεφάλια των σφιγγών και στα φτερά τους. 





Σύμφωνα με το ΥΠΠΟΑ, οι μορφές επί των οποίων σώζονται ίχνη κόκκινου και μπλε χρώματος, παραπέμπουν στον τύπο της Κόρης. Ανάμεσα στα αμμώδη χώματα βρέθηκαν θραύσματα των γλυπτών, όπως τμήμα παλάμης και μικρότερα θραύσματα από τα δάκτυλα τους. Η διάταξη της δεύτερης εισόδου με τις καρυάτιδες αποτελεί σημαντικό εύρημα, το οποίο συνηγορεί στην άποψη ότι πρόκειται για εξέχον μνημείο, ιδιαίτερης σπουδαιότητας.

Μπροστά από τις καρυάτιδες, και από το ύψος της μέσης τους και κάτω, αποκαλύπτεται τοίχος σφράγισης από πωρόλιθους σε όλο το πλάτος των 4,5μ. Πρόκειται για δεύτερο τοίχο σφράγισης που ακολουθεί την ίδια τεχνική, όπως και στην πρόσοψη του ταφικού μνημείου. Είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό της προσπάθειας των κατασκευαστών για την αποτροπή εισόδου στο μνημείο.









Πηγή: http://www.skai.gr/news....qv3cbiW 
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Τετάρτη, 10-ΣΕΠ-2014, 9:19 PM | Message # 17
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
σκεφτηκα και κατι αλλο
η ολυμπιαδα πεθανε δεκα χρονια μετα τον θανατο του αλεξανδρου ειναι δυνατον να τον αφησε στη ξενιτια;
μαζι με την ρωξανη και τον μικρο αλεξανδρο την ερωμενη του αλεξανδρου και τον μικρο ηρακλη ηρθε και ο αλεξανδρος πισω λεω εγω βαση λογικης μια μανα και ιδιως η ολυμπιαδα δεν θα τον αφηνε ποτε στα ξενα
ο αλεξανδρος εβαλε τον κολητο του τον δεινοκρατη να φτιαξει το μαυσωλειο του
ειμαι σιγουρη οτι ειναι στην αμφιπολη οτι και να πουν η να κρυψουν τα ευρηματα αυτο λενε
σημερα βρεθηκαν δυο πλακες εστειλαν τις ειδικες δυναμεις γυρω απο τον ταφο μετα τις πλακες τις εκαναν τρια επιστηλια και τα πηγανε στο μουσειο οπου ενισχυσαν την αστυνομευση με ειδικες δυναμεις


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"

Message edited by margarita - Τετάρτη, 10-ΣΕΠ-2014, 9:20 PM
 
margaritaDate: Τετάρτη, 10-ΣΕΠ-2014, 9:21 PM | Message # 18
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Βρέθηκαν επιστύλια με χρώματα στην Αμφίπολη - Διάψευση από το Υπουργείο για την ανεύρεση
επιγραφώνΤρία επιστύλια με χρώματα ανακαλύφθηκαν πριν από λίγη ώρα στον Τύμβο Καστά Μεσολακκιάς. Η αρχαιολογική ομάδα που εργάζεται επί τόπου έχει ήδη μεταφέρει τα νέα ευρήματα
στο μουσείο της Αμφίπολης, προκειμένου να συντηρηθούν. Τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτές τις ώρες
δρακόντεια, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού
Λίνα Μενδώνη μαζί με το επιτελείο της μελετάνε τα νέα ευρήματα και αναμένονται ανακοινώσεις.
 Όσον αφορά την ανεύρεση επιγραφών που διέρρευσε νωρίτερα στα μέσα ενημέρωσης,
στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού διέψευσαν την είδηση.


Σύμφωνα με το thounsandnews.gr, βρέθηκε πίσω από τις Καρυάτιδες ένα επιστύλιο το
οποίο έχει σπάσει σε τρία κομμάτια.
Το μέρος του που είναι κολλημένο στον τοίχο, έχει πλάτος 80 εκατοστά με ένα μέτρο
και ύψος 15 εκατοστά.
Εχει επάνω του μπλε και κόκκινο χρώμα ενώ υπάρχει και ορθομαρμάρωση
που σύμφωνα με τους ειδικούς μας δείχνει ότι ο τάφος πιθανότατα να είναι πολυτελής.




Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο θάλαμος πίσω από Καρυάτιδες που βρέθηκαν
το Σαββατοκύριακο είναι με ορθομαρμαρωση, ντυμένος δηλαδή με λευκό μάρμαρο
Θάσου, το οποίο και είναι δείγμα μεγάλου πλούτου. 

  Ειδικές δυνάμεις της ΕΛΑΣ έσπευσαν μετά τις 12:00 στον Τύμβο Καστά Μεσολακκιάς
καθώς διέρρευσαν οι πληροφορίες ότι υπάρχουν δυο πλάκες με επιγραφές που
μαρτυρούν την ταυτότητα του προσώπου ή των προσώπων που βρίσκονται μέσα στον τύμβο.


Το επιστύλιο ένα παραλληλόγραμμο κομμάτι μαρμάρου που συνδέει τους κίονες και
λέγεται έτσι γιατί βρίσκεται "επί των στύλων". Στα μικρότερα μνημεία το επιστύλιο μπορεί
να είναι ολόσωμο, δηλαδή να αποτελείται από ένα συμπαγές κομμάτι μαρμάρου.
Σε μεγαλύτερα μνημεία αποτελούνταν από δυο στοιχεία ή ακόμη και τρία, όπως στον Παρθενώνα.
Το κομμάτι που ήταν τοποθετημένο στο εσωτερικό του μνημείου λέγεται αντίθημα.
Το επιστύλιο δεν είχε καμιά διακόσμηση εκτός από το ναό της Άσσου που είχε ανάγλυφα
θέματα και κάποια πρώιμα σικελικά κτίρια που είχαν επενδύσεις από τερρακότα.
Στον Παρθενώνα, εκ των υστέρων είχαν αναρτήσει χάλκινες ασπίδες και επιγραφές.
Το μόνο στοιχείο που υπήρχε στο επιστύλιο ήταν οι σταγόνες, έξι συνήθως,
που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως στοιχείο των υπερκείμενων μετοπών.



Φωτογραφία του Τύμβου από δορυφόροΤα σενάρια

«Πρόκειται για ένα μνημείο με εξέχοντα χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε
διάφορες εποχές και πολιτισμούς. Πρόκειται για ένα κοσμοπολίτικο μνημείο.
Όποιος ή όποιοι φιλοξενούνται σ' αυτό -κάτι που θα δείξει η ανασκαφή-,
είναι φανερό πως πρέπει να ήταν και οι ίδιοι κοσμοπολίτες».

 
 Η δήλωση αυτή της Λίνας Μενδώνη, γενικής γραμματέως του υπουργείου Πολιτισμού,
δίνει τροφή για νέα σενάρια σχετικά με τον ένοικο ή τους ενοίκους του τάφου της Ακρόπολης.
Αφενός γιατί δεν αποκλείεται ο τύμβος να περιέχει περισσότερους από έναν νεκρούς και
αφετέρου σχετικά με τον… κοσμοπολίτικο χαρακτήρα του μνημείου. Να υπάρχουν δηλαδη
«συνθέσεις» πολιτισμών και τεχνοτροπιών στην κατασκευή του εντυπωσιακού αυτού τάφου.
   Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, το μνημείο έχει κατασκευαστεί σε μια εποχή όπου μετά τις
εκστρατείες του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου έχει ενοποιηθεί ο Ελλαδικός χώρος αλλά
και η ελλαδική χερσόνησος με την Ασία και τη Βόρεια Αφρική.
Η τεχνογνωσία θα μπορούσε επομένως να έχει αναμειχθεί με ελληνικά και αραβικά
στοιχεία και να έχει δημιουργηθεί ένας τάφος που θα αντιπροσώπευε την κοσμοπολιτίκη
κουλτούρα αυτού που τον παρήγγειλε. Ο ένοικος του τάφου θα πρέπει να έχει και ο ίδιος
παραστάσεις από άλλες, εκτός της Μακεδονίας, περιοχές, όπως π.χ. στη Νότια Ελλάδα,
όπου υπήρχαν Καρυάτιδες ή ακόμη και στην Αίγυπτο για τις γνωστές Σφίγγες.
Αυτά τα χαρακτηριστικά στο τελευταίο τέταρτο του αιώνα, κοντά στο 300 π.Χ.
δηλαδή συγκέντρωναν λίγοι άνθρωποι ακι αυτοί δεν ήταν άλλοι από τους άμεσους
συνεργάτες του Μ. Αλεξάνδρου, δηλαδή οι συμπολεμιστές του, στρατηγοί και ναύαρχοι.   
Όπως τονίζει το protothema, οι αρχαιολόγοι στην Αμφίπολη έχουν ήδη λύσει το αίνιγμα
του τρίτου τοίχου, ο οποίος πιθανότατα φέρει γλυπτή αλλά και ζωγραφική διακόσμηση
ακόμη υψηλότερης τεχνικής από όσα έχουν ήδη έρθει στο φως (Σφίγγες, Καρυάτιδες,
ρόδακες, πλευρική τοιχοποιία, μωσαϊκά, επιστύλια κ.λπ).
Εάν ισχύει η θεωρία ότι ο στόχος του ανθρώπου που παράγγειλε την κατασκευή του
τάφου ήταν να ξεπεράσει σε μεγαλοπρέπεια οποιοδήποτε νεκρικό μνημείο υπήρχε στη
μακεδονική επικράτεια ως το τέλος περίπου του 4ου π.Χ. αιώνα, τα αγάλματα και οι
παραστάσεις που κοσμούν τον δεύτερο προθάλαμο θα πρέπει να αφήσουν άφωνους
ειδικούς και κοινό.
Κρίνοντας από τα ευρήματα της Βεργίνας και αναλόγως του βαθμού στον οποίον έχει
φτάσει η φυσική ή εσκεμμένη φθορά του μνημείου, πίσω από τον τρίτο τοίχο, πιθανώς
βρίσκονται ακόμη πιο περίτεχνες ανάγλυφες παραστάσεις στις οποίες γίνεται ενδεχομένως
σαφής αναφορά στην ταυτότητα του ή των νεκρών «ενοίκων» του τάφου. Στις Αιγές (Βεργίνα)
το μάρμαρο και το ελεφαντοστούν, με επιχρωματισμένα μέρη και λεπτομερέστατη
καλλιτεχνική εργασία, είχαν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον.
Το πολύχρωμο ίχνος που διακρίνεται μέσα από την οπή στον τρίτο τοίχο δεν
αποκλείεται να προσδιορίζει ένα εντυπωσιακό άγαλμα, ακριβώς έξω από την
είσοδο στον κεντρικό ταφικό θάλαμο. Ή, ακόμη και μια πιο σύνθετη παράσταση,
ζωγραφική ή ανάγλυφη.   Εν τω μεταξύ, τα εντυπωσιακά ευρήματα προκαλούν
όχι μόνο το ελληνικό αλλά και το παγκόσμιο ενδιαφέρον, με τα διεθνή ΜΜΕ να
περιμένουν να έρθει στο φως ένα ακόμα κομμάτι που θα προστεθεί στο παζλ της
μεγάλης ιστορίας των αρχαίων Μακεδόνων. Μάλιστα η τελευταία είδηση της ανακάλυψης
των Καρυάτιδων το περασμένο Σάββατο «ταξίδεψε» από τη Νέα Ζηλανδία μέχρι την Κίνα.
Με το μεγαλειώδες μνημείο δεν θα μπορούσε να μην ασχοληθεί και το «National Geographic»
που διερωτάται: «Ποιος είναι θαμμένος στον τάφο της Αμφίπολης;».
Ο Philip Freeman, καθηγητής κλασικών σπουδών στο πανεπιστήμιο Luther College της
Αϊόβα μιλώντας στο «National Geographic», στέκεται στην σπουδαιότητα των Καρυάτιδων
που πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας και σημειώνει πως δεν έχει ξαναδεί μέχρι
τώρα κάτι παρόμοιο σαν και αυτές. «Δεν ξέρω άλλα αγάλματα που να τους μοιάζουν»,
είπε χαρακτηριστικά.
Ο Ian Worthington, από την πλευρά του, καθηγητής κλασικών σπουδών του
Πανεπιστημίου Μισούρι και συγγραφέας δύο βιβλίων για τον Μέγα Αλέξανδρο
ανέφερε σχετικά στο περιοδικό: «Ο τύμβος είναι ξεκάθαρο σημάδι πλούτου.
Το μωσαϊκό και οι λεπτομέρειες μέσα στον τύμβο κόστιζαν αρκετά, επομένως
δεν θα μπορούσε να τον φτιάξει ο οποιοσδήποτε».
Για τον Hector Williams, αρχαιολόγο στο British Columbia του Βανκούβερ:
«Είναι ένας τεράστιος τάφος και αυτό από μόνο του δείχνει πως φτιάχτηκε
για κάποιον πλούσιο και σημαντικό».
Όσο για το το ποιος βρίσκεται στον τάφο, μέχρι στιγμής μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν,
καθώς την απάντηση θα τη δώσει μόνο η αρχαιολογική σκαπάνη.

Η αναπαράσταση

Έκπληκτοι έμειναν όλοι οι Έλληνες και οι ξένοι από την αναπαράσταση του τάφου
της Αμφίπολης. Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η αξομετρική σχεδιαστική
αναπαράσταση έγινε από τον αρχιτέκτονα του υπουργείου Πολιτισμού και
μέλος της ανασκαφικής ομάδας της Κατερίνας Περιστέρη, Μιχάλη Λεφαντζή. 
 O κ. Λεφαντζής αποτελεί μέλος της κλειστής επιστημονικής ομάδας των 12
με επικεφαλής την Κατερίνα Περιστέρη που κάνουν τις ανασκαφές στον τάφο
της Αμφίπολης και μάλιστα πρόκειται για έναν από τους νέους συνεργάτες της
αρχαιολόγου. Η επικεφαλής των αρχαιολογικών ερευνών γνώριζε για τις
επιστημονικές περγαμηνές του κ. Λεφαντζή και ζήτησε την συνδρομή του
όταν χρειαζόταν κάποιες πιστοποιήσεις στην πορεία των ανασκαφών.
Η βοήθειά του, μάλιστα, υπήρξε πολύτιμη, καθώς ήταν ο πρώτος που εκτίμησε
πως ο Λέων της Αμφίπολης ήταν συνδεδεμένος με το ταφικό μνημείο στον λόφο Καστά.   
Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ και διδάκτορας του
Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Εργάζεται ως αρχιτέκτων -μελετητής στη Επιτροπή Νότιας Κλιτύος Ακροπόλεως,
ενώ είναι μέλος της αποστολής τεχνικών που εκπονεί τη φωτογραμμετρική και
αρχιτεκτονική αποτύπωση και τεκμηρίωση του μνημείου του Πανίερου Ναού της
Αναστάσεως στην Ιερουσαλήμ. Εχει ακόμη εργαστεί στη συντήρηση του Ιερού
Ναού του Αγίου Νικολάου της Οχιάς, στην περιοχή της Μέσα Μάνης, αλλά και
στην αποκατάσταση του κτιρίου της Κίνησης Λιμένος στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος
και στη μελέτη αποκατάστασης του παλιού υπουργείου Ναυτικών -οικίας Σκυλίτση.
Παράλληλα, συμμετείχε σε αρκετά ερευνητικά προγράμματα ελληνικών
πανεπιστημίων και δίδαξε σε σεμινάρια, οργανωμένα κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Αναρτήθηκε από Amfipoli News στις 3:26 μ.μ.


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"

Message edited by margarita - Τετάρτη, 10-ΣΕΠ-2014, 9:31 PM
 
ΑθηναίοςDate: Παρασκευή, 12-ΣΕΠ-2014, 8:10 PM | Message # 19
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Ακούω Λίνα Μενδώνη και βγάζω σπυράκια!!!
Ακούω Υπουργός Πολιτισμού και ανατριχιάζω!
Ακούω Πρωθυπουργός και βοηθός Πρωθυπουργού και ξερνάω!!!

Θα αναρωτιέστε γιατί τα γράφω όλα αυτά, έτσι;;;
Γιατί η ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, που διενεργεί τις ανασκαφές στην Αμφίπολη, θα πάψει να υπάρχει στις 28 Οκτωβρίου 2014, σύμφωνα με το ΦΕΚ 171Α της 27 Αυγούστου 2014, στο βωμό της «οριζόντιας μείωσης δομών» κατά 40% που ζητάει η Τρόικα και το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Τώρα... ποιά εφορεία Αρχαιοτήτων με ποιά έδρα θα πάρει τη θέση της;;; Άγνωστο!!! Η Αμφίπολη πάντως ΔΕΝ θα έχει δική της Εφορία Αρχαιοτήτων!!!! Τόοοσο πολύ τους ενδιέφερε η ανασκαφή και ποιός είναι θαμμένος μέσα στον τάφο!!!!! Ή καλύτερα επειδή ΔΕΝ πρέπει να στεναχωρήσουμε τα φιλαράκια της Μέρκελ, τους Σκοπιανούς, αφού πρώτα πάρουμε όσα οφέλη περισσότερα μπορέσουμε που θα μας διατηρήσουν στην εξουσία, μετά υποβαθμίζουμε την ανασκαφή εξαφανίζοντας και αποκρύπτοντας στοιχεία που ΔΕΝ πρέπει να μάθει ο κόσμος!!!!


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.


Message edited by Αθηναίος - Παρασκευή, 12-ΣΕΠ-2014, 8:13 PM
 
ΠανδαιμονιονDate: Παρασκευή, 12-ΣΕΠ-2014, 9:36 PM | Message # 20
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
1916: Βρετανοί στρατιώτες της Αντάντ φωτογραφίζονταν με κρανία από το αρχαίο νεκροταφείο της Αμφίπολης [Εικόνες]

Στους τάφους πριν τους αρχαιολόγους δεν πάνε μόνο οι αρχαιοκάπηλοι αλλά κάποιες φορές -όπως σε αυτούς της Αμφίπολης -
προηγούνται οι... στρατιώτες.


Για την ιστορία, κατά τον πρώτο Βαλκανικό Πόλεμο, Έλληνες στρατιώτες της πρώτης και δεύτερης μεραρχίας, παρατήρησαν την ύπαρξη μαρμάρων μέσα
σε θάμνους της δυτικής όχθης του ποταμού Στρυμώνα. Τότε, το 1913,
πραγματοποιήθηκαν ανασκαφές από Έλληνες αρχαιολόγους, οι οποίες έφεραν
στο φως την μετέπειτα αναγνωρισθείσα βάση του μεγάλου μαρμάρινου
Λέοντος.Αργότερα, κατά την εκτέλεση των έργων αποξήρανσης του Στρυμόνα από την εταιρεία Μονξ-Γιούλεν, αποκαλύφθηκαν στις εκβολές του Στρυμόνα
ερείπια αρχαίας γέφυρας και βρέθηκαν μέσα σε λάσπη του ποταμού τεράστια
τεμάχια του μαρμάρινου λέοντος. Παρά ταύτα, χάριν της πρωτοβουλίας του
πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Αθήνα Λίνκολν ΜακΒη, την ιδιωτική πρωτοβουλία και
τη συμπληρωματική ενίσχυση του ελληνικού κράτους, αναστηλώθηκε ο Λέων
της Αμφίπολης κατά τα 1936-37.Στην περιοχή έχουν βρεθεί πολλές επιτύμβιες στήλες, αναθηματικά ανάγλυφα και αγάλματα, όπως και χρυσά κοσμήματα (στους τάφους). Επίσης
βρέθηκαν πολλά αγγεία που μαρτυρούν έντονη εμπορική κίνηση. Εκτός από τα αρχαιότερα ευρήματα, τμήματα των αρχαίων τειχών και το ιερό της μούσας Κλειώς διασώζονται επίσης τμήματα σπιτιών της
ελληνιστικής και ρωμαϊκής εποχής. Πολλά ευρήματα εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αμφίπολης.Κατά τη διάρκεια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου, κάπου στο 1916, οι Βρετανοί στρατιώτες που βρίσκονταν στην περιοχή κατά εκτός από τον
Λέοντα, που, σύμφωνα με τους κατοίκους, ήθελαν να πάρουν, είχαν
εντοπίσει και άλλα αρχαία ερείπια, όπως κάποιους από τους τάφους του
νεκροταφείου που ανακαλύφθηκε το 1953. Οι στρατιώτες όχι απλώς βρήκαν κρανία των θαμμένων στον λόφο Καστά, αλλά έβγαλαν και τις... απαραίτητες αναμνηστικές φωτογραφίες με τα
κρανία στα χέρια.



Πάντως, η Αμφίπολη και μετέπειτα αποτέλεσε σημείο αναφοράς, καθώς και κατά τη γερμανική κατοχή, στρατιώτες των Ναζί
πέρασαν από τον Λέοντα της Αμφίπολης.



Πηγή φωτό: seleo.gr
Πηγή: iefimerida.gr
http://www.apocalypsejohn.com


Elke gek zijn gebrek

Message edited by Πανδαιμονιον - Παρασκευή, 12-ΣΕΠ-2014, 9:37 PM
 
ΑθηναίοςDate: Σάββατο, 13-ΣΕΠ-2014, 0:05 AM | Message # 21
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Φωτογραφίες από την ανεύρεση και την αναστήλωση του Λέοντα της Αμφιπόλεως το 1937:











Attachments: 1849404.jpg(43Kb) · 7539456.jpg(38Kb) · 1668399.jpg(64Kb) · 3701111.jpg(44Kb) · 8260309.jpg(83Kb) · 2690574.jpg(33Kb)


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
ΑθηναίοςDate: Σάββατο, 13-ΣΕΠ-2014, 0:06 AM | Message # 22
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline


Attachments: 9785770.jpg(57Kb) · 3082657.jpg(53Kb)


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
margaritaDate: Σάββατο, 13-ΣΕΠ-2014, 11:48 AM | Message # 23
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
παντως ειναι συγκλονιστικα τα ευρηματα

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Πέμπτη, 02-ΟΚΤ-2014, 5:21 PM | Message # 24
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
δεν ξερω γιατι αλλα οταν διαβασα αυτο με επιασε ενας αδιορατος φοβος
Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2014Συγκλονιστική αναφορά σε ποίημα του 2ου αιώνα π Χ για το μυστικό της Αμφίπολης!  
Μία απίστευτη αναφορά κάνει ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος, ποιητής του 2ου αιώνα π. Χ, δηλαδή μόλις 200 χρόνια μετά την κατασκευή του τύμβου της Αμφίπολης, για το λιοντάρι του τύμβου. 
Σε ποίημα του το οποίο υπάρχει και στην εισαγωγή του βιβλίου του αρχαιολόγου Όσκαρ Μπρόνεερ με θέμα "The Lion Monument of Amphipolis" που γράφτηκε το 1941, o αρχαίος ποιητής αναρωτιέται: 
"Ειπέ Λέον, φθιμένοιο τίνος τάφον αμφιβέβηκας , βουφάγε; Τις τασ άξιος ην αρετάς;" 

Μετάφραση: "Πες, λέοντα, ποιανού τον τάφο φυλάς , εσύ που τρως τα βουβάλια; Ποιος ήταν άξιος των αρετών σου;" 
Η συγκεκριμένη αναφορά που χρονικά είναι πολύ κοντά στην πηγή και έχει καλύτερη πληροφόρηση κατά... 2.200 χρόνια, φέρνει στο φως μία πάρα πολύ σημαντική πληροφορία, που δένει με όσα σενάρια έχουν γραφτεί κατά καιρούς. 
Τι δείχνει η αναφορά αυτή; 
1)Ότι ακόμα και τον 2ο αιώνα , δεν γνώριζαν τι υπάρχει μέσα στον τύμβο και το περιεχόμενο ήταν μυστικό. 
2)Ότι οι πηγές είχαν χαθεί από τότε και όχι στα μετέπειτα χρόνια που κάηκε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Άρα κάποιος ήθελε να εξαφανίσει τις συγκεκριμένες αναφορές στον τύμβο και αυτές δεν χάθηκαν απλά στην μεγάλη καταστροφή της Αλεξάνδρειας. 
3)Έχει δίκιο η Περιστέρη και ο Λεφαντζής που λένε ότι ο Λέων της Αμφίπολης ήταν στην κορυφή του τύμβου 
4)Το μνημείο δεν ήταν επισκέψιμο στο εσωτερικό του, αλλά φύλαγε κάποιο μυστικό, επιβεβαιώνοντας την Περιστέρη που λέει πως οι επιχωματώσεις δεν έχουν προέλθει από φυσικά αίτια (πχ βροχές κτλ) αλλά ήταν από την κατασκευή του για να μην συληθεί το μνημείο. 
Ποιός ήταν ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος: 
Ο Αντίπατρος ήταν Έλληνας συγγραφέας και ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ.. Είναι γνωστός για τον κατάλογο που συνέταξε για τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Μάλιστα λέγεται ότι τα επισκέφτηκε όλα για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι αν άξιζε να συμπεριληφθούν στον κατάλογό του. Από σωζόμενα γραπτά που υπάρχουν φαίνεται να μαγεύτηκε από την μεγαλοπρέπεια του Ναού της Αρτέμιδος στην Έφεσο όπου και το παρομοίασε με τον Όλυμπο.Πιθανολογείται ότι ο ίδιος μαζί με τον μαθηματικό και αρχιτέκτονα Φίλωνα τον Βυζαντινό (γεννημένο το 280 π.Χ. περίπου) ήταν παρατηρητές των επτά θαυμάτων. 
πηγή: parapolitika.gr


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Πέμπτη, 02-ΟΚΤ-2014, 5:47 PM | Message # 25
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Πέμπτη, 02-ΟΚΤ-2014, 8:03 PM | Message # 26
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10682
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
>(
>:)


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
margaritaDate: Δευτέρα, 06-ΟΚΤ-2014, 7:08 PM | Message # 27
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
μια αλλη αποψη
Αμφίπολη: «Δεν είναι τάφος, είναι ναός ορφικών μυστηρίων» 

Κάποτε πρέπει όλοι να μάθουν ότι η ιστορία στην Βόρεια Ελλάδα μας, δεν ξεκινά από τον Φίλιππο και τον Αλέξανδρο…Ακόμα και η καθαρά μακεδονική ιστορία, έχει στην προ-Φιλίππου εποχή της, τουλάχιστον δυο αιώνες λαμπρής ιστορίας, η οποία δεν φαίνεται ν’ απασχολεί κανέναν… Και πρωτίστως το υπουργείο Παιδείας…Εάν κάποιος είχε ασχοληθεί μ’ αυτήν, τότε θα αποκαλύπτονταν κι άλλες ιστορικές παράμετροι, οι οποίες θα αναδείκνυαν κι άλλους ελληνικούς πολιτισμούς, οι οποίοι θα ήταν ικανοί, ή/και ικανότεροι, στην κατασκευή μνημείων, ομοίων με αυτό του λόφου Καστά!Εάν η ανακάλυψη-αποκάλυψη του μνημείου, ήταν λίγο έως πολύ δυτικότερα, τότε η ταυτότητα του μνημείου θα ήταν οπωσδήποτε μακεδονική. Διότι εκεί τίποτε δεν διασταυρωνόταν με την μακεδονική κυριαρχία.Η θέση αυτού όμως, πέραν του θεϊκού ποταμού Παλαιστίνου (νυν Στρυμόνος)[1], μπορεί να δείχνει άλλα πράγματα, και έτσι να αποκαλύπτει την ανεπάρκεια γνώσεως Ιστορίας, και από «ειδικούς» καθηγητές…Συζητώντας με τον Σερραίο νομισματολόγο κ. Αστέριο Τσίντσιφο, μου είπε «πολύ φοβούμαι ότι η χρονολόγηση του μνημείου και η θεωρία του τάφου, έγινε στα πλαίσια του μονόδρομου και ο κίνδυνος να διαψευστεί είναι τεράστιος.Φοβούμαι επίσης, ότι ο αποπροσανατολισμός που προκαλείται είναι τόσο βαθιά ριζωμένος, που κάνει τους υπεύθυνους τυφλούς.Βλέπουν αυτό που θέλουν να δουν και είναι αδίστακτοι στην δικαιολόγηση των αδικαιολόγητων.Από την ανακάλυψη του περιβόλου ακόμα, έπρεπε να υπάρξει προβληματισμός».Ο υπεύθυνος αρχιτέκτων είπε πως «η τυπολογία αυτού του περιβόλου δεν υπάρχει αλλού στην Μακεδονία. Αρχιτεκτονικά πρόκειται για ένα υβρίδιο».«Πολύ σωστά», απαντά ο κ. Τσίντσιφος, «έχοντας μακεδονικές παρωπίδες, έτσι είναι. Αναρωτήθηκε όμως μήπως η τυπολογία αυτού του περιβόλου, έρχεται από αλλού, είναι δανεισμένη δηλαδή από άλλον πολιτισμό και ίσως μάλιστα από άλλη προγενέστερη εποχή; Εάν το διερευνούσες και δεν ανακάλυπτες τίποτε, τότε πραγματικά θα επρόκειτο για υβρίδιο»…Κάποτε θα πρέπει οι αρχαιολόγοι να καταλάβουν πως δεν μιλούν μόνον οι επιγραφές. Οι λαλίστατοι πρόγονοί μας, εάν ήταν επιλογή τους να μην γράψουν, τότε σίγουρα είχαν βρει τον τρόπο να μας τα πουν αλλιώς.Έτσι χιλιάδες ανεπίγραφα νομίσματα[2], όπως του Παγγαίου, λ.χ. απέκτησαν πλέον «φωνή» και ταυτότητα, χάρι στην 20ετή άοκνη εργασία του κ. Τσίντσιφου, που κυκλοφόρησε σε βιβλίο με τον τίτλο «Πέριξ Παγγαίου ήπειρος».Βάσει αυτής, τα νομίσματα του Παγγαίου λειτουργούσαν σαν «συγκοινωνούντα δοχεία», αποκαλύπτοντας έτσι επικράτειες, πόλεις, αποίκους, συνεργασίες, πανίδα, χλωρίδα κ.ά.[3]Τα νομίσματα είναι γραπτή μαρτυρία, κι ας μην είναι επιγραφική, κι ας μην την λαμβάνουν ως τέτοια οι «επιγραφολόγοι», και μπορούν να βρουν εφαρμογή στην αναγνώριση μνημείων, όπως λ.χ. αυτό του λόφου Καστά στην Μεσολακκιά Αμφιπόλεως.Οι περίφημες βουβές για τους αρχαιολόγους σφίγγες που ανακαλύφθηκαν, πέρα από την επιβλητική και φρουριακή παρουσία τους εκεί, μαρτυρούν και κάτι άλλο:Οι σφίγγες αφορούσαν τις Εννέα Οδούς[4], που ήταν κέντρο της διονυσιακής λατρείας. Γραπτοί μάρτυρες και τα αγγεία![5]Απ’ τα νομίσματα αυτά μάθαμε επίσης ότι όπου σφίγγα, υπάρχει απαραίτητα εκεί κρασί και Διόνυσος! Η σφίγγα ήταν σύμβολο και των Θηβών[6], και της Νάξου, και της Χίου, κ.ά. Όλες κρασοπεριοχές! Και με τον έναν ή τον άλλο σχετιζόμενες με την Θράκη, τον θεό της τον Διόνυσο και την μυθολογία της…Αλλά όλη η αρχαία Ελλάδα ήταν γεμάτη σφίγγες… Που είχαν ίδιον να κρατούν κλειστό το στόμα τους για να μην αποκαλύψουν μυστικό. Οι Έλληνες είναι ο μόνος λαός που εκ της ιδιότητος αυτής της μυθικής σφιγγός, έχει δημιουργήσει μια παροιμιώδη φράση: «Σφίγγω τα χείλη μου ή τα δόντια μου ή την καρδιά μου», λέμε, όταν θέλουμε να πούμε ότι θα τα μετατρέψουμε σε κλειστή σφίγγα και όχι φυσικά ότι θα τα βάλουμε σε κάποια μέγγενη να τα σφίξουμε…Αυτό από μόνο του, κάνει την σφίγγα ελληνικής εμπνεύσεως σύμβολο… Αλλά όπου και να στρέψω το βλέμμα μου στην Μακεδονο-Θράκη μας, σφίγγες θα δω…Στις εργασίες του Μετρό στην Θεσσαλονίκη, προς την Χρυσή Πύλη, πήλινο ειδώλιο σφίγγας (του 2ου π.Χ. αι.). Κεφάλι σφίγγας και στην αρχαιολογική θέση στο Καραμπουρνάκι, στο Μικρόν Έμβολον, ως διακόσμηση ενός κορινθιακού αγγείου.Στην Πέλλα υπάρχουν ακέφαλες σφίγγες σε αρχαία ακροκέραμα. Στην Πεντάβρυσο Καστοριάς, σε ανασκαφές 12 αρχαίων βασιλικών τάφων-αρχόντων της Ορεστίδος χώρας, ευρέθησαν πολλά και αξιόλογα ευρήματα, μεταξύ των οποίων και σφίγγα…Το τόσο απλούν του πράγματος, όμως, έγινε τόσο… περίπλοκο από την… άγνοια υπάρξεως σφιγγών στην περιοχή!..Άρχισαν καινούργιες θεωρίες και πυρετώδεις αναζητήσεις για την παρουσία σφιγγών σε μακεδονικούς τάφους! Έως και σφίγγα στην περικεφαλαία του μεγάλου στρατηλάτη εντοπίσθηκε!Τι κι αν οι σφίγγες αποδεδειγμένα ανήκαν στην τοπική θρακική μυθολογία και προ-υπήρξαν ως νομισματικό θέμα των Εννέα Οδών!Η άγνοια της θρακικής μυθιστορίας είναι τεράστια! Και τεράστια απώλεια για τους Έλληνες και τα Ελληνόπουλα! Η εξαίρεση έγινε κανών… Και πάμε παρακάτω.Δεν βρέθηκε, λέει, πόρτα, όπως συνηθιζόταν σε ανάλογους τάφους στην Μακεδονία. Καινούργιος προβληματισμός. Καινούργια εξαίρεση σε μια μακεδονική ταφική συνήθεια.Εξακολουθεί να δουλεύει σε μονόδρομο ο νους, που δεν θεωρεί άλλον ικανό να εκτέλεσε αυτό το έργο, ούτε και να είναι άλλος ο ρόλος του κατασκευάσματος!Ο λαός μας λέει «κουκιά τρώει, κουκιά μαρτυράει»… Κι έτσι άρχισε να γίνεται λόγος για την μοναδικότητα αυτού του έργου, που κατά τους υπευθύνους της ανασκαφής, εξακολουθεί να είναι… μακεδονικός τάφος…Ακολούθησαν τα δυο γυναικεία αγάλματα… Κι αυτά προκάλεσαν αντικρουόμενες απόψεις. «Καρυάτιδες» τις είπαν οι αθηνοτραφείς επιστήμονες του αθηνοκεντρικού κράτους…Ό,τι είναι έξω από την Αθήνα, δεν είναι αναγνωρίσιμο… «Και για τις σφίγγες και για τις γυναικείες μορφές, όλοι ελπίζουν σε μια επιγραφή, η οποία θα βάλει τα πράγματα στην θέση τους. Εάν έλθει καλώς να έλθει… Εάν δεν έλθει, όμως, τότε ποιού η άποψη θα περάσει;», λέει ο κ. Τσίντσιφος.Πάμε και πάλι στις απτές και αδιαμφισβήτητες νομισματικές αποδείξεις: Όπως αποδεικνύεται από την μελέτη του Σερραίου νομισματολόγου, το φόρεμα του αγάλματος είναι θρακικό και μάλιστα ανήκει σε μαινάδα, ιέρεια του Διόνυσου, αφού στα νομίσματα (Νο 1, 2, 3, 4) εικονίζεται μαζί με τον σάτυρο!Τα νομίσματα είναι της Θάσου και κόβονταν σ’ όλην την επικράτεια του Παγγαίου. Ένα πολύ σπάνιο χαρακτηριστικό, που παραπέμπει σε μαινάδα, ήταν ο σάκκος που αυτή κουβαλούσε.Ο Βρετανός ερευνητής και συγγραφέας Άντριου Τσανγκ, αναφέρει ότι ο σάκκος εντοπίζεται μόνον σε δυο αγάλματα ακολούθων του Διόνυσου, τα οποία ευρίσκονται σε μουσεία της Ευρώπης και αποτελούν αντίγραφα γλυπτών του 4ου π.Χ. αι.Η μαινάδα του μνημείου, από την διαγώνια λωρίδα υφάσματος στο στήθος, φαίνεται να κουβαλούσε έναν τέτοιον σάκκο. Στα νομίσματα Νο 3 και 4, αυτός ο σάκκος είναι περισσότερο ευδιάκριτος.Τις περισσότερες φορές, αυτός ο σάκκος στα θασίτικα νομίσματα, φαίνεται σαν προέκταση της κοιλιάς.Φυσικά οι μαινάδες έρχονται σε απόλυτη αρμονια με την σφίγγα, αφού και οι δυο ανήκουν στον διονυσιακό μυθολογικό και μυστηριακό θρακικό κύκλο. Όμως και ειδικότερα στις Εννέα Οδούς, υπάρχει νόμισμα με μαινάδα σε τελετουργική στάση (Νο 5).Εμπρός και πίσω στο ίδιο νόμισμα υπάρχουν δυο ρόδα, που και αυτά ή σ’ αυτήν την μορφή ή στην μορφή του ρόδακα (Νο 6, 7), συνηθίζονταν στις Εννέα Οδούς.Αντίστοιχο του Νο 5 νομίσματος, υπάρχει και με σάτυρο… «Ακόμα και μετά απ’ αυτήν την μέχρι τώρα αποκάλυψη των μαινάδων, η πεποίθηση για τον “μακεδονικό τάφο”, παρέμεινε. Είμαι βέβαιος, ότι ακόμα και παγόδα ή και Βούδας σε προσευχή να εμφανισθεί στην συνέχεια, ο μακεδονικός προσανατολισμός δεν πρόκειται να εκλείψει», λέει ο κ. Τσίντσιφος.- Συνηθίζεται να λέγεται ότι «στην αρχαιολογία κρύβονται εκπλήξεις», του είπα…– «Αυτό λέγεται εσκεμμένα», μου λέει ο νομισματολόγος. «Γιατί κάτω από τον μανδύα των εκπλήξεων, κρύβονται εσφαλμένες εκτιμήσεις, παραλείψεις και συμπεράσματα που τελικώς δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Όταν τα ευρήματα αναγνωρίζονται σωστά, το άλλοθι της εκπλήξεως δεν χρειάζεται».- «Θα είναι έκπληξη αν τελικά το μνημείο είναι ιερό του Διόνυσου;».– «Όχι φυσικά, αφού τα μέχρι τώρα ευρήματα, σ’ αυτό το συμπέρασμα οδηγούν». Τέτοια ιερά του Ορφέως, που μετετράπησαν σε διονυσιακά-ηλιακά ιερά, υπάρχουν πολλά στην Θράκη. Στο Πρωτοκκλήσι Έβρου και στην σημερινή έκταση της Θράκης που κατέχει η Βουλγαρία (λ.χ. Τύρνοβο), όπου οι αρχαιολόγοι κάθε τόσο πέφτουν πάνω σε αρχαία ελληνικά θρακικά ιερά. Κυκλικά, με διαδρόμους και στοές, σαν αναπαράσταση του ηλιακού μας συστήματος. Διότι τότε οι ιερείς ήσαν και αστρονόμοι.[7]Αυτά για το τι είναι τα αγάλματα των γυναικών. Και το τι είναι το πυραμιδοειδές εν θόλω μνημείο, που μόνον τάφος δεν είναι, ασχέτως εάν από κεκτημένη ταχύτητα και προχειρότητα, ακόμη έτσι λέγεται… Ήταν ο πρώτος «τάφος», που χαρακτηρίσθηκε «τάφος», πριν βρεθεί «ταφή», κτερίσματα, αποδεικτικά στοιχεία… Αυτά τα έχω πει και γράψει πολλάκις… Μήνες πριν…Το μνημείο του Καστά, που δεν είναι μοναδικό στην περιοχή, είναι ένα πολυσύνθετο δημόσιο κτήριο, ναός του Διονύσου, ίσως και της Αρτέμιδος, και ένα μέγα ορφικό κέντρο, όπου μέσα του φύλασσαν τα άρρητα της ορφικής διδασκαλίας… Ως εκ τούτου ήταν ιερό, θησαυροφυλάκιο, βιβλιοθήκη, αρχείο, μητρώο… Πρόσβαση σε αυτό είχαν μόνον οι ιερείς. Γι’ αυτό και δεν υπάρχει γραφή, παρά μόνον των ιερέων (δηλ. ιερογλυφική).Γι’ αυτό στα μεταχριστιανικά χρόνια, στην περιοχή βρήκαν καταφύγιο τα κείμενα των γνωστικών… Και πολύ πιθανόν, μέσα σε αυτόν τον καλά φυλασσόμενο χώρο, να αποφάσισαν να φυλάξουν και τα οστά κάποιων σπουδαίων ανθρώπων, ανδρών και γυναικών, προς προστασίαν τους… Γι’ αυτό, και θα έχει δαιδαλώδεις στοές, διαδρόμους διαφυγής και καταφυγής, για περιπτώσεις δολιοφθορών, εισβολών, τυμβωρύχων, αρχαιοκαπήλων…Τέλος, η θέση του μνημείου του Καστά, όπως και όλων των μεγάλων μυητικών κέντρων της αρχαίας Ελλάδος, μόνον τυχαία δεν είναι. Ως εκ τούτου θα πρέπει να εξετασθεί και ο γεωδετικός τριγωνισμός της, σε σχέση με άλλα μεγάλα μνημεία και θρησκευτικά κέντρα των Ελλήνων (Δελφούς, Δίον, Δήλο, Κνωσό, Ολυμπία, Ελευσίνα, Σαμοθράκη, κλπ.)…


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Δευτέρα, 06-ΟΚΤ-2014, 7:09 PM | Message # 28
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Δευτέρα, 06-ΟΚΤ-2014, 10:31 PM | Message # 29
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10682
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
Η πρωτη εντυπωση παντως που ειχα απο το περιβολο  που ειδα οταν  αρχισε να γινεται  ντορος , μου ηρθε  αμεσα η εικονα του τειχους στο Διον.
Ολοιδιο μου φανηκε.


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
SpirosmtDate: Τρίτη, 07-ΟΚΤ-2014, 4:47 PM | Message # 30
Μέλος που ξέρει πολλά
Group: Special User
Messages: 377
Awards: 2
Reputation: 4
Status: Offline
http://amfipoli-news.com/3dmap.php#keyboard-controls
 
Forum » Γενική συζήτηση για ανθρώπους και γεγονότα » Αρχαιότητα » Περί Αμφιπόλεως... (Τά πάντα γύρω από τήν ανασκαφή στόν τύμβο Αμφιπόλεως...)
Page 2 of 4«1234»
Search: