Τετάρτη, 28-ΙΟΥ-2017, 8:41 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 2 of 7«123467»
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας και όχι μόνο » Τα ονόματα των Ελλήνων Θεών... (Σημασία, αναλυση, προελευση...)
Τα ονόματα των Ελλήνων Θεών...
margaritaDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 1:01 AM | Message # 16
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
εω
είναι η αυγή  η ανατολή
κυριο ονομα ΗΩ
η θεά της αυγής
αρα στεκει το ονομα γιατι η αρτεμις ηταν θεά του κυνηγιού το οποίο γίνεται αχαραγα
προσεωσα η προσεωσσα (εχω την εντυπωση οτι θελει δυο σ)


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 1:17 AM | Message # 17
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Σοωδίνη (αυτή που σώζει από τις ωδίνες του τοκετού)

μηπως το προσωνυμιο εχει να κανει μ'αυτο...;

Προσωεσα...

Added (11-ΑΥΓ-2013, 1:16 AM)
---------------------------------------------
Αλλωστε ειναι καθορισμενες οι αρμοδιοτητες των Θεων-Θεαινων...

Added (11-ΑΥΓ-2013, 1:17 AM)
---------------------------------------------
Επιθετικο προσδιορισμο ανατολης δυσης ηξερα μονο για τους Λοκρους...
Και οι ανατολικοι λεγοντα Εωοι Λοκροι....


Elke gek zijn gebrek
 
margaritaDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 1:28 AM | Message # 18
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
καλα είμαστε δυνατή ομάδα ,μπορεί να είναι ετσι και να μπερδεψε το ονομα ο θνητος

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΑθηναίοςDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 1:43 AM | Message # 19
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Δεν τα μπέρδεψε! Υπάρχει αυτό το όνομα και σε ένα διήγημα του Ισπανού συγγραφέα Manuel Mujica Lainez και το διήγημα λέγεται El Escarabajo (το σκαθάρι) και έχει σχέση με τους Θεούς της Αρχαίας Ελλάδας.

Και υπάρχει και αυτή η επεξήγηση:
Artemisa Proseosa, y nos recordó que es llamada «la diosa de los mil nombres», para desesperación de los mitólogos y sus archivos.


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
margaritaDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 1:51 AM | Message # 20
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
αθηναίε είσαι φοβερός !!!

Added (11-ΑΥΓ-2013, 1:51 AM)
---------------------------------------------

Quote (Αθηναίος)
y nos recordó que es llamada «la diosa de los mil nombres», para desesperación de los mitólogos y sus archivos.
αυτο τι να λέει αραγε
μόνο το λα ντιοςα   καταλαβαινω  η ντιανα  η αρτεμις???


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΑθηναίοςDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 1:54 AM | Message # 21
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Το βιβλίο υπάρχει σε pdf και στα ισπανικά εδώ: http://llyc4.files.wordpress.com/2013....ajo.pdf

Quote (margarita)
αυτο τι να λέει αραγε

Τί σημαίνει δεν ξέρω, κάτι για ένα από τα 1000 ονόματα της Άρτεμις λέει!

Added (11-ΑΥΓ-2013, 1:54 AM)
---------------------------------------------
Οπότε δεν το ξέρει μόνο ο Θνητός, το ξέρουν κι άλλοι!!!!


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 1:56 AM | Message # 22
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Quote (Αθηναίος)
Artemisa Proseosa, y nos recordó que es llamada «la diosa de los mil nombres», para desesperación de los mitólogos y sus archivos.
Habla Español hermano..?

>:)


Elke gek zijn gebrek
 
ΑθηναίοςDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 1:58 AM | Message # 23
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Όχι. Μόνο Ελληνικά κι αυτά με το ζόρι χα χα χα χα χα χα

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 2:00 AM | Message # 24
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Quote (Αθηναίος)
άτι για ένα από τα 1000 ονόματα της Άρτεμις λέει!
Quote (Αθηναίος)
la diosa de los mil nombres»
Η θεα με τα χιλια ονοματα σημαινει..


Elke gek zijn gebrek
 
ΑθηναίοςDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 2:05 AM | Message # 25
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Μιλάς Ισπανικά Στέλιο;;

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 2:13 AM | Message # 26
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Quote (Αθηναίος)
Μόνο Ελληνικά κι αυτά με το ζόρι χα χα χα χα χα χα
Τα δικα μου να δεις..
Αλλα η αληθεια ειναι οτι ειχα αρχισει να μαθαινω ισπανικα, δευτερος ερωτας μετα τα ελληνικα..
αλλα τα σταματησα λογω συνθηκων..
λεω φυσικα να ξαναρχισω, ειδομεν...
Quote (Πανδαιμονιον)
Artemisa Proseosa, y nos recordó que es llamada «la diosa de los mil nombres», para desesperación de los mitólogos y sus archi
Περιπου σε ελευθερη μεταφραση λεει:
Αρτεμις Προσεο(ω)σα, και μας θυμιζει οτι ονομαζοταν "η Θεα των χιλιων ονοματων", προς απελπισια των μυθολογων και των αρχ(ειων)  τους...
smile


Elke gek zijn gebrek

Message edited by Πανδαιμονιον - Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 2:15 AM
 
ΑθηναίοςDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 2:18 AM | Message # 27
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Άρα οι Ισπανοί κάτι ξέρουν που εμείς αγνοούμε!
Βέβαια οι πλατείες τους είναι γεμάτες με αγάλματα Ελλήνων Θεών, σε αντίθεση με την Ελλάδα που πο πλατείες είναι γεμάτες με... αλλοδαπούς, ζωντανούς λαθρομετανάστες ή αείμνηστους "εχθρέλληνες" (το αντίθετο του φιλέλληνες)!


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 4:23 AM | Message # 28
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Quote (Αθηναίος)
Άρα οι Ισπανοί κάτι ξέρουν που εμείς αγνοούμε!Βέβαια οι πλατείες τους είναι γεμάτες με αγάλματα Ελλήνων Θεών, σε αντίθεση με την Ελλάδα που πο πλατείες είναι γεμάτες με... αλλοδαπούς, ζωντανούς λαθρομετανάστες ή αείμνηστους "εχθρέλληνες" (το αντίθετο του φιλέλληνες)!

Οι Ισπανοι και οι ισπανοφωνοι πληθυσμοι της Λατινικης Αμερικης ειναι πολλες φορες πιο φανατικοι Ελληνες απο κατι ελληνοφωνα διποδα εγχωρια εθνομηδενικια...
k3014

Added (11-ΑΥΓ-2013, 2:47 AM)
---------------------------------------------
Quote (margarita)
προσεωσα η προσεωσσα (εχω την εντυπωση οτι θελει δυο σ)
ο θηλυκος τυπος των επιθετων και των μετοχων ειναι συνηθως σε -ουσα, κατι λειπει στον επιθετικο προσδιορισμο...

Added (11-ΑΥΓ-2013, 3:43 AM)
---------------------------------------------
Νομιζω οτι σ'αυτο πρεπει να αναφερεται ο Φωτης:

ΓΕΩΡΓΙΟΤ ΔΡΟΣΙΝΗ Α Γ ΡΟΤΙ Κ Α Ι

ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ

ί

ΕΚΔΟΤΗΣ Ι. Ν. ΣΙΔΕΡΗΣ - ΑΘΗΝΑΙ

ο ΠΤΡΓΟΣ ΤΩΝ ΓΟΤΒΩΝ

Κατά ΰδατογραφίαν Τ, Λουκίδου

ΓΕΩΡΓΙΟΤ ΔΡΟΣΙΝΗ

ΑΓΡΟΤΙΚ ΑΙ

ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ

«Ώ θεία καν ϊάντ' αγέραστη ΐ,ωι'ι ! »

ΕΚΔΟΣΙΣ ΤΡΙΤΗ

ΕΚΔΟΤΗΣ Ι. Ν. ΣΙΔΕΡΗΣ — ΑΘΗΝΑΙ

Αί ΑγροτικαΙ ΈπιατολαΙ έδηιιοσιεΰθησαν το
πρώτον εις το περιοδικόν Έοτίαν, έξεδόθησαν δε
κατόπιν εις βιβλίον.

Ή παροΰσα τρίτη έ'κδοσις εΐνο/^οίνατύπωσις της
δευτέρας χωρίς καμμίαν μεταβολήν.

Των Αγροτικών Έτΐΐύτολών γερμανική με•ά-
φρασις, γενομένη υπό Αύγουστου Βό?αζ, εξεδόθη
προ ετών εις την Αιψίαν.

1)7 ^ ' >

Α Λ Α .φ ^ Α Μ^ .φ Α Α
'^ '^^ ^ »^ '^ ^"% ^^ '^, "^/^,

ΑΓΡΟΤΙΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ

Εις την βόρειον Ενβοιαν. — Δάση καΐ ποταμός. — Το χωρίον.
— Οί χωρικοί. — Γάμος. — Χορός — "Αγιος Γεώργιος. — Ιερόν
της ΙΙροσηώας Αρτέμιδος. — Θησαυροί. — Ή στλϋντρια τον
Διάκου και τοΰ Κωλέττη.

Μάτην 6' αναζητήσετε διά τοΰ δακτύλου ε'ις
τον γεωγραφικόν χάρτην της Ελλάδος την ασή-
μαντον ταύτην γωνίαν της Β. Ευβοίας, ήτις φέ-
ρει το άνούσιον όνομα : Γούβες• ώνομάσθη δε
βεβαίως οΰτω, * διότι σύγκειται εκ κοιλάδων αρ-
κετού βάθους, τριών τον αριθμόν, των οποίων ή
μεγαλητέρα και ωραιότερα κολποΰται προς την
θάλασσαν.

Added (11-ΑΥΓ-2013, 3:43 AM)
---------------------------------------------
Εις άπόστασιν είκοσι λεπτών της ώρας από της κατοικίας μου κείται το χωρίον Κορμπάτσι,
ανήκον μεθ' ενός άλλου χωρίου, τοΰ Γ ε ρ α-
κ ι ο ί3, εις τον Έλβετόν κ. Βίλδ, δστις διαμέ-
νων διαρκώς εκεί έχει λαμπράν κατοικίαν και
ωραίους κήπους οπωροφόρων δένδρων. Είναι ό
μόνος πολιτισμένος γείτων μου, μετά τοΰ οποίου
άνταλλάσσομεν επισκέψεις. "Αμα τη άφίξει
μου εμα6ον, δτι εις τύ κτήμα αύτοΰ γενο-
μένης ανασκαφής ευρέθησαν αρχαιότητες. Εν-
νοείται δτι αμέσως έσπευσα εις τό άνασκαφέν
μέρος. Ή θέσις καλείται "Αγιος Γεώργιος, πι-
θανώτατα διότι υπήρχε ποτέ έκεΐ δμώνυμος ναός,

12 ΑΓΡΟΤΙΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ

καλυφθείς ούχι μόνον υπό χώματος και θάμνων,
αλ?/ υπό ό?ιθκλήρου δάσους μεγάλων πεύκων.
Είναι δε ή θέσις αΰτη ολίγον υψηλότερα, δλου
τοί5 πέριξ εδάφους δντος επιπέδου, και άνυψοΰται
εν τοιαύτη κανονικότητι, ώς εάν ούχι υπό της φύ-
σεως άλλ' ύπ' ανθρωπίνων χειρών έγένετο. Έν
τω μέσω του γηλόφου ευρέθησαν τοίχοι οικοδο-
μής στενής και μακράς, διηρημένης υπό παραλλή-
λων μεσοτοίχων εις εξ δωμάτια, μικρό ώς κελλία,
πέριξ δ' αυτών άτεχνότερον περιτείχισμα, εκ κε-
ράμων μεγάλων τετραγώνων και λίθων κτισμέ-
νον ώς και ή λοιπή οικοδομή. Προς τήν δυτικήν
άκραν τοΰ λοφίσκου, νπό τας ρίζας πεύκου,
ευρέθη τό σπουδαιότερον εύρημα : πλαξ λευκή εκ
μαρμάρου και παρ'αύτήν λύχνος πήλινος, τά όποια
ήδη πρό ήμερων ειχον μεταφερθή εις τό χωρίον
Κορμπάτσι, εντός της αύ?.ής τοΰ κ. Βίλδ. Ή πλαξ
έπλύθη καλώς και ή έπ' αυτής μακρά επιγραφή
άναγινώσκεται ευχερέστατα* δυστυχώς δμως τό
κάτω μέρος εΐΑ'αι λοξώς συντετριμμένον. Ή πλάξ
παχεϊα υπέρ τους πέντε δακτύλους, πλατεία δύο
σπιθαμάς και μακρά πέντε περίπου, φέρει τρι-
γωνικό ν επιστέγασμα μετρίας τέχνης, βεβαίως
δ' ϊστατο όρθία ώς αί συνήθεις αναθηματικά!
πλάκες. Ή επιγραφή είναι μακρότατη εκ τεσσαρά-
χοντα γραμμών, περιέχει δε 3δ ονόματα πολιτών

ΑΓΡΟΤΙΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ 13

συνενεγκόντων εις την έπανόρθωσιν τοί3 ίεροΰ
της Προσηωας Αρτέμιδος και εις την κατασκευήν
τοΰ αγάλματος ιής θεάς, και το ποσόν δπερ έκα-
στος έδωκε δι' αλφαβητικών στοιχείων σημειω-
μένον. Αναφέρεται δε και ή πατρίς εκάστου, και
ό μεν είναι Όροβιεΰς, ό δε Παλληνίτης,
έτερος εξ Ά μ φ ι θ όη ς κ λ. Πλειότερον πάν-
των μ' έξέπληξεν ό Ό ρ ο β ι ε υ ς, διότι και σή-
μερον ετι χωρίον τι, μικρόν της Αίδηψοί) άπέχον
φέρει τό όνομα Έ ο β ι ε ς, τοΰτο δ' ίσως θα
έκαλεΐτό ποτέ Ό ρ ο β ί ε ι α ι ή άλλως πως. Ό
λύχνος φέρει γεγ?ιυμμένον άτέχνως τετράποδόν τι,
υπό τήν βάσιν δε τό γράμμα Α.

Πιθανότατα επί των ερειπίων τοΰ ίεροΰ και
δια ΓΟΰ ιδίου ϊσως υλικοΰ έκτίσθη ναός χριστια-
νικός τοΰ αγίου Γεωργίου, ή μονή, ή ολόκληρος
συνοικισμός έγένετο, διότι και εις τα πέριξ φαί-
νονται λίθοι καΐ λείψανα τοίχων άσβεστοκτίστων.
Ή πλάξ και είτι άλλο συνετρίβησαν και έχώ-
σθτ)σαν ή έκτίσθησαν εντός των θεμελίων τίς
οιδε δε διατί, και τα μεταγενέστερα κτίρια κατό-
πιν έκρη[η'ίσθησαν, κατεχώσθησαν και έμειναν
εκεί υπό τάς ρίζας των δένδρων και θα εμενον,
αν αί σκαπάναι των χωρικών, έλπιζόντων θη-
σαυρών εΰρεσιν, δεν άπεκάλυπτον τό κοινοτάφιιον
τοΰτο τών ελληνικών και χριστιανικών έρειπίο)ν. . .

14 ΑΓΡΟΤΙΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ

ΈκεΙ λοιπόν, έπι του χλοεροΰ λοφίσκου, ατενί-
ζουσα προς την (χνατο?α]ν, υπό την σκιάν υψηλών
όένδρων ΐστατό ποτέ ή αρρενωπή θεά, έχουσα
προς τα δεξιά σειράν λόφων και βουνών ποι-
ν:ιλομόρφων, των οποίων αί πράσιναι κορυφαι
άνερχόμεναι και κατερχόμενοι και άνερχόμεναι
πάλιν ήσπάζοντο τον ούρανόν. Εις τ' αριστερά ή
θάλασσα έκύλιε τάπαλά κύματα της προς την
άνοικτήν άγκάλην, ην έ'τεινεν ή αδελφή γη, καΐ
προ τών ποδών αυτής ήπλοΰτο λειμών απαλός ώς
τάπης, έτοιμος νά δεχθή τής Προσηωας τά βή-
ματα, αν ποτέ κατήρχετο τοΰ βάθρου.

Πολλάκις διατρέχων τάς ποραλίας ταύτας
προσεπάθησα νά [ΐαντεύσω τήν θέσιν, δπου ήτο
της Αρτέμιδος τό ιερόν, και ήρεύνησα τάς περί
αύτοΰ πηγάς άλλοτε — εις μάτην! Άλλ' δταν ήλ-
θον εις τόν τόπον τής ανασκαφής, φωνή θαυμα-
σμού έπτερύγισεν από τών χειλέων μου. Ήτο
αδύνατον νά εΐναι άλλαχοΰ τό ιερόν έκεϊ έπρεπε νά
ίδρυθή και έκεΐ ίδρύθη. Έκεΐ δπου τό πνεύμα
εμπνέεται δ, τι ώραΐον, δ, τι γενναΐον, δ, τι ευγενές,
δ, τι αρρενωπό ν, έκεΐ έπρεπε τής θεάς Αρτέμιδος
άγαλμα νά στηθή και έστήθη υπό τής μεγαλο-
φυούς αισθητικής τών Ελλήνων. Τό δε Άρτε-
μίσιον άκρωτήριον δεν δύναται πλέον νά μείνη
εκεί δπου οι γεωγράφοι θέτουσιν αυτό, ε'ις μα-

ΑΓΡΟΤΙΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ ι_5

κράν από τον ίεροΰ άπόστασιν, έ'νω προ τοΰ ίε-
ροΰ, εις πέντε μόνον λεπτών δρόμον, εκτείνεται
άκρα γης ομαλή, δυναμένη κάλλιστα να είναι το
Αρτεμίσιο ν, φέρουσα δε το δνομα Πευκί την
σήμερον, διότι είναι πλήρης πεύκων μέχρι της
θαλάσσης.

Αί όνασκαφαι διακοπεΐσαι θα έξακολουθήσω-
σιν υπό τήν διεύθυνσιν τοΰ κ. ΒΙλδ, αφιλοκερ-
δώς εργαζομένου οΰτω υπέρ της ιστορίας της Ελ-
λάδος, της δευτέρας ταύτης πατρίδος του.

• ••

Ή ανασκαφή έδωκεν άφορμήν εις πολλά σχό-
λια, κρίσεις και διηγήσεις ίών χωρικών. Οΰτω
διηγούνται δτι ποτέ, ό δείνα νειριάστηκε
πώς θα εΰρη θησαυρόν κ' εύρήκεν όλο τάλλαρα*
δτι άλλος όργώνων τό χωράφι του τυχαίως ειδεν
υπό τους πόδας τών βοών άναπηδώντα πάλιν
τάλλαρα, δτι αμέσως ^έδιωξε τό κοπέλλι του για
νά τα πάρτ) μόνος, μά κ' εκείνα ευθύς έγίνανε
κάρβουνα. "Αλλοτε συνέβη νά πέφτουν τα βώδια
ενός απάνω στην κασέλλα με τά χρήματα, μποπ-
μπάπ, κ' εκείνος ό στραβός νά μήν τά βλέπτ), ως
που πήγε άλλος και τά ιιήρε, Έμαθον προσέτι
σωτήριον συνταγήν : δταν σκάπτη κάνεις έπ' έλ-

ι6 ΑΓΡΟΤΙΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ

πίδι θησαυρού πρέπει ν' άνάπττ] λιβάνι εντός
κεραμίδος παρά την γη ν — γ ιό να μην στοί-
χε ι ((> σ ο υ ν τα χρήματα.

• ••

Τελευταΐον εΰρον — τί νομίζετε ; — και αλλην
αρχαιότητα γυναικείαν, ή όποια έχρημάτισεν εν
Σκιάθο) πλύντρια τοί3 Διάκου και τοΰ Κωλέττη.
Δακρύζουσιν ακόμη οί ξηροί όφθαλμί της, δταν
όμιλη περί τοΰ Διάκου. Λεβέντης, λίγο σημα-
δεμένος άπ' την ευλογιά, με μάτια μαΰρα μαΰρα,
πού σφάζανε με μια ματιά μονάχα. Τώρα να.
τον έβλεπε τον έγνώριζε, λέγει. Κάποτε τα δισέγ-
γονα της είχαν άγοράση φυλλάδων σιγαροχάρ-
του• άμα είδε τη ζωγραφιά άνατρίχιασεν ήτον ό
Διάκος — άσχημα ζωγραφισμένος, αλλά ό ϊδιος ό
Διάκος. Περί τοΰ Κωλέττη περιορίζεται λέγουσα:
— Μιά κεφάλα χοντρή, και μια φεσάρα πού
θάπερνε μισό κοιλό μέσα ...

Added (11-ΑΥΓ-2013, 3:45 AM)
---------------------------------------------
http://booksnow1.scholarsportal.info/ebooks....jvu.txt

Added (11-ΑΥΓ-2013, 3:49 AM)
---------------------------------------------
Παλι Δροσινη διαβαζες, ολβιε Θνητε...;

Added (11-ΑΥΓ-2013, 4:08 AM)
---------------------------------------------
Ναός Προσηώας Αρτέμιδος (δεν έχει ανασκαφεί)
Σύμφωνα με τα στοιχεία μιας αρχαιολογικής έρευνας, που πραγματοποιήθηκε στον
λόφο Μουσκάτ, ήρθαν στο φως οι ενδείξεις της ύπαρξης εκεί του ιερού της
Προσηώας Αρτέμιδος και μάλιστα κοντά στο εξωκλήσι του Αγ. Γεωργίου που
χτίστηκε στα ερείπια του ναού αυτού. Όταν η περιοχή ήταν ιδιοκτησία του
Βιλδ, λίγο πριν από το 1874, έγιναν ανασκαφές και βρέθηκαν αρκετές
αρχαιότητες. Ο Γ. Δροσίνης στο βιβλίο του <Αργοτικαί επιστολαί>,
αναφέρει ότι βρέθηκαν τοίχοι στενής οικοδομής που χωρίζονταν από
μεσότοιχους σε 6 τμήματα και περιβάλλονταν από εξωτερικό περιτείχισμα με
τετράγωνα μεγάλα κεραμίδια. Προς τη Δυτική πλευρά του λόφου βρέθηκε σε
ρίζα ενός πεύκου μια μαρμάρινη πλάκα. Δίπλα στη πλάκα υπήρχε πήλινο
λυχνάρι.  Στη λευκή πλάκα υπήρχε ευανάγνωστη επιγραφή που αποτελούταν
από 40 γραμμές, στις οποίες υπήρχαν 35 ονόματα πολιτών. Οι πολίτες αυτοί
ήταν εκείνοι που συνέβαλλαν στην επανόρθωση του ναού της <Προσηώας
Αρτέμιδος>. Στην επιγραφή αναφέρονταν το όνομα, η πατρίδα και το ποσό
που έδωσε ο καθένας τους. Διαβάζουμε πως κάποιος ήταν Οροβιεύς, άλλος
Παλληνίτης, άλλος <εξ΄ Αμφιθόης> κλπ. Η επιγραφή που περιγράφει ο
Δροσίνης αναφέρεται στα έξοδα ανοικοδόμησης του ναού και χρονολογείται
ανάμεσα στο 146 π.Χ. και το 75 π.Χ. Πρέπει να σημειωθεί ότι το ιερό της
Προσηώας Αρτέμιδος (ετυμολογικά Προσηώα= Προς+εώα= αυτή που κοιτά την
αυγή) αποτελούσε το σημαντικότερο αγροτικό ιερό της Βορείου Ευβοίας και
ήταν το θρησκευτικό κέντρο της περιοχής.


http://www.odigosevia.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=57

Added (11-ΑΥΓ-2013, 4:17 AM)
---------------------------------------------
http://www.odigosevia.gr/index.p....emid=57

Added (11-ΑΥΓ-2013, 4:23 AM)
---------------------------------------------
Η Ετυμολογία είναι κλάδος τής επιστήμης τής Γλωσσολογίας και διερευνά την καταγωγή και την διαχρονική σημασία των λέξεων. Γιά
τους πολιτισμένους λαούς η Ετυμολογία αποτελεί μία από τις
σημαντικότερες πνευματικές διεργασίες, επειδή η γνώση τής προέλευσης τής
«πρώτης ύλης» (δηλαδή των λέξεων) μίας γλώσσας συμβάλλει στην
σαφέστερη, αρτιότερη, αρμονικότερη και αποτελεσματικότερη επικοινωνία
των χρηστών της. Γιά τους παρηκμασμένους λαούς η Ετυμολογία είτε
παραμένει άγνωστη είτε χλευάζεται, με αποτέλεσμα να επικρατεί
επικοινωνιακό χάος σε κάθε τομέα τού εξαθλιωμένου βίου τους.Επιθυμώντας να στρέψουμε τις νεότερες γενιές προς φωτεινότερες και ωφελιμότερες ατραπούς διανοητικής
ενασχόλησης, πολύ πέρα από τις τετριμμένες και επικίνδυνες διεξόδους που
συνεχώς προτείνει η συλλογική ολιγόνοιά μας, αφιερώνουμε το παρόν άρθρο
στην ετυμολόγηση των ονομάτων που φέρουν οι έξι Θεές τού Ολύμπου.
Επιπλέον, καλούμε κάθε σκεπτόμενο Ελληνόπουλο, που όντως ποθεί να
αποκτήσει υγιή και δημιουργικό νου, να επισκεφθεί και τον ακόλουθο
διαδικτυακό τόπο, http://www.24grammata.com, όπου θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει το αξεπέραστο μεγαλείο, τον
ακατάβλητο δυναμισμό και τον αστείρευτο πλούτο τής Γλώσσας μας. Στο
σημείο αυτό παραθέτουμε τιμητικά την άποψη τού μεγάλου Βάσκου διανοητή Φεδερίκο Κάρλος Κρούτβιγκ Σαγρέδο γιά την Ελληνική Γλώσσα: «Σήμερα, όποιος σπουδάζει την ελληνική γλώσσα,
να είναι βέβαιος ότι τρέφει το πνεύμα του με συστατικά μοναδικής
επιλογής και τής καλλίτερης ποιότητας».

Ήρα: Γιά το όνομα τής σεπτής Βασίλισσας των Θεών δύο είναι οι σοβαρότερες ετυμολογικές
εκδοχές. Είτε προέρχεται από την δασυνόμενη λέξη «ώρα», η οποία
πρωτίστως υποδηλώνει την «χρονική περίοδο», είτε από την επίσης
δασυνόμενη λέξη «ήρως», που σημαίνει «ήρωας», οπότε Ήρα είναι είτε η
χρονική περίοδος είτε η ηρωίδα. Το όνομα απαντά και ως Ήρη ή Ηρώ.

Αθηνά: Η ετυμολόγηση τού πανάρχαιου ονόματος τής Παρθένου Αθηνάς έχει γνωρίσει διάφορες
απόπειρες. Εδώ παρατίθεται προς κρίση η γνώμη τού υπογράφοντα. Το όνομα
προέρχεται από το στερητικό «α-» και την λέξη «θήνιον», η οποία, κατά
τον λεξικογράφο Ησύχιο, σημαίνει «γάλα», οπότε Αθηνά είναι «εκείνη που
δεν έλαβε γάλα», «εκείνη που δεν θήλασε», υπονοώντας σαφώς την γέννηση
τής Θεάς από την κεφαλή τού Δία, απ’ όπου η Αθηνά εξήλθε πάνοπλη και
ετοιμοπόλεμη.

Άρτεμις: Το όνομα τής Αειπαρθένου Αρτέμιδος προέρχεται από το επίθετο «αρτεμής», δηλαδή «σώος,
ακέραιος, υγιής», το οποίο, με την σειρά του, συντίθεται από τις λέξεις
«άρτιος» (τέλειος, πλήρης) και «τέμνω» (κόβω, τεμαχίζω). Άρτεμις,
λοιπόν, είναι η σώα, η ακέραια, η υγιής. Στην κλασική ελληνική γλώσσα,
το όνομα κλίνεται «η Άρτεμις, τής Αρτέμιδος», με κλητική «Άρτεμις», ενώ
στην νέα ελληνική υπάρχουν δύο τρόποι: είτε «η Άρτεμη, τής Άρτεμης», με
κλιτική «Άρτεμη», είτε «η Άρτεμις, τής Αρτέμιδας», με κλιτική «Άρτεμις».

Δήμητρα: Το όνομα τής καρποφόρου Θεάς τής γονιμότητας προέρχεται από τις λέξεις «δα» ή «δη»
και «μήτηρ». Η πρώτη σημαίνει «γη» και η δεύτερη «μητέρα», άρα Δήμητρα
είναι η Μητέρα Γη. Το αρσενικό όνομα Δημήτριος σημαίνει «εκείνον που
ανήκει στην Δήμητρα», «εκείνον που είναι τής Δήμητρας».

Εστία: Το όνομα τής σεμνής Εστίας προέρχεται είτε από το ρήμα «έζομαι», που σημαίνει «καθίζω
τον εαυτό μου, διαμένω», οπότε Εστία είναι η διαμονή, είτε από το ρήμα
«ίστημι», δηλαδή «στήνω, ιδρύω, ανεγείρω», οπότε Εστία είναι η κατοικία.
Ο σημερινός όρος «εστία» συμπεριλαμβάνει αμφότερες τις έννοιες.

Αφροδίτη: Το όνομα τής ερωτικής Θεάς προέρχεται από την λέξη «αφρός» και το ρήμα «δίω» (φεύγω,
απομακρύνομαι ταχέως), άρα Αφροδίτη είναι «εκείνη που φεύγει μέσα από
τον αφρό». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ετυμολόγηση τού
ονόματος από τον παράλληλο τύπο «Αβροδίτη», ο οποίος σημαίνει
«αβροδίαιτη», δηλαδή «εκείνη που διάγει βίο τρυφηλό».

Του Αθανάσιου Τσακνάκη

http://eistorias.wordpress.com/2011/11/13/%CE%B5%CF%84%CF%85%


Elke gek zijn gebrek

Message edited by Πανδαιμονιον - Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 4:27 AM
 
margaritaDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 4:10 PM | Message # 29
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
πως τα βρίσκετε βρε παιδιά!!!

Added (11-ΑΥΓ-2013, 4:10 PM)
---------------------------------------------

Quote (Πανδαιμονιον)
Ήρα
η αγαπημένη μου


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 11-ΑΥΓ-2013, 7:31 PM | Message # 30
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Quote (margarita)
η αγαπημένη μου
Αθηνα η δικια μου...


Elke gek zijn gebrek
 
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας και όχι μόνο » Τα ονόματα των Ελλήνων Θεών... (Σημασία, αναλυση, προελευση...)
Page 2 of 7«123467»
Search: