Κυριακή, 20-ΑΥΓ-2017, 6:29 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 2 of 3«123»
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας και όχι μόνο » Αργοναυτική εκστρατεία (!)
Αργοναυτική εκστρατεία
margaritaDate: Τετάρτη, 02-ΑΠΡ-2014, 7:13 PM | Message # 16
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
σε αυτο το ποστ γραφω ,ρωταω και απανταω μόνη μου
μάλλον δεν αντεχετε τις απανωτές απορίες μου αδέλφια μου
χαχαχαχαχαχαχαχαχχα :(


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Τετάρτη, 02-ΑΠΡ-2014, 7:14 PM | Message # 17
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
υπομονή σε 50 χρόνια θα τα εχω εμπεδωσει >:)

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΘνητοςDate: Τετάρτη, 02-ΑΠΡ-2014, 11:14 PM | Message # 18
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10693
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
εμενα σαν αυτοστοχασμος με λεξεις μου φανηκε και δυστυχως δεν εχω γνωσεις επι του θεματος !

ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Πέμπτη, 03-ΑΠΡ-2014, 10:29 PM | Message # 19
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10349
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Εγώ δεν το έχω διαβάσει ακόμα!!!!!! Όλο λέω... αύριο θα το διαβάσω.... και δεν βρήκα ακόμα χρόνο. Δεν θέλει απλή ανάγνωση αλλά μελέτη και ίσως και συμπληρώματα και έκφραση αποριών!! Πού θα πάει θα το διαβάσω!!

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
retinagraphixDate: Τετάρτη, 20-ΑΥΓ-2014, 10:27 PM | Message # 20
Μέλος φάντασμα
Group: Checked
Messages: 3
Awards: 0
Reputation: 0
Status: Offline
η αγαπημενη μου ιστορια η αργοναυτικη
 
margaritaDate: Τετάρτη, 20-ΑΥΓ-2014, 10:28 PM | Message # 21
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
καλως ηρθες στη παρεα μας

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΑθηναίοςDate: Πέμπτη, 21-ΑΥΓ-2014, 0:39 AM | Message # 22
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10349
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Καλώς ήρθες retinagraphix στην παρέα μας

Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
xrysanthiDate: Πέμπτη, 21-ΑΥΓ-2014, 9:16 PM | Message # 23
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 2422
Awards: 1
Reputation: 6
Status: Offline
καλως ηρθες στη παρεα μας
>:)


Η διαδρομη που ξεκινησες, μακρινη και μοναχική....
Λένε ομως οτι εκει που πας εχουν παει και αλλοι οποτε θα βρεις γνωστους.....
Καλό ταξίδι.
 
retinagraphixDate: Παρασκευή, 22-ΑΥΓ-2014, 11:40 AM | Message # 24
Μέλος φάντασμα
Group: Checked
Messages: 3
Awards: 0
Reputation: 0
Status: Offline
Καλημέρα και ευχαριστώ για την πρόσκληση παιδιά!

Η αργοναυτική όπως και κάθε μυθολογία έχει πολλά σύμβολα και και επίπεδα γνώσης για να ανακαλύψουμε. Το ταξίδι του ήρωα = το ταξίδι της ψυχής, της ανθρωπότητας και του ατόμου μέσα στη ζωή και τους αιώνες. Αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά. Για τον συγκεκριμένο μύθο έχω διαβάσει κάποια πράγματα αλλα δεν τον έχω πιάσει ακόμη να προσπαθήσω να τον ξεκοκκαλίσω ¨) παρόλο που παραμένει ο αγαπημένος μου. Εντάξει, και η Οδύσσεια αλλά αν η αργοναυτική είναι ένα έπος για να την αποσυμβολίσεις φαντάσου εκεί τι γίνεται. Γίνονται κάποια σεμινάρια αποσυμβολισμού της Οδύσσειας και Ιλιάδας στην Αθήνα (νομίζω από το Ιδεοθέατρο) αλλά δεν έχω ασχοληθεί να το ψάξω.

Μαργαρία, το thread σου το διάβασα πολύ στα πεταχτά, αλλά θα το κοιτάξω με περισσότερη προσοχη πολύ σύντομα. Απότι έχω δει στέκεσαι αρκετά στο ποιοί πήραν μέρος στην αργοναυτική και ναί είναι μια πολύ σημαντική πτυχή αυτή. Ετυμολογία ονομάτων, καταγωγή και κυρίως οι ιδιότητές τους. Η θεϊκή καταγωγή θα πρέπει να σε οδηγήσει προς αυτή την κατεύθυνση η οποία αποτελεί ΜΙΑ από της πτυχές. Ίσως σε βοηθήσουν και άλλες ιστορίες όπως οι 12 άθλοι του Ηρακλή (ω άριστο τέκνο) και τα δώρα που του δίνουν οι θεοί. Θα σε βοηθήσει για να κάνεις αντιστοιχίες και στον τρόπο σκέψης. Έχει πολύ δουλειά!!

Φυσικά και το ίδιο το αντικείμενο της αναζήτησης καθώς και τα βασικά πρόσωπα και αρχέτυπα τα οποία είναι και το ζουμί της ιστορίας.

Όσον αφορά την ιστορία της Μήδειας και τις παραλαγές κάπου είχα διαβάσει μια έρευνα και εν ολίγης ο συγγραφέας της έλεγε πως υπάρχει πιθανότητα η Μήδεια να μην σκότωσε τελικά τα παιδιά της με τον Ιάσωνα. Συγκεκριμένα μάλιστα πέρνει την τραγωδία του Ευριπίδη και ότι εκεί ίσως γίνεται νύξη του θέματος στο τέλος καθώς και κάποιες άλλες πηγές. Τώρα δεν θυμάμαι που και πότε το διάβασα πάντως είναι σχετικά πρόσφατα και βρίσκεται στο διαδίκτυο ατό το άρθρο οπότε αν το ξαναβρώ θα σε παραπέμψω!

Αυτά για την ώρα.

Αλέξανδρος
 
margaritaDate: Δευτέρα, 25-ΑΥΓ-2014, 0:40 AM | Message # 25
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
πολυ χαιρομαι που θα ερευνησουμε το θεμα αυτο ,εχει πολυ ζουμι και μπορουμε να βρουμε μεγαλες αληθειες μεσα απο αυτο

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
retinagraphixDate: Δευτέρα, 25-ΑΥΓ-2014, 4:40 PM | Message # 26
Μέλος φάντασμα
Group: Checked
Messages: 3
Awards: 0
Reputation: 0
Status: Offline
Μαργαρίτα έχεις τον μύθο να τον παραθέσεις εδω για να τον μελετάμε?

Added (25-ΑΥΓ-2014, 4:40 PM)
---------------------------------------------
Για να μην ψαωνομαστε απο δω και απο κει βασικα καθώς και από μνήμης γιατι τωρα προσπαθούσα να θυμηθώ αλλά διαφεύγουν πολλά. κυρίως όλη η πορεία. Θυμάμαι το τέλος αλλά και πάλι είμαι σίγουρος διφεύγουν λεπτομέρειες

 
margaritaDate: Δευτέρα, 25-ΑΥΓ-2014, 8:04 PM | Message # 27
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
οκ

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Δευτέρα, 25-ΑΥΓ-2014, 8:14 PM | Message # 28
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Η Αργοναυτική εκστρατεία αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους μύθους της ελληνικής αρχαιότητας, κατέχοντας την ίδια θέση με τα Ομηρικά έπη και τους άθλους του Ηρακλέους.Σκοπός της Αργοναυτικής εκστρατείας ήταν να φέρουν στον βασιλιά Πελία το Χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα (Αία) η οποία βρισκόταν στη Μαύρη Θάλασσα. 
Το Χρυσόμαλλο δέρας προερχόταν από το κριάρι, στο οποίο ανέβηκε ο Φρίξος, για να ξεφύγει από τον πατέρα του, βασιλιά του Ορχομενού της Βοιωτίας και την μητριά του που ήταν έτοιμοι να τον θυσιάσουν. Ο Φρίξος τελικά έφθασε στην αυλή του βασιλιά Αιήτη, ο οποίος τον δέχθηκε με τιμές και του έδωσε την κόρη του για γυναίκα. Όταν ο Φρίξος θυσίασε το κριάρι στον Δία, χάρισε το δέρμα του στον Αιήτη, ο οποίος το κρέμασε σε μια βαλανιδιά στο άλσος του Άρη και τοποθέτησε έναν δράκοντα να το φυλά. Αιτία της αργοναυτικής εκστρατείας ήταν η ακόλουθη: Ο βασιλιάς Πελίας της Λοκρίδας στην Θεσσαλία, είχε λάβει χρησμούς ότι θα σκοτωθεί από έναν απόγονο του Αιόλου ο οποίος θα φορά ένα σανδάλι (μονοσάνδαλος). Όταν ο Πελίας είδε τον Ιάσονα να φοράει ένα σανδάλι στο δεξί του πόδι, για να τον απομακρύνει του έδωσε εντολή να φέρει πίσω το Χρυσόμαλλο δερας
Αρχηγός της εκστρατείας ήταν ο Ιάσονας, καθότι όταν ζήτησαν από τον Ηρακλή, ο οποίος είχε μόλις φέρει σε πέρας τον άθλο του Ερυμάνθου κάπρου, να αναλάβει την αρχηγία αρνήθηκε.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε από τον Άργο, υιό του Φρίξου, από τον οποίον πήρε και το όνομα του, Αργώ.  Ήταν φτιαγμένο από έλατα του όρους Πηλίου και κατά τη διάρκεια της κατασκευής ο Άργος καθοδηγείτο από την θεά Αθηνά. Είχε πενήντα κουπιά και στην πρύμνη η Αθηνά είχε τοποθετήσει ένα κομμάτι από την ιερή ομιλούσα βαλανιδιά των Δωδώνων.

Οι Αργοναύτες απέπλευσαν από τις Παγασές, το λιμάνι της Ιωλκού. Όταν το πλοίο έφθασε στην Μυσία, ο Ύλας, ο σύντροφος του Ηρακλή χάθηκε, ενώ πήγε να φέρει νερό και ο Ηρακλής έμεινε πίσω για να τον βρει με αποτέλεσμα να μην συνεχίσει την εκστρατεία. Όταν μετά από πολλές περιπέτειες έφθασαν στο στόμιο του ποταμού Φάση, στην Κολχίδα, ο βασιλιάς Αιήτης υποσχέθηκε να τους δώσει το χρυσόμαλλο δέρας, εάν ο Ιάσονας έσπερνε πρώτα τα εναπομένοντα δόντια του δράκοντα, τα οποία δεν είχε χρησιμοποιήσει ο Κάδμος στις Θήβες και κατόρθωνε να ζέψει δύο βόδια που έβγαζαν φωτιές από τα ρουθούνια και είχαν ατσάλινα πόδια. Ο Ιάσονας με την βοήθεια της Μήδειας, της κόρης του Αιήτη, η οποία τον είχε ερωτευθεί, κατάφερε να πάρει το χρυσόμαλλο δέρμα. Μαζί με την Μήδεια, πήραν τον δρόμο της επιστροφής, αλλά έπεσαν σε μεγάλη θαλασσοταραχή και βρέθηκαν στην Ιταλία. Τελικά μετά από πολλές περιπέτειες επέστρεψαν στην Ιωλκό.


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Δευτέρα, 25-ΑΥΓ-2014, 8:16 PM | Message # 29
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Όλοι αυτοί οι μύθοι είναι τόσο αγαπητοί, που έχουν γίνει κτήμα των παιδιών, ενώ με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αποτελούν τμήμα της καθημερινής μας ζωής. Είναι φυσικό λοιπόν, ο απλός μέσος Έλληνας να οικειοποιηθεί την άποψη μιας “κλασικής” εκδοχής για το πού πήγε το σκάφος της Αργούς, ή σε ποια περιοχή εξελίχθηκε αυτή η περιπέτεια. Αλλά για τον ερευνητή δεν ισχύει το ίδιο. Και έχει ιδιαίτερη σημασία να διερευνήσουμε την πιστότητα ή πιθανότητα αυτών των “άλλων” εκδοχών, αφού μιλάμε για εξερευνητικά ταξίδια, δηλαδή θαλασσινές περιπέτειες με γεωγραφικό αντικείμενο. [Βλ. γενικά E. Delage, "Le Geographie dans les Argonautiques d' Apollonios de Rhodes", Paris-Bordeaux, 1930.] Η σημασία αυτή αποκτά μεγαλύτερη σπουδαιότητα από το ότι όλες οι εκδοχές των περιπετειών αποτελούν ενδείξεις όχι ως προς το πού έφτασαν οι ήρωές τους, αλλά για το πού “υπαινίσσονται” ότι έφτασαν οι αληθινοί πρωταγωνιστές αυτών των περιπετειών, οι αρχαίοι Έλληνες ναυτικοί. [Βλ. Α.Σ. Αρβανιτόπουλος, "Οι Αργοναύται από του μύθου εις την ιστορίαν διά της αρχαιολογίας", Πολέμων 3 (1947-1948), 56-66. 
Επίσης o O. Zanco, "Gli Argonauti e la protoistoria", Studi classici e orientali 4 (1956), 194-213.]. Έτσι λοιπόν, οι μύθοι αποτελούν φιλολογικές καταγραφές πραγματικών ταξιδιών προς όλες εκείνες τις περιοχές που αναφέρονται στις διάφορες εκδοχές του μύθου. Δεν έχει σημασία ή ιδιαίτερη βαρύτητα η αναφορά στο γεγονός ότι οι ήρωες του μύθου έφτασαν σε δυο διαμετρικά αντίθετα σημεία του κόσμου. Οι πραγματικοί ήρωες -οι ναυτικοί- έφτασαν και στο ένα και στο άλλο σημείο ο μύθος όμως, θέλοντας να περιλάβει όλες τις περιπλανήσεις, αποκτά πολυπλοκότητα.Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα όσων ειπώθηκαν προηγουμένως είναι ο Αργοναυτικός μύθος. Η κλασική εκδοχή ισχυρίζεται ότι το ταξίδι έγινε προς τον Εύξεινο Πόντο, στην Κολχίδα, τη σημερινή Λαζική, στις υπώρειες του Καυκάσου. Δύο διαφορετικές εκδοχές όμως τοποθετούν την Κολχίδα ως εξής:1. Στην ακτή του Μαλαμπάρ, στις Ινδίες [Robert Graves, "Ελληνικοί Μύθοι", τόμ. 4ος, 316 παρ. 1.]2. Στις Άνδεις της Νοτίου Αμερικής, άποψη που διατυπώθηκε από την Henriette Mertz [Για τη δεύτερη εκδοχή βλ. Henriette Mertz, "Η αρχαία Κολχίδα και το υψίπεδο των Άνδεων", Ηώς (μηνιαία εικονογραφημένη επιθεώρησις) έτος 10, αριθ. 108 (1967), 47-55. Την άποψή αυτή η Mertz θα παρουσιάσει αργότερα και σε άλλα δημοσιεύματα.]


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Δευτέρα, 25-ΑΥΓ-2014, 8:17 PM | Message # 30
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12860
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Η αλήθεια είναι ότι οι απόψεις της Mertz είναι επαναστατικές, ειδικά όσον αφορά στην Αργοναυτική εκστρατεία [Οι απόψεις της Αμερικανίδας συγγραφέως αφορούν και στο ταξίδι του Οδυσσέα καθώς και στην ύπαρξη της Ατλαντίδος] ένα ταξίδι που έχει γίνει αντικείμενο πολλών συζητήσεων από την αρχαία ήδη εποχή. Επίσης στους μελετητές είναι γνωστό το γεγονός, ότι αν και ο τελικός σταθμός άφιξης ήταν η Κολχίδα, γεγονός για το οποίο δεν συμφωνούν όλοι, το ταξίδι της επιστροφής είναι εντελώς αμφισβητούμενο και έχει διχάσει τους ιστορικούς. Στην αρχαιότητα, ειδικά κατά την περίοδο της πρώιμης διατύπωσης του μύθου, δεν ήταν ξεκαθαρισμένο πού ακριβώς έφτασε η “Αργώ” και ο προορισμός της δεν ταυτιζόταν με την Κολχίδα. Αυτά τα ερωτηματικά για εκείνο το ταξίδι υπήρχαν ήδη κατά την εποχή του Ηροδότου και το γεγονός ότι ο Πίνδαρος στην τέταρτη ωδή των Πυθιονικών (462 π.Χ.) παρουσιάζει μια τελείως διαφορετική παραλλαγή του ταξιδιού είναι ένα στοιχείο που συναινεί στα αναφέρθηκαν προηγουμένως. [Ό.π.(σημ. 5), τόμ. 4, 282 παρ. 3.] 
Επόμενο ήταν να παρουσιασθούν αρκετές εναλλακτικές εκδοχές αναφορικά με το ποια πορεία ή διαδρομή ακολούθησε η “Αργώ” στην επιστροφή της. Η κάθε θεωρία συνεπάγεται κάποια στοιχεία που υπερβαίνουν την πραγματικότητα, με αποτέλεσμα το ταξίδι αυτό, αν τελικά πραγματοποιήθηκε και δεν υπήρξε μια ποιητική αλληγορία, να είναι καλυμμένο από πέπλα μυστηρίου. Ας δούμε, εν συντομία, τις κυριότερες “πορείες” της “Αργούς”. Μια εκδοχή την θέλει να ταξιδεύει στα βόρεια της Αδριατικής θάλασσας, όπου οι Αργοναύτες, αφού διέπλευσαν τον Πάδο, έφτασαν ως τις εκβολές του Ίστρου (Ister) ποταμού. Ο Ίστρος, σημειωτέον ότι δεν πρόκειται για τον γνωστό Ίστρο (=Δούναβη) των αρχαίων, αλλά για έναν ασήμαντο μικρότερο ποταμό, έδωσε το όνομά του στην περιοχή της Ίστριας και ουσιαστικά πρόκειται για τον ποταμό που δημιούργησε σύγχυση στους ιστορικούς και μελετητές της Αργοναυτικής εκστρατείας. Σύμφωνα με αυτή την εκδοχή, ο Άψυρτος, αδελφός της Μήδειας, που η τελευταία τον τεμάχισε και τον πέταξε στο ποτάμι, θάφτηκε, αφού συγκεντρώθηκαν τα μέλη του, στις Αψυρτίδες νήσους, στις οποίες έδωσε το όνομά του. Οι Κόλχοι στην επιστροφή τους ίδρυσαν την πόλη των Πόλων, στη χερσόνησο Ίστρια, και – πάντα με αυτή την εκδοχή – οι νήσοι Πλακτές, η Σκύλα και η Χάρυβδις, βρίσκονται στη Σικελία όπου εντοπίζεται και η χώρα των Σειρήνων, ενώ η Κολχίς ήταν η λανθασμένη ονομασία της πόλης “Κολικαρία”, στον κάτω Πάδο.


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας και όχι μόνο » Αργοναυτική εκστρατεία (!)
Page 2 of 3«123»
Search: