Σάββατο, 24-ΙΟΥ-2017, 8:17 AM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 212»
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Η αρχαία Ελληνική φιλοσοφία επηρέασε τους μεταγενέστερους? » περί ηθικής (!)
περί ηθικής
margaritaDate: Τρίτη, 03-ΙΟΥ-2014, 7:26 PM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
Η ηθική του ΑριστοτέληPosted by positivus under πρόσωπα φιλοσοφίας,φιλοσοφία | Ετικέτες:φιλοσοφία,Αριστοτέλης,αρχαία φιλοσοφία | 
Γράψτε ένα σχόλιο       6 Votes
O Αριστοτέλης είναι ο πρώτος που ασχολήθηκε συστηματικά με το ηθικό πρόβλημα, είναι ο ιδρυτής της Ηθικής ως φιλοσοφικής επιστήμης. H ηθική του Αριστοτέλη είναι μια ορθολογιστική ηθική. Πηγή της ηθικής είναι ο ορθός λόγος. Αυτός ανακαλύπτει και προσδιορίζει το ηθικά πρέπον. Στην εκτίμηση του ηθικού δεν έχει θέση το συναίσθημα, η συνείδηση ή κάποιος θεϊκός νόμος.O Αριστοτέλης θεμελιώνει την ηθική πάνω στην ανθρωπολογία του. Στα Ηθικά Νικομάχεια παρατηρεί ότι η ψυχή του ανθρώπου χωρίζεται στον λόγον και στο άλογο μέρος. To άλογο μέρος περιλαμβάνει τις βιολογικές λειτουργίες, τις επιθυμίες και τα συναισθήματα, τα πάθη. Τα πάθη αυτά μπορούν να μετέχουν ως ένα βαθμό στον λόγον, είναι δεκτικά διαμόρφωσης από τον λόγον (Πείθεται πως υπό λόγου το άλογον, ‘Ηθικά Νικομάχεια 1102-1103).O λόγος δεν τείνει να υποτάξει ή να εξαφανίσει το «άλογον», αλλά να το εξορθολογίσει, να επιβάλει σ’ αυτό κάποιο μέτρο. Οι ορμές και οι επιθυμίες πρέπει να χαλιναγωγούνται, να μη βγαίνουν από ορισμένα όρια. Ουσία των ηθικών πράξεων και των «ηθικών αρετών» είναι η μεσότητα. H έλλειψη και η υπερβολή αποτελούν κακίες και πρέπει να αποφεύγονται.O Αριστοτέλης βρίσκε ι την ιδέα της μεσότητας σ’ όλες τις κοινωνικά αποδεκτές αρετές. H κοινωνική συνείδηση έφτιαξε τις αρετές με τη συναίσθηση ότι αυτές αποτελούν μεσότητα και χαρακτήρισε κακίες όλες τις καταστάσεις που βγαίνουν από το μέτρο είτε προς τα κάτω είτε προς τα πάνω, είτε προσεγγίζουν το καθόλου ή το πολύ λίγο είτε το πάρα πολύ, την υπερβολή.Σε ορισμένες καταστάσεις η ηθική συνείδηση ή κρίση της κοινωνίας δεν έδωσε ένα συγκεκριμένο όνομα. Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται πώς εννοεί ο Αριστοτέλης τη μεσότητα και πώς την έλλειψη και την υπερβολή, πώς εφαρμόζει την ιδέα της μεσότητας.ΈλλειψηΜεσότηταΥπερβολήΔειλίαΑναισθησίαΑνελευθερία 
(τσιγκουνιά)ΜικροπρέπειαMικροψυχίαΑφιλοτιμίαΑναισθησίαΑρέσκειαΕιρωνεία 
(αυτοϋποτίμηση)Αγροικία 
(χωριατιά)Καταπληξία 
(υπερβολική συστολή)Επιχαιρεκακίαανδρείασωφροσύνηελευθεριότης 
(γενναιοδωρία)μεγαλοπρέπειαμεγαλοψυχίαανώνυμη αρετήπραότηςανώνυμη αρετήαλήθεια 
(ειλικρίνεια)ευτραπελίααιδημοσύνηνέμεσιςθρασύτηςακολασίαασωτίααπειροκαλίαχαυνότης 
(ματαιοφροσύνη) 
φιλοτιμία 
(φιλοδοξία) 
οργιλότηςεριστικότηςαλαζονείαβωμολοχίααναισχυντίαφθόνος                                            
Σύμφωνα με άλλη άποψη ο Αριστοτέλης έφτασε στην ιδέα του ηθικού ξεκινώντας από κανόνες υγιεινής, που συνιστούσαν την τήρηση του μέτρου και την αποφυγή των υπερβολών: «Πρώτα λοιπόν αυτό πρέπει να εξετάσουμε, ότι δηλ. τέτοια αγαθά είναι έτσι από τη φύση τους ώστε να καταστρέφονται σιγά-σιγά από τη στέρηση και την υπερβολή… όπως ακριβώς βλέπουμε στην περίπτωση της σωματικής δύναμης και της υγείας· και οι υπερβολικές ασκήσεις δηλ. και ο ι λίγες φθείρουν τη σωματική δύναμη, το ίδιο επίσης τα ποτά κα ι ο ι τροφές, αν λαμβάνονται σε μεγαλύτερες ή μικρότερες ποσότητες απ’ όσο πρέπει, καταστρέφουν την υγεία, ενώ τα κανονικά και δημιουργούν και ισχυροποιούν και διατηρούν την υγεία. To ίδιο λοιπόν συμβαίνει και με τη σωφροσύνη και την ανδρεία και τις άλλες αρετές. Εκείνος δηλ. που φεύγει μακριά απ’ όλα και τα φοβάται και δεν προσπαθεί να αντιμετωπίσει καμιά δύσκολη κατάσταση, γίνεται δειλός, ενώ αυτός που δεν φοβάται τίποτα και καθόλου, αλλά βαδίζει ασυλλόγιστα ενάντια σε όλα γίνεται παράτολμος· το ίδιο και εκείνος που παραδίδεται σε κάθε είδους ηδονή και δεν απέχει από καμιά, γίνεται ακόλαστος, ενώ αυτός που τις αποφεύγει όλες, όπως οι άξεστοι, γίνεται σχεδόν αναίσθητος· καταστρέφεται λοιπόν η σωφροσύνη και η ανδρεία από την υπερβολή και την έλλειψη, ενώ σώζονται και οι δυο από την τήρηση ενός μέτρου» (‘Ηθικά Νικομάχεια 1104 A).Το μέτρο και την αρετή βρίσκει ο λόγος αλλά την πραγματοποιεί η βούληση. Δεν είναι αρκετή η γνώση του μέτρου, η γνώση της αρετής, για να γίνει κανείς ηθικός. Χρειάζεται και η προσπάθεια και η άσκηση, ώστε η αρετή να γίνει έξις, σταθερή συνήθεια. H ηθική έχει σχέση με το έθος, τη συνήθεια.Με τη θέση αυτή ο Αριστοτέλης διόρθωνε την άποψη του Σωκράτη ότι η αρετή είναι αποκλειστικά θέμα γνώσης, ότι όποιος γνωρίζει το καλό και το σωστό, το κάνει, το εφαρμόζει. O Αριστοτέλης βρίσκεται σε συμφωνία με τη γενική ελληνική αντίληψη που την εκφράζει πολύ ωραία ο Ησίοδος, κατά τον οποίο «τής αρετής ίδρωτα θεοί προπάροιθεν έθηκαν αθάνατοι», μπροστά στην αρετή οι αθάνατοι θεοί βάλανε τον ιδρώτα (Έργα και Ήμερα ι 289-290).To μέτρο και τη μεσότητα απαιτεί ο λόγος όχι για λόγους αισθητικής, για να δοθεί συμμετρία και αρμονία στη ζωή του ανθρώπου, αλλά κυρίως για να κυριαρχήσει το λογικό στοιχείο στην ανθρώπινη συμπεριφορά και για να εξασφαλίσει ο άνθρωπος την ευτυχία, την ευδαιμονία, που είναι ο τελικός στόχος και το «ου ένεκα» όλων των ανθρώπινων ενεργειών.H ηθική του Αριστοτέλη είναι ορθολογιστική αλλά και ευδαιμονιστική. H ηθική αρετή χαρίζει ευτυχία, όχι γιατί δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα που προέρχονται από την εκτέλεση του καθήκοντος αλλά γιατί εξασφαλίζει στον άνθρωπο ευρυθμία και ψυχική ελευθερία και ισορροπία. Οι υπερβολές ταλαιπωρούν και βασανίζουν τον άνθρωπο. Για τη σχέση του μέτρου και της ευχάριστης ψυχικής κατάστασης, της «ευθυμίας», είχε ήδη μιλήσει ο Δημόκριτος. O Αριστοτέλης όμως δεν κάνει καμιά αναφορά στον Δημόκριτο και τις σχετικές απόψεις του.Εκτός από τις ηθικές αρετές ο Αριστοτέλης κάνει λόγο και για διανοητικές αρετές. Αυτές είναι η σοφία, η φρόνηση, η σύνεση κ.λπ. H σοφία έχει σχέση με την καλλιέργεια των τεχνών, του νου και της επιστήμης (‘Ηθικά Νικομάχεια 1141 A), ενώ η φρόνηση έχει σχέση με την ορθή ρύθμιση πρακτικών προβλημάτων της ζωής, βρίσκεται στην υπηρεσία του ευζήν(6.τ. 1140 A κ.π.). H φρόνηση συνδέεται με το πρακτικά ωφέλιμο και την απόκτηση του. H φρόνηση δεν εξυπηρετεί μόνο ατομικά συμφέροντα αλλά και συμφέροντα του συνόλου, της πολιτείας. Ακόμα και όσοι ασχολούνται με την οικονομία ή την πολιτική χρειάζονται την αρετή της φρόνησης (‘Ηθικά Νικομάχεια 1140 B)Τέλος η σύνεσις συνδέεται με την κριτική ικανότητα γύρω από πρακτικές λύσεις που προτείνονται για εφαρμογή.Στις διανοητικές αρετές δεν υπάρχει μέτρο, όπως στις ηθικές. Όσο πιο πολύ καλλιεργούνται, τόσο καλύτερα. O Αριστοτέλης τοποθετεί τις διανοητικές αρετές, που δεν είναι παρά διανοητικές ικανότητες, πάνω από τις ηθικές αρετές και ποιότητες. Οι διανοητικές αρετές χαρίζουν μεγαλύτερη ευτυχία από τις ηθικές αρετές. H ευτυχία υπάρχει κυρίως στη σοφία, στον διανοητικό και θεωρητικό βίο, γιατί ο νους αποτελεί την ουσία του ανθρώπου: «Αυτό που ταιριάζει στη φύση του καθενός είναι στον καθένα το καλύτερο και το πιο ευχάριστο. Στον άνθρωπο ακριβώς το πιο καλό και πιο ευχάριστο είναι η διανοητική ζωή, αν πραγματικά ο νους είναι ό,τι πιο χαρακτηριστικό έχει ο άνθρωπος. H διανοητική ζωή λοιπόν είναι η πιο ευτυχισμένη, και σε δεύτερη μοίρα η ζωή σύμφωνα με τις άλλες αρετές» ( ‘Ηθικά Νικομάχεια 1178 A). H τέλεια ευδαιμονία δεν είναι παρά θεωρητική ενέργεια.Όσο αφορά τη θρησκεία και τη θρησκευτικότητα, σ’ αυτή ο Αριστοτέλης δεν δίνει αυτοτελή αξία. Ευσεβής και αγαπητός στους θεούς γίνεται αυτός που καλλιεργεί τον νουν, όχι αυτός που ασχολείται με προσευχές, θυσίες και θρησκευτικές τελετές: Ό δε κατά νουν ενεργών και τούτον θεραπεύων και διακείμενος άριστα, και θεοφιλέστατος έοικεν( Ηθικά Νικομάχεια 1179 A). Άλλωστε και οι θεοί ασχολούνται με τη «θεωρία» και ο άνθρωπος συγγενεύει με τους θεούς, επειδή έχει νου. Είναι πάντως αξιοσημείωτο ότι ο Αριστοτέλης στον κατάλογο των αρετών δεν συμπεριλαμβάνει την ευσέβεια, δεν μιλά για την αρετή αυτή.Από το βιβλίο Αρχαίοι Έλληνες στοχαστές, του Σωκράτη Γκίκα.


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"

Message edited by margarita - Τρίτη, 03-ΙΟΥ-2014, 7:36 PM
 
margaritaDate: Τρίτη, 03-ΙΟΥ-2014, 7:40 PM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
H ηθική του Αριστοτέλη είναι μια ορθολογιστική ηθική. Πηγή της ηθικής είναι ο ορθός λόγος. Αυτός ανακαλύπτει και προσδιορίζει το ηθικά πρέπον.
 Στην εκτίμηση του ηθικού δεν έχει θέση το συναίσθημα, η συνείδηση ή κάποιος θεϊκός νόμος
Στα Ηθικά Νικομάχεια παρατηρεί ότι η ψυχή του ανθρώπου χωρίζεται στον λόγον και στο άλογο μέρος. To άλογο μέρος περιλαμβάνει τις βιολογικές λειτουργίες, τις επιθυμίες και τα συναισθήματα, τα πάθη. Τα πάθη αυτά μπορούν να μετέχουν ως ένα βαθμό στον λόγον, είναι δεκτικά διαμόρφωσης από τον λόγον (Πείθεται πως υπό λόγου το άλογον, ‘Ηθικά Νικομάχεια 1102-1103).O λόγος δεν τείνει να υποτάξει ή να εξαφανίσει το «άλογον», αλλά να το εξορθολογίσει, να επιβάλει σ’ αυτό κάποιο μέτρο. Οι ορμές και οι επιθυμίες πρέπει να χαλιναγωγούνται, να μη βγαίνουν από ορισμένα όρια. Ουσία των ηθικών πράξεων και των «ηθικών αρετών» είναι η μεσότητα.
Quote margarita ()
O Αριστοτέλης τοποθετεί τις διανοητικές αρετές, που δεν είναι παρά διανοητικές ικανότητες, πάνω από τις ηθικές αρετές και ποιότητες. Οι διανοητικές αρετές χαρίζουν μεγαλύτερη ευτυχία από τις ηθικές αρετές.
Quote margarita ()
Όσο αφορά τη θρησκεία και τη θρησκευτικότητα, σ’ αυτή ο Αριστοτέλης δεν δίνει αυτοτελή αξία. Ευσεβής και αγαπητός στους θεούς γίνεται αυτός που καλλιεργεί τον νουν, όχι αυτός που ασχολείται με προσευχές, θυσίες και θρησκευτικές τελετές: Ό δε κατά νουν ενεργών και τούτον θεραπεύων και διακείμενος άριστα, και θεοφιλέστατος έοικεν( Ηθικά Νικομάχεια 1179 A). Άλλωστε και οι θεοί ασχολούνται με τη «θεωρία» και ο άνθρωπος συγγενεύει με τους θεούς, επειδή έχει νου. Είναι πάντως αξιοσημείωτο ότι ο Αριστοτέλης στον κατάλογο των αρετών δεν συμπεριλαμβάνει την ευσέβεια, δεν μιλά για την αρετή αυτή


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Τρίτη, 03-ΙΟΥ-2014, 7:51 PM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
θελω βοηθεια σε αυτο
παραδειγμα ηθικον 
 στην εθνικη που οδηγουμε γινεται ατυχημα και το μπροστινο αμαξι ντελαπαρει
βγαινουμε εξω απο το αμαξι μας και παμε να βοηθησουμε 
ξαφνικα ανακαλυπτουμε οτι στο αμαξι που ειχε το ατυχημα βρισκεται ο αντρας μου με την γκομενα του
μπορω να σωσω μονο τον έναν 
ποιον θα σώσω;;;;

εσεις που εισαστε αγορια θα απαντησεται το αναλογο 
στο αμαξι ειναι η γυναικα σας με τον γκομενο της 
ποιον θα σωσεται;;(μονο τον εναν μπορουμε να σωσουμε)
οταν βοηθησουμε τον εναν ο αλλος σιγουρα θα πεθανει και αντιστροφα

θα βαλω την δικη μου απαντηση που την σκεφτομαι μια βδομαδα
αν υποθεσουμε οτι αυτον τον αντρα τον αγαπουσα βαθεια και απολυτα παροτι με απατησε αυτον θα εσωζα
αν υποθεσουμε οτι δεν τον αγαπουσα αλλα ηταν καλος συζηγος παλι αυτον θα εσωζα
αν με κακοποιουσε κατα την διαρκεια του εγγαμου βιου θα εσωζα την κοπελα γλυτωνοντας και αυτην και εμενα απο αυτο το καθικι
(αυτο που δεν ξερω ειναι αν πρεπει να δωσω μια απαντηση η τρεις)
περιμενω τις δικες σας απαντησεις


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΑθηναίοςDate: Τρίτη, 03-ΙΟΥ-2014, 11:32 PM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Υπάρχει μόνο ένα δίλημμα:

Α) Ο Άνδρας μου (ή η γυναίκα μου) με έκανε δυστυχισμένη (ή δυστυχισμένο), οπότε το ίδιο θα πάθει και η γκόμενά του (ή ο γκόμενός της),

Β) Ήταν μαζί μου Κύριος (ή Κυρία) άσχετα με τα τσιλημπουρδήματα;;;;

Αν ισχύει το Α σώζω την γκόμενα (ή τον γκόμενο) για να μην υποφέρει όπως εγώ και για να μην κάνει και άλλες (ή άλλους) δυστυχισμένες (ή δυστυχισμένους).
Αν ισχύει το Β σώζω τον άνδρα μου (ή την γυναίκα μου) γιατί είναι κύριος (ή κυρία) και αν πεθάνει θα είναι δυστυχισμένη η γκόμενα (ή δυστυχισμένος ο γκόμενος) που έχασε ένα τέτοιο σύντροφο.


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.


Message edited by Αθηναίος - Τρίτη, 03-ΙΟΥ-2014, 11:37 PM
 
margaritaDate: Τρίτη, 03-ΙΟΥ-2014, 11:38 PM | Message # 5
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
ρε αθηναιε δεν το ειχα σκεφτει αυτο με την δυστυχια του γκομενου η της γκομενας
 αλλα πλησιασα ομως στην απαντηση


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΠανδαιμονιονDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 0:31 AM | Message # 6
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Δεν σωζουμε κανενα...
Ειδοποιουμε τις αρμοδιες αρχες...
Και αν προλαβουν σωζουν οτι ειναι να σωθει..
Εμεις καναμε το καθηκον μας...
Αλλωστε ολοι μας θα παμε μια μερα, βρε αδερφε...

χεχεχεχεχεχχεεχεχε


Elke gek zijn gebrek
 
ΘνητοςDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 0:38 AM | Message # 7
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10682
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
>(

ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΑθηναίοςDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 1:08 AM | Message # 8
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10340
Awards: 17
Reputation: 46
Status: Offline
Quote Πανδαιμονιον ()
Εμεις καναμε το καθηκον μας...

χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

Αν θέλει ο Θεός ας ζήσει ο ένας ή και οι δύο!


Γης παις ειμί και ουρανού αστερόεντος,
αυτάρ εμοί γένος ουράνιον.
 
ΠανδαιμονιονDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 1:23 AM | Message # 9
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
wink

Ακριβως...
και ημεις ουδεμια ευθυνη φερομεν...
χαχαχαχαχαχα


Elke gek zijn gebrek
 
margaritaDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 1:24 AM | Message # 10
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
χχαχαχαχαχχα
αυτο να τους πω δηλαδη;;;;


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΠανδαιμονιονDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 1:54 AM | Message # 11
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Μαλλον οχι...
Αυτα τα λεμε εμεις μεταξυ μας...
Πεστους οτι διλλημα ειναι απανθρωπο...
ή ολους ή κανεναν...
εκτος αν υπαρχει παιδακι μαζι..
οποτε σωζεις το παιδακι και σωζεις και την ψυχη σου ετσι...

χεχεχχεχεχεχε


Elke gek zijn gebrek
 
margaritaDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 2:31 AM | Message # 12
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
καλα θα δω

"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
ΠανδαιμονιονDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 4:48 PM | Message # 13
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Quote margarita ()
αυτο να τους πω δηλαδη;;;;
Οχι...
Η λογικη λεει οτι σωζουμε μονο τις γυναικες...
Διοτι υπαρχει περιπτωση να κυοφορουν, οποτε σωζονται δυο ψυχες...
Διοτι υπαρχει περιπτωση να κυοφορησουν, οποτε το επιττασει η φυση για την διαιωνιση του ειδους...
Και οι αρσενικοι ειναι ουτως ή αλλως αναλωσιμοι...(χαχαχαχαχαχαχα)


Elke gek zijn gebrek
 
margaritaDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 10:47 PM | Message # 14
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
B)
τους απάντησα οτι δεν υπάρχει τέτοιο δίλημμα ηθικόν διότι το να υποβάλεις την ψυχήσου στη διαδικασία να θεωρεις τον εαυτο σου εμεσα δολοφονο του άλλου δεν ειναι ηθικόν θα έδινα την ίδια δυνατότητα και στούς δυο ,θα καλούσα ασθενοφόρο που θα επαιρνε τον εναν κι εγω τον αλλον
για το ποιος θα ζησει η θα πεθανει ας το εκρινε το πεπρωμενο του καθενος


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
margaritaDate: Τετάρτη, 04-ΙΟΥ-2014, 11:05 PM | Message # 15
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 12826
Awards: 15
Reputation: 44
Status: Offline
το σημερινο μάθημα
η απόδειξη της ύπαρξης του θεού μεσω φιλοσοφικων δρόμων
1)Οντολογική απόδειξη της υπαρξης του θείου
για να υπάρχει ο θεός πρέπει να είναι ΟΝ
το ΟΝ ειναι τέλειον 
αν δεν υπάρχει δεν ειναι τέλειο ,άρα υπάρχει
η ύπαρξη του θεού συνδέεται με την τελειότητα
(ασχετο η ύπαρξη του κακού είναι απαραίτητη για να φανεί η ύπαρξη του καλού αρα ετσι αποδεικνύεται η ελευθερη βούληση)
(δεν με πειθει αυτη η θεωρία ως προς την ύπαρξη του θεού)
2)κοσμολογική απόδειξη της ύπαρξης του θεού
ολα εχουν μια αιτία ύπαρξης
αυτη η πρωτη αιτία που είνει αιτία του εαυτού της είναι ο θεός 
αρα ο θεός υπάρχει
είναι αιτία των πάντων
το σφαλμα της κοσμολογικης αποδειξης ειναι οτι για να δικαιολογησουν την υπαρξη του κοσμου θεωρουν οτι αιτια ειναι ο θεος
ο κοσμος ειναι ξεχωριστος και ο θεος αν υπαρχει ξεχωριστος
3)αναλογικη αποδειξη
δεν μπορει λογω της πολιπλοκότητας του κόσμου να μην εχει γινει απο κάποιον
αρα υπαρχει το ον που τον δημιουργησε
4)η ηθικη απόδειξη 
(στο επομενο μαθημα)


"Στο τέλος, αυτό για το οποίο μετανιώνουμε περισσότερο είναι οι προσπάθειες τις οποίες ποτέ δεν κάναμε"
 
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Η αρχαία Ελληνική φιλοσοφία επηρέασε τους μεταγενέστερους? » περί ηθικής (!)
Page 1 of 212»
Search: