Παρασκευή, 18-ΑΥΓ-2017, 11:05 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 11
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορία » ΧΑΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΧΑΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ... (Τα χαμενα, για παντα, πνευματικα εργα των αρχαιων Ελληνων...)
ΧΑΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΧΑΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ...
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 5:30 PM | Message # 1
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Φορωνίς το αρχαιότερο έπος που χάθηκε



Προς τιμήν του Φορωνέως γράφτηκε το αρχαιότερο έπος με τίτλο «Φορωνίς», από άγνωστο ποιητή, που χάθηκε. Αυτό το έπος χρησιμοποίησαν ως πηγή τους
οι λογογράφοι Ακουσίλαος και Ελλάνικος και από αυτούς οι
μεταγενέστεροι, από τους οποίους παίρνουμε μια εικόνα από το περιεχόμενό
του.
Ο Αργείος διθυραμβοποιός Ελλάνικος, με πρότυπο αυτό το πρώτο έπος,
έγραψε δέκα βιβλία με τίτλο «Φορωνίς» που πραγματεύονταν περί της
βασιλείας και των έργων του.

Η «Φορωνίς» ιστορούσε τον κατακλυσμό του Ωγύγου και την ευεργετική
βασιλεία των Ιναχιδών, που δεν επεδίωξε πολέμους, αλλά στα χρόνια αυτά
που ανέτειλε η αυγή του πολιτισμού, συνέβαλε στην καλλιέργεια των
εγχωρίων σπερμάτων του.
Σ’ αυτό ο Φορωνεύς θεωρείται ως φορέας του ανθρώπινου πολιτισμού και αποκαλείται «πατήρ θνητών ανθρώπων και πρώτος άνθρωπος»:
«Υπάρχει δε και αυτή η παράδοσις: Πως ο Φορωνεύς σε τούτη τη χώρα ήταν ο
πρώτος κάτοικος και ο Ίναχος δεν ήταν άνθρωπος αλλά ποταμός και πατέρας
του Φορωνέα»
Σύμφωνα ακόμη με το έπος αυτό ο Φορωνεύς μετά τον κατακλυσμό, αποφάσισε
να συγκεντρώσει σε έναν τόπο τους απογόνους του και μαζί και τους άλλους
και να προστατεύσει το άοπλο και ανυπεράσπιστο ανθρώπινο γένος, γιατί
καθώς ζούσαν σκορπισμένοι και απομονωμένοι, κινδύνευαν ν’ αφανιστούν,
από τα θηρία και τους άλλους εχθρούς.



Τότε ο Δίας που βασίλευε σε θεούς και ανθρώπους, με την προτροπή της
Ήρας του παραδίδει την εξουσία και ο Φορωνεύς γίνεται ο πρώτος θνητός
βασιλιάς.Η Ήρα τον συμπαθούσε γιατί ίδρυσε το πρώτο ιερό της στο Άργος
και καθιέρωσε τις θυσίες προς τιμήν της, αλλά και γιατί στη διαμάχη της
με τον Ποσειδώνα είχε πάρει το μέρος της.

Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Ερμής σκόρπισε τους ανθρώπους σε διάφορες
πολιτείες πάνω στη γη, αφού δεν χωρούσαν όλοι σε μια πόλη. Όμως
προέκυψαν καινούργια προβλήματα. Ενώ στην αρχή οι άνθρωποι είχαν μία
γλώσσα, τώρα μιλούσαν διαφορετικές.Αυτή η σύγχυσις γλωσσών, έγινε αιτία
ερίδων και πολέμων.
Για να ζουν οι άνθρωποι με δικαιοσύνη και αρμονικά, ο Φορωνεύς συνέταξε
τους πρώτους νόμους και ίδρυσε τα πρώτα δικαστήρια. Επινόησε επίσης τα
όπλα, δίδαξε στους υπηκόους του η χρήση τους για να προστατεύονται από
τα άγρια θηρία, να τρέφονται από το κυνήγι, αλλά και να τα χρησιμοποιούν
όπου δεν επιβαλλόταν ο νόμος.
Από την Ωκεανίδα Μελία (ή Αργεία) ο Ίναχος απέκτησε τον Φορωνέα, τον
Αιγιαλέα και την Ιώ. Ως παιδιά του αναφέρονται ακόμη ο Φηγεύς, ο
Πελασγός, ο Άργος και η Μυκήνη. Ο Φορωνεύς που διαδέχτηκε τον Ίναχο,
θεωρείται ο γενάρχης της Πελασγικής φυλής. Η βασιλεία του συνέπεσε με
τον μεγάλο κατακλυσμό του Ωγύγου:

«Πρώτος παρ’ Αθηναίοις μνημονεύεται Ώγυγος καθ’ όν Έλλησιν ο μέγας και
παλαιός ιστορείται κατακλυσμός. Τούτο λέγεται συγχρονίσαι Φορωνεύς ο
Ινάχου, Αργείων βασιλεύς».



Ο Παυσανίας διασώζει πληροφορίες από το αρχαιότερο έπος Φορωνίς, σύμφωνα
με το οποίο ο Φορωνεύς μετά από αυτόν τον κατακλυσμό, ήταν ο πρώτος που
συγκέντρωσε τους ανθρώπους σε έναν τόπο, και τους δίδαξε τον τρόπο του
κοινωνικού βίου, ιδρύοντας έτσι την πρώτη πόλη:
«Ο Φορωνεύς δε ο γιος του Ινάχου είναι εκείνος που πρώτος συγκέντρωσε
τους ανθρώπους σε κοινότητες, ενώ πριν κατοικούσαν σκόρπιοι ο καθένας
μόνος του στα δάση και στα βουνά. Και γι αυτό το μέρος που για πρώτη
φορά μαζεύτηκαν ονομάσθηκε «Φορωνικόν»
Προηγουμένως ζούσαν σκόρπιοι και απομονωμένοι όπως οι Κύκλωπες, για τους οποίους ο Όμηρος γράφει:

«Δεν έχουν προεστών βουλές, μήτε από νόμους ξέρουν
και κατοικούνε στων βουνών κατακόρυφα τις ράχες,
μέσα σε βαθουλές σπηλιές και τα παιδιά του ορίζει
καθείς και τη γυναίκα του και δεν ψηφάει τους άλλους»

Ακόμη για χάρη των ανθρώπων ο Φορωνεύς μεταφέρει τη φωτιά από τον ουρανό
με τη συναίνεση του Δία και διδάσκει τους ανθρώπους να την
χρησιμοποιούν, κυρίως για να προσφέρουν θυσίες:
«Πιο πέρα από το ομοίωμα (του Βίτωνος) υπάρχει ένας τόπος όπου καίνε
φωτιά, που τη λένε φωτιά του Φορωνέα, γιατί οι Αργείοι δεν παραδέχονται
πως ο Προμηθεύς έδωσε στους ανθρώπους τη φωτιά, αλλά αποδίδουν την
εύρεσή της στο Φορωνέα».

Την φωτιά αυτή διατηρούσαν οι Αργείοι άσβεστη στον ναό του Λυκίου
Απόλλωνος και την ονόμαζαν Φορωνικόν πυρ. Ακόμη, όπως γράφει ο
Παυσανίας, οι Αργείοι πρόσφεραν θυσίες στον τάφο του Φορωνέα, μέχρι τα
δικά του χρόνια.Από τον Φορωνέα και τη νύμφη Τηλεδίκη γεννήθηκαν ο Άπις
και η Νιόβη.
Στο μικρό χρονικό διάστημα που βασίλεψε στο Άργος ο Άπις, όλη η
Πελοπόννησος ονομαζόταν Απία και οι κάτοικοί της Απιδόνες. Η Νιόβη ήταν η
πρώτη θνητή γυναίκα με την οποία έσμιξε ο Δίας.

Από την ένωση αυτή γεννήθηκαν ο Πελασγός και ο Άργος. Από αυτόν τον γιό του Δία και της Νιόβης η πολιτεία αλλά και όλη η Πελοπόννησος
μετονομάστηκε από Απία σε Άργος.

theseus-aegean
Από το apocalypsejohn
http://www.kalyterotera.gr


Elke gek zijn gebrek
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 5:32 PM | Message # 2
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
ΦΟΡΩΝΙΣ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟ ΕΠΟΣ

Προς τιμήν του Φορωνέωςγράφτηκε το αρχαιότερο έπος με τίτλο «Φορωνίς», από άγνωστο ποιητή, που χάθηκε. Αυτό το έπος χρησιμοποίησαν ως πηγή
τους οι λογογράφοι Ακουσίλαος και Ελλάνικος και από αυτούς οι
μεταγενέστεροι, από τους οποίους παίρνουμε μια εικόνα από το περιεχόμενό
του.Ο Αργείος διθυραμβοποιός Ελλάνικος, με πρότυπο αυτό το πρώτο έπος,
έγραψε δέκα βιβλία με τίτλο « Φορωνίς» που πραγματεύονταν περί της
βασιλείας και των έργων του.Η « Φορωνίς» ιστορούσε τον κατακλυσμό του Ωγύγου και την ευεργετική βασιλεία των Ιναχιδών, που δεν επεδίωξε πολέμους, αλλά στα χρόνια αυτά που ανέτειλε η αυγή του
πολιτισμού, συνέβαλε στην καλλιέργεια των εγχωρίων σπερμάτων του.
Σ’ αυτό ο Φορωνεύς θεωρείται ως φορέας του ανθρώπινου πολιτισμού και αποκαλείται «πατήρ θνητών ανθρώπων και πρώτος άνθρωπος»:«Υπάρχει δε και αυτή η παράδοσις: Πως ο Φορωνεύς σε τούτη τη χώρα ήταν ο πρώτος
κάτοικος και ο Ίναχος δεν ήταν άνθρωπος αλλά ποταμός και πατέρας του
Φορωνέα»




Σύμφωνα ακόμη με το έπος αυτό ο Φορωνεύς μετά τον κατακλυσμό, αποφάσισε
να συγκεντρώσει σε έναν τόπο τους απογόνους του και μαζί και τους άλλους
και να προστατεύσει το άοπλο και ανυπεράσπιστο ανθρώπινο γένος, γιατί
καθώς ζούσαν σκορπισμένοι και απομονωμένοι, κινδύνευαν ν’ αφανιστούν,
από τα θηρία και τους άλλους εχθρούς.Τότε ο Δίας που βασίλευε σε θεούς
και ανθρώπους, με την προτροπή της Ήρας του παραδίδει την εξουσία και ο
Φορωνεύς γίνεται ο πρώτος θνητός βασιλιάς.Η Ήρα τον συμπαθούσε γιατί
ίδρυσε το πρώτο ιερό της στο Άργος και καθιέρωσε τις θυσίες προς τιμήν της, αλλά και γιατί στη διαμάχη της με τον Ποσειδώνα είχε πάρει το μέρος της.Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Ερμής σκόρπισε τους ανθρώπους σε διάφορες πολιτείες
πάνω στη γη, αφού δεν χωρούσαν όλοι σε μια πόλη. Όμως προέκυψαν
καινούργια προβλήματα. Ενώ στην αρχή οι άνθρωποι είχαν μία γλώσσα, τώρα
μιλούσαν διαφορετικές.Αυτή η σύγχυσις γλωσσών, έγινε αιτία ερίδων και πολέμων. Για να ζουν οι άνθρωποι με δικαιοσύνη και
αρμονικά, ο Φορωνεύς συνέταξε τους πρώτους νόμους και ίδρυσε τα πρώτα
δικαστήρια. Επινόησε επίσης τα όπλα, δίδαξε στους υπηκόους του η χρήση
τους για να προστατεύονται από τα άγρια θηρία, να τρέφονται από το
κυνήγι, αλλά και να τα χρησιμοποιούν όπου δεν επιβαλλόταν ο νόμος.



Από την Ωκεανίδα Μελία (ή Αργεία) ο Ίναχος απέκτησε τον Φορωνέα, τον Αιγιαλέα και την Ιώ. Ως παιδιά του αναφέρονται ακόμη ο Φηγεύς, ο Πελασγός, ο Άργος και η
Μυκήνη. Ο Φορωνεύς που διαδέχτηκε τον Ίναχο, θεωρείται ο γενάρχης της
Πελασγικής φυλής. Η βασιλεία του συνέπεσε με τον μεγάλο κατακλυσμό του
Ωγύγου:

«Πρώτος παρ’ Αθηναίοις μνημονεύεται Ώγυγος καθ’ όν Έλλησιν ο μέγας και παλαιός
ιστορείται κατακλυσμός. Τούτο λέγεται συγχρονίσαι Φορωνεύς ο Ινάχου,
Αργείων βασιλεύς».

Ο Παυσανίας διασώζει πληροφορίες από το αρχαιότερο έπος Φορωνίς, σύμφωνα
με το οποίο ο Φορωνεύς μετά από αυτόν τον κατακλυσμό, ήταν ο πρώτος που
συγκέντρωσε τους ανθρώπους σε έναν τόπο, και τους δίδαξε τον τρόπο του
κοινωνικού βίου, ιδρύοντας έτσι την πρώτη πόλη:
«Ο Φορωνεύς δε ο γιος του Ινάχου είναι εκείνος που πρώτος συγκέντρωσε τους
ανθρώπους σε κοινότητες, ενώ πριν κατοικούσαν σκόρπιοι ο καθένας μόνος
του στα δάση και στα βουνά. Και γι αυτό το μέρος που για πρώτη φορά
μαζεύτηκαν ονομάσθηκε «Φορωνικόν»

Προηγουμένως ζούσαν σκόρπιοι και απομονωμένοι όπως οι Κύκλωπες, για τους οποίους ο Όμηρος γράφει:
«Δεν έχουν προεστών βουλές, μήτε από νόμους ξέρουνκαι κατοικούνε στων βουνών κατακόρυφα τις ράχες,μέσα σε βαθουλές σπηλιές και τα παιδιά του ορίζεικαθείς και τη γυναίκα του και δεν ψηφάει τους άλλους»
Ακόμη για χάρη των ανθρώπων ο Φορωνεύς μεταφέρει τη φωτιά από τον ουρανό με
τη συναίνεση του Δία και διδάσκει τους ανθρώπους να την χρησιμοποιούν,
κυρίως για να προσφέρουν θυσίες:
«Πιο πέρα από το ομοίωμα (του Βίτωνος) υπάρχει ένας τόπος όπου καίνε φωτιά,
που τη λένε φωτιά του Φορωνέα, γιατί οι Αργείοι δεν παραδέχονται πως ο
Προμηθεύς έδωσε στους ανθρώπους τη φωτιά, αλλά αποδίδουν την εύρεσή της
στο Φορωνέα».




Την φωτιά αυτή διατηρούσαν οι Αργείοι άσβεστη στον ναό του Λυκίου
Απόλλωνος και την ονόμαζαν Φορωνικόν πυρ. Ακόμη, όπως γράφει ο
Παυσανίας, οι Αργείοι πρόσφεραν θυσίες στον τάφο του Φορωνέα, μέχρι τα
δικά του χρόνια.Από τον Φορωνέα και τη νύμφη Τηλεδίκη γεννήθηκαν ο Άπις
και η Νιόβη.

Στο μικρό χρονικό διάστημα που βασίλεψε στο Άργος ο Άπις, όλη η Πελοπόννησος ονομαζόταν Απία και οι κάτοικοί της Απιδόνες.

Η Νιόβη ήταν η πρώτη θνητή γυναίκα με την οποία έσμιξε ο Δίας. Από την ένωση αυτή γεννήθηκαν ο Πελασγός και ο Άργος. Από αυτόν τον γιό του Δία και της Νιόβης η πολιτεία αλλά και όλη η Πελοπόννησος μετονομάστηκε από Απία σε Άργος.

http://eandiomythosartandmediasalamina.blogspot.nl


Elke gek zijn gebrek

Message edited by Πανδαιμονιον - Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 5:35 PM
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 5:36 PM | Message # 3
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline


Elke gek zijn gebrek
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 5:54 PM | Message # 4
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
Φορωνίς η Αργολική Βαβέλ



Άλλο ένα “Χαμένο” Έπος.
Το έπος «Φορωνίς» έχει ΧΑΘΕΙ. Τα λιγοστά στοιχεία που έχουν απο­μείνει, μας οδηγούν στην παρακάτω (δική μου), φιλόδοξη περιλη­πτική ανασύνταξή του:
Στην Αργολίδα ο μύθος και η παράδοση θέλει τον Φορωνέα να γεννιέται απ’
την ένωση του θεο-ποταμού Ίναχου με την νύμφη Μελία ή Αργεία. Ο
υπερμα­κρόβιος Φορωνέας έγινε βασιλέας ενός εκτε­τα­μένου βασιλείου με
πολυπληθείς υπηκόους, που ζούσαν ειρη­νικά σκορπισμένοι στα
παραδει­σένια δάση της πατρίδας τους.
Ο βασιλιάς και γενάρχης Φορωνέας, συμβασίλευε ειρηνικά με τον θεοβασιλέα Δία και με τη σύμφωνη γνώμη του κεραυνοκράτορα θεού, φέρνει
στην εκτεταμένη αυτή χώρα το θεϊκό δώρο της φωτιάς (έχουμε επανάληψη του
προμηθεϊκού μύθου) στους ευτυ­χισμένους υπηκόους του, μαζί με πλήθος
άλλα ευεργετήματα, ώστε να κάνει τη ζωή τους ακόμα πιο άνετη.

Σ’ όλη δε τη Φορωνίδα, μιλούσαν όλοι την ίδια γλώσσα. Ώσπου δυο θεοί η Ήρα και ο Ποσειδώνας μάλωσαν για την κηδεμονία της χώρας, με
φοβερές όμως συνέπειες για την ειρηνική αυτή χώρα. Η κατακύρωση περιοχής
(του Άργους) στην Ήρα, προκαλεί την οργή του Ποσειδώνα, που θυμωμένος
έφερε στην χώρα φοβερή ξηρασία. Στερεύουν ποτάμια και πηγές όλης της
χώρας και το Άργος γίνεται “πολύδιψον”. (Παυσανίας Β 15.5)

Στα παλιά εκείνα χρόνια, δεν είχαν κτιστεί πολιτείες αλλά κάτω απ’ την απειλή του αφανισμού από λειψυδρία, ο βασιλιάς Φορωνέας
συγκεντρώνει το εκτεταμένο και αραιοκατοικημένο του βασίλειο σ’ έναν και
μοναδικό τόπο, στον οποίο υπήρχαν και τα τελευταία σωτήρια αποθέματα
νερού.
Εκεί σ’ αυτήν την ξαφνική και αναγκαστική συγκατοίκηση, γίνονται μια
σειρά από πρωτοφανείς διαπιστώσεις και πρώτ’ απ’ όλα ότι η πολυθρύλητη
ομογλωσσία των απογόνων του Φορωνέα, δεν υπάρχει πια. Οι διαφοροποιήσεις
στα μέλη του ίδιου γλωσσικού ιδιώματος είναι έντονα αισθητές, σε βαθμό
που απομακρυσμένοι απόγονοι του Φορωνέα, δεν είναι πια σε θέση να
πετύχουν μια σαφή επικοινωνία. Η μακρόχρονη απομόνωση και η έλλειψη
επικοινωνίας έφερε γλωσσικές αλλοιώσεις πρωτοφανείς, που μόνο αυτή η
υποχρεωτική συγκατοίκηση έφερε έντονα στο φως.

Οι γλωσσικές τους διαφοροποιήσεις, η ένταση της λειψυδρίας και τα στενά όρια της πόλης, φέρνουν σα φυσικό επακόλουθο φοβερές ταραχές
ανάμεσα στις ομάδες των γλωσσικών αποχρώσεων. Οι προστριβές είναι συχνές
και κάτω απ’ την ένταση της λειψυδρίας αναπάντεχες. Η πρώτη αυτή πόλη
της σωτηρίας και του καταφυγίου, αποδεικνύεται ασφυκτικά ανεπαρκής για
ανθρώπους συνηθισμένους στη δασική άνεση.

Σύντομα το κακό γίνεται δυσβάστακτο, η ασυνεννοησία μόνιμη κατάσταση. Η πολυγλωσσία και η διχόνοια, τα μαλώματα και οι
ακαταλαβίστικες διεκδικήσεις, σε κάτι τόσο πολύτιμο όσο τα τελευταία
αποθέματα νερού, πληθαίνουν τις αδικοπραγίες.
Έτσι επεμβαίνει η επιβλέπουσα αρχή του βασιλείου του Φορωνέα. Ο υπερ­βασιλέας Δίας στέλνει τον Ερμή να διευθετήσει το ζήτημα.
Ο Ερμής, ο θεϊκός απεσταλμένος “σκύβει” πάνω απ’ το πρόβλημα. Η λύση του είναι φανερή και επείγουσα: διάλυση της αρχικής πολύγλωσσης πια πόλης και ανακατανομή του πληθυσμού σε
δορυφορικές περιφερειακές πόλεις, γύρω απ’ τα ζωτικά αποθέματα νερού.
Βασικό κριτήριο διαχωρισμού, τα καινούργια γλωσσικά πλέον δεδομένα της
πολυγλωσσίας.
Η ομογλωσσία των ομάδων, ήταν το βασικό κριτήριο του διαχωρισμού του πολυγλωσσικού πλέον λαού του Φορωνέως!

Αυτή είναι η ελληνική κατανοητή και προσγειωμένη εκδοχή του “πολυ­γλωσσικού”, όπως αυτή φαίνεται τουλάχιστον, ανάμεσα απ’ τα σκόρπια κομμάτια του ΧΑΜΕΝΟΥ έπους Φορωνείς.

Μ’ αυτήν την απόπειρα ανασύνταξης το μόνο που διεκδικούμε, είναι η στοιχειώδης συμμετοχή της ελληνικής γραμματείας, σ’ ένα τόσο βασικό
θέμα του παρελθόντος, όπως η ερμηνεία του πολυγλωσσικού προβλήματος.

Όπως βλέπουμε, η εκδοχή αυτή της Φορωνίδος, συμβαδίζει αξιο­θαύμαστα με τις μοναδικά πιθανές συνθήκες, κάτω απ’ τις οποίες
γλωσσικά ανόμοιες ομάδες, θα εσύροντο σε υποχρεωτική επαφή και
συγκατοίκηση κάτω απ’ τις αξεπέραστες επιταγές της δίψας.

Αυτή λοιπόν η εκδοχή της ελληνικής “Βαβέλ”, έχει να μας πει πολλά.

Φανταστείτε όμως για λίγο το μέγεθος της απώλειας!

Ένα ολόκληρο έπος με χιλιάδες προφανώς στίχους, που επραγμα­τεύοντο, το θέμα της πολυγλωσσίας με αξεπέραστη χάρη και πλήθος πολύτιμων
λεπτομερειών γι’ αυτές τις πρώτες συνθήκες κοινωνικής ζωής, που αγγίζουν
σαφώς την χαραυγή του πολιτισμού… ΧΑΘΗΚΕ!!!


Φορωνίς η Αργολική Βαβέλ- Μέρος Α'



Το έπος «Φορωνίς»έχει ΧΑΘΕΙ. Τα λιγοστά στοιχεία που έχουν απομείνει, μας οδηγούν στην παρακάτω δική μας
φιλόδοξη περιληπτική ανασύνταξή του.
....

Στην Αργολίδα ο μύθος και η παράδοση θέλει τον Φορωνέα να γεννιέται από την ένωση του Ινάχου με την νύμφη Μελία ή Αργεία. Το
αρχικό αυτό ζευγάρι απέκτησε γρήγορα πλήθος απογόνους, τόσους ώστε ο
Υπερμακρόβιος (1) Φορωνέας να γίνει βασιλεύς ενός εκτεταμένου βασιλείου
με πολυπληθείς υπηκόους, που ζούσαν ειρηνικά σκορπισμένοι στα
παραδεισένια δάση της πατρίδας τους.

Ο Γενάρχης τους και βασιλέας ο Φορωνέας συμβασίλευε ειρηνικά με το Δία στην εκτεταμένη αυτή χώρα και με τη σύμφωνη γνώμη του Κεραυνοκράτορα φέρνει
το θεϊκό δώρο της φωτιάς στους ευτυχισμένους υπηκόους του, μαζί με
πλήθος άλλα ευεργετήματα, ώστε να κάνει τη ζωή τους ακόμα πιο άνετη.

Σ’ όλη δε τη Φορωνίδα μιλούσαν όλοι την ίδια γλώσσα.
Ώσπου δυο θεοί η Ήρα και ο Ποσειδώνας μάλωσαν για την κηδεμονία του Άργους με φοβερές όμως συνέπειες για την
ειρηνική αυτή χώρα. Η κατακύρωση του Άργους στην Ήρα προκαλεί την ΟΡΓΗ
του Ποσειδώνα που για τιμωρία φέρνει φοβερή ΞΗΡΑΣΙΑ. Στερεύουν τα
ΠΟΤΑΜΙΑ και πηγές όλης της χώρας και το Άργος γίνεται «πολύδιψον».
(Παυσανίας Β 15,5)
 Στα παλιά εκείνα χρόνια δεν είχαν κτιστεί πολιτείες αλλά κάτω απ’ την απειλή του αφανισμού από την
λειψυδρία, ο βασιλιάς Φορωνέας συγκεντρώνει το εκτεταμένο και
αραιοκατοικημένο του βασίλειο σ’ έναν και μοναδικό τόπο, στον οποίο
προφανώς υπάρχουν και τα τελευταία σωτήρια αποθέματα νερού.

Εκεί σ’ αυτήν την ξαφνική και αναγκαστική συγκατοίκηση, γίνονται μια σειρά από πρωτοφανείς
διαπιστώσεις και πρώτα από όλα ότι η πολυθρύλητη ΟΜΟΓΛΩΣΣΙΑ των απογόνων
του Φορωνέα δεν υπάρχει πιά.

Οι ολοφάνερες διαφοροποιήσεις στα μέλη του ίδιου γλωσσικού δένδρου είναι έντονα αισθητές, σε βαθμό
που απομακρυσμένοι απόγονοι του Φορωνέα δεν είναι σε θέση να πετύχουν
μια σαφή επικοινωνία.

Η μακροχρόνια απομόνωση και η έλλειψη επικοινωνίας έφερε γλωσσικές αλλοιώσεις πρωτοφανείς, που μόνο αυτή η υποχρεωτική
συγκατοίκηση έφερε έντονα στο φώς. Οι προστριβές είναι αναπάντεχες. Η
πρώτη πόλη της σωτηρίας και του καταφυγίου, αποδεικνύεται ασφυκτικά
ανεπαρκής για ανθρώπους συνηθισμένους στη δασική άνεση.

Οι γλωσσικές τους διαφοροποιήσεις, η ένταση της λειψυδρίας και τα στενά όρια της πόλης, φέρνουν σα φυσικό
επακόλουθο φοβερές ταραχές ανάμεσα στις ομάδες των γλωσσικών αποχρώσεων.

Το κακό γίνεται δυσβάστακτο η ασυνεννοησία μόνιμη κατάσταση. Η πολυγλωσσία και η διχόνοια, τα
μαλώματα και οι ακαταλαβίστικες διεκδικήσεις, σε κάτι τόσο πολύτιμο όσο
τα τελευταία αποθέματα νερού, πληθαίνουν τις αδικοπραγίες.
Έτσι η επιβλέπουσα αρχή του βασιλείου του Φορωνέα, ο Υπερβασιλέας Δίας στέλνει τον Ερμή να διευθετήσει το ζήτημα. Ο Ερμής, ο θεϊκός απεσταλμένος «σκύβει» πάνω από το πρόβλημα. Η λύση του είναι φανερή και επείγουσα: διάλυση της αρχικής πολυγλωσσικής
πόλης και ανακατανομή του πληθυσμού σε δορυφορικές περιφερειακές πόλεις
γύρω από τα αποθέματα νερού.

Βασικό κριτήριο, τα καινούργια γλωσσικά πλέον δεδομένα της πολυγλωσσίας. Η ομογλωσσία
των ομάδων, ήταν το βασικό κριτήριο του διαχωρισμού του πολυγλωσσικού
πλέον λαού.

Αυτή είναι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ θετική και προσγειωμένη εκδοχή του «πολυγλωσσικού», όπως αυτή φαίνεται στα δικά μου τουλάχιστον μάτια ανάμεσα από τα σκόρπια κομμάτια του ΧΑΜΕΝΟΥ ΕΠΟΥΣ «Φορωνίς». (2)

Με αυτήν την απόπειρα ανασύνταξης το μόνο που διεκδικούμε, είναι η στοιχειώδης συμμετοχή των προγόνων μας σε
ένα τόσο βασικό θέμα του παρελθόντος, όπως η ερμηνεία του πολυγλωσσικού
προβλήματος.

Όπως βλέπουμε, η εκδοχή αυτή της Φορωνίδος συμβαδίζει αξιοθαύμαστα με τις μοναδικές πιθανές συνθήκες κάτω απ’ τις
οποίες γλωσσικά ανόμοιες ομάδες, θα εσύροντο σε υποχρεωτική επαφή και
συγκατοίκηση κάτω απ’ τις αξεπέραστες επιταγές της «Δίψας»…
Αυτή λοιπόν η Αργολική εκδοχή της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ «Βαβέλ», έχει να μας πεί πολλά. Φανταστείτε όμως για λίγο το
μέγεθος της απώλειας!... Ένα ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΠΟΣ με χιλιάδες προφανώς στίχους,
που επραγματεύοντο, το θέμα της πολυγλωσσίας με αξεπέραστη χάρη και
πλήθος πολύτιμων λεπτομερειών γι’ αυτές τις πρώτες συνθήκες ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ
ΖΩΗΣ, που αγγίζουν σαφώς την χαραυγή του πολιτισμού …..ΧΑΘΗΚΕ!..»»»»

ΦΑΝΤΑΣΘΕΙΤΕ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΠΟΣ!!!!!!!!!!........................ Η βίβλος αναφέρει 188 λέξεις μόνο! Ναι, 9 εδάφια (Γεν. ΙΑ 1-9) όλα κι όλα, των οποίων το νοήμον συμπέρασμα καταλήγει ότι οι πρώτοι
άνθρωποι στην εντελώς πρώτη τους απόπειρα να χτίσουν κάτι, θέλησαν αυτό
το κάτι να είναι πύργος και μάλιστα όχι ένας απλός πύργος, αλλά να γίνει
τόσο ψηλός που να φτάσει κάποτε στον ουρανό!....

Το γιγάντιο αυτό εγχείρημα που τίποτε παρόμοιό του δεν επιχείρησαν ποτέ κατοπινές γεννεές Εβραίων, είχε σαν λόγο έναρξης
τη φυσιολογική ανθρώπινη επιθυμία να θέλουν για λόγους κοινωνικής
ασφάλειας να μείνουν συγκεντρωμένοι σ’ έναν τόπο, σε μια πόλη που στο
κέντρο της όμως θα αναλώνονταν στο κτίσιμο ενός ΠΑΡΑΝΟΪΚΑ υψηλού
κτίσματος.

Αυτή είναι η Εβραιοβιβλική εκδοχή της Πολυγλωσσίας που στο ΙΑ κεφ. Της «Γέννεσις» λέγει (και είπον έλθετε ας
οικοδομήσωμεν εις εαυτούς πόλιν και πύργον, του οποίου η κορυφή να
φτάνει εως του ουρανού). Κτίσμα λοιπόν εκ του ασφαλούς δε θα έφτανε
ποτέ στους –ουρανούς-μια και η κατάρρευσή του ήταν θέμα χρόνου, ώστε να
μη χρειαστεί καθόλου η θεϊκή επέμβαση για να (εμποδισθή εις αυτούς παν
ο,τι σκοπεύουσι να κάμωσιν) . Γεν. ΙΑ. 6.

Ο θεός συνομιλών εδώ με κάποιους λέγει (στον πληθυντικό) κάτι που οι ανθρωπολόγοι αδυνατούν να δεχθούν «έλθετε ας καταβώμεν και
ας συγχύσωμεν εκεί τη γλώσσαν αυτών δια να μην εννοή ο εις την γλώσσαν
του άλλου»…Γεν. ΙΑ. 7>

Οι γλώσσες οικοδομούνται αργά και σταθερά πάνω στη μακρόχρονη ΦΥΛΕΤΙΚΗ εμπειρία. Είναι απ’ τις πλέον απαραίτητες, αλλά και αργοκίνητες κατακτήσεις της
ανθρώπινης νοημοσύνης και ένα απ’ τα βασικά στηρίγματα.!.... Μια
αστραπιαία αλλαγή στη ΓΛΩΣΣΑ, θα ήταν ανάγκη να συνοδευτεί από τέτοιας
εκτάσεως προσωπικές αλλαγές και αλλοιώσεις, που ένα παρόμοιο «θαύμα»,
θα παρήγαγε μόνο στρατιές ΑΛΛΟΦΡΟΝΩΝ θυμάτων.

Και αν τοιαύτη περίπτωση, εάν η θεότητα ήθελε να επέμβει στο συγκεκριμένο έργο της φιλόδοξης αυτής οικοδομής, για να επιτύχει τη διάλυση και διασπορά της
τότε ανθρωπότητας, γιατί διάλεξε με τους συνεργούς της (ομιλεί στον
πληθυντικό) την ακραία ΕΧΘΡΙΚΗ κίνηση πολυγλωσσικής σύγχυσης και δεν
μετέβαλε απλώς την επιθυμία τους προς τη φυγή και τη διασπορά;

Μάλλον λοιπόν υπεραπλουστεύει ο ΕΒΡΑΪΚΟΣ ΜΥΘΟΣ τους μηχανισμούς εμφάνισης της πολυγλωσσίας στον τότε γνωστό κόσμο. Απ’
τη ια βάζοντας τους ανθρώπους να αντιστέκονται σύσσωμοι στη θεϊκή
επιθυμία για διασπορά αι απ’ την άλλη, τη θεότητα να ΣΤΗΝΕΙ κατά του
ανθρώπου με πολύ ευκολία…ένα αξεπέραστο μνημείο ΕΧΘΡΟΤΗΤΟΣ!........

Συνεχίζεται…σε Β’ μέρος…

(1) Θεσμός και τίτλος και όχι ένα πρόσωπο.

(2) Ίδε εκδοτική Αθηνών, Ελληνική μυθολογία τόμος 2ος ……

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ

http://damithalis.blogspot.nl


Elke gek zijn gebrek

Message edited by Πανδαιμονιον - Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 5:55 PM
 
ΠανδαιμονιονDate: Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 5:58 PM | Message # 5
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 1684
Awards: 2
Reputation: 6
Status: Offline
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΤΟΡΘΩΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΧΑΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΣΟΦΟΚΛΗ, ΕΥΡΙΠΙΔΗ, ΑΡΧΙΛΟΧΟΥ ΚΑΙ ΗΣΙΟΔΟΥ !



Αποσπάσματααπό την τραγωδία του Σοφοκλή «Επίγονοι» κατάφεραν να διαβάσουν οι επιστήμονες.
Σβησμένους στίχους αγνώστων έργων των Σοφοκλή, Ευριπίδη, Αρχιλόχου και Ησιόδουαπό τους Παπύρους της Οξυρρύγχου κατάφεραν να διαβάσουν οι επιστήμονες του
Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, ανοίγοντας το δρόμο για να γνωρίσουμε χαμένα έργατης Αρχαίας Ελλάδας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, πάνω από 400.000 αποσπάσματασβησμένων παπύρων που είχαν βρεθεί κουρελιασμένα, μαυρισμένα και σκοροφαγωμένα
από τον περασμένο αιώνα (το 1897) στη λάσπη της αρχαίας πόλης Οξύρρυγχος της
Αιγύπτου και φυλάσσονταν σε 800 κούτες στη Βιβλιοθήκη Σάκλερ στο Πανεπιστήμιο
της Οξφόρδης μπορούν τώρα να διαβαστούν χάρη σε μια επαναστατική φωτογραφική
μέθοδο.
Συγκεκριμένα, με τη χρήση υπέρυθρων ακτινών, το σβησμένο μελάνι φωτίζεται και
βγαίνει στο φως και ταυτόχρονα τα κείμενα φωτογραφίζονται βάσει μιας
τεχνολογίας που χρησιμοποιείται σε δορυφορικές φωτογραφίσεις και εφαρμόσθηκε
από ειδικούς του Νέου Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ.
Κατά τις τέσσερις πρώτες ημέρες εφαρμογής αυτής της μεθόδου, οι κλασικοί φιλόλογοι
και ιστορικοί του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης έκαναν καταπληκτικές ανακαλύψεις,
αφού κατάφεραν να διαβάσουν αποσπάσματα διαλόγων του Σοφοκλή, όπως αποδείχθηκε,από την τραγωδία του «Επίγονοι», το έργο που έγραψε για την τύχη των παιδιών των«Επτά επί Θήβας», τριάντα ολόκληρους στίχους από τις Ελεγείες του ποιητήΑρχιλόχου του -7ου αι., αποσπάσματα ενός χαμένου μυθιστορήματος του Λουκιανούτου 2ου αιώνα, ενός μυθολογικού ποιήματος του Παρθενίου του -1ου αι. καισπαράγματα έργων του Ησιόδου (επίσης του -7ου αι.).
Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες, η ανακάλυψη αυτής της μεθόδου εμφάνισης των
κειμένων μπορεί να αυξήσει κατά 20% το υλικό της Αρχαίας Γραμματείας, να μας
γνωρίσει τα χαμένα έργα, να συμπληρώσει πολλά κενά. Oι επιστήμονες περιμένουννα διαβάσουν με την ίδια μέθοδο συνολικά 5.000.000 λέξεις.
Υπολογίζεται όμως ότι θα χρειασθεί μία δεκαετία για να διαβασθεί και να
αποδοθεί ο μεγαλύτερος θησαυρός αρχαίων κλασικών χειρογράφων του κόσμου, τα
οποία σώζονται σε αποσπασματική μορφή και συνθέτουν ένα τεράστιο πάζλ.

http://logioshermes.blogspot.com/


Elke gek zijn gebrek

Message edited by Πανδαιμονιον - Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 5:58 PM
 
ΘνητοςDate: Κυριακή, 27-ΑΠΡ-2014, 7:50 PM | Message # 6
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10693
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
αααχχχ
και βαχ


ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
ΘνητοςDate: Τετάρτη, 21-ΜΑ-2014, 0:48 AM | Message # 7
Ο βασιλιάς των μελών
Group: "Εσπερίτες"
Messages: 10693
Awards: 16
Reputation: 45
Status: Offline
http://www.hellas-now.com/2013/08/blog-post_611.html

ΚΑΛΟΜΕΛΕΤΑ ΚΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
 
Forum » Ελληνική Μυθολογία-Ιστορία » Ιστορία » ΧΑΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΧΑΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ... (Τα χαμενα, για παντα, πνευματικα εργα των αρχαιων Ελληνων...)
Page 1 of 11
Search: