Τετάρτη, 23-ΑΥΓ-2017, 6:46 PM
Welcome Ξωτικό | RSS


Αλχημιστικά Κείμενα που έχουν διασωθεί

Το Αμφιθέατρο της Αιωνίου Σοφίας.

Του Ανρί Κουνράθ

Το Αμφιθέατρο της Αιωνίου Σοφίας αποτελείται από ένα κείμενο και έντεκα χαρακτικά. Τα περισσότερα από τα αντίτυπα του, που έχουν διασωθεί, είναι ελλιπή ή τα φύλλα τους δεν είναι τοποθετημένα με τάξη, πράγμα που οφείλεται στις εμπορικές πρόσφατα βιβλιοδετήσεις τους.

Οι απόψεις γύρω από τη χρονολόγηση των εκδόσεων τον αριθμό και τη σειρά των γνήσιων εικόνων, ποικίλλουν και καμιά φορά είναι τελείως αντίθετες μεταξύ τους.

Η Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού έχει δύο αντίτυπα, ένα στο τμήμα των Imprimes (R 964), και το άλλο στο Cabinet des Estampes (Te 34) και τα δύο είναι ελλιπή, όμως αλληλοσυμπληρώνονται, πάνω τους υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές χρονολογίες.

1. Το Προνόμιο (σελ 2) φέρει στο τέλος του την ημερομηνία 1η Ιουνίου 1698.
2. Ένα κείμενο που αρχίζει στη σελίδα 3, τελειώνει στη σελίδα 8 με χρονολογία 1604.
3. Στις σελίδες 9 και 10 υπάρχει μια ανακοίνωση προς τον αναγνώστη με την υπογραφή Έρασμ Βόλφαρτ Σ. χρονολογημένη το 1609, που αναγγέλλει ότι το βιβλίο είναι υστερογενές του πραγματικού συγγραφέα, που είχε αναθέσει την έκδοση στον συγγραφέα αυτής της ανακοίνωσης, ο οποίος γνώριζε όλα τα μυστικά του.
4. Το χαρακτικό του εξωφύλλου και οι πέντε ορθογώνιες εικόνες φέρουν τη χρονολογία 1602 και ο Επίλογος ή Συμπέρασμα όλου του έργου κλείνει (σελ 222) με τη φράση <<Ex Musaeo nostro anno aerae Christianae 1602>>.
5. Μια και λείπουν οι συμπληρωματικές πληροφορίες, μπορούμε να υποθέσουμε ότι το κείμενο είχε ήδη γραφεί το 1598 (έτος του Προνομίου), συμπληρώθηκε το 1602 με τον Επίλογο και τις εικόνες, επεκτάθηκε με προσθήκες το 1604 και εκδόθηκε το 1609, ένα χρόνο μετά το θάνατο του Κουνράθ, η έκδοση του 1609 ήταν, λοιπόν η μοναδική.

Το Εργαστήριο του Αλχημιστή - Το Αμφιθέατρο της Αιωνίου Σοφίας του Ανρί Κουνράθ (Αμβούργο 1595)

Η γνησιότητα και η διάταξη των εικόνων έγιναν αντικείμενο συζητήσεων. Στα δύο αντίτυπα του Παρισιού η διάταξη είναι ίδια: Μετά το εξώφυλλο και την προσωπογραφία του συγγραφέα και τα δύο πιάνουν μια σελίδα, υπάρχουν πέντε ορθογώνιες εικόνες σε διπλή σελίδα, μετά τέσσερις στρογγυλόσχημες εικόνες, σε διπλή σελίδα επίσης. Το ότι το εξώφυλλο, η προσωπογραφία και οι τέσσερις ορθογώνιες εικόνες είναι χρονολογημένες το 1602 βεβαιώνει, αν δεν πρόκειται για απάτη, πως ανήκουν πράγματι στο έργο, εφόσον ο συγγραφέας ήταν ζωντανός την εποχή της εμφανίσεως τους. Οι στρογγυλόσχημες μη-χρονολογημένες εικόνες βρίσκονται τοποθετημένες ανεξάρτητα μέσα στο κείμενο, πράγμα που μας δημιουργεί την πεποίθηση ότι προϋπήρχαν των άλλων. Δεν εμφανίστηκαν παρ' όλα αυτά πριν το 1609 και η ανακοίνωση του Έρασμ Βολφαρτ Σ. είναι σαφής σε αυτό το θέμα. Στα δύο Παρισινά αντίτυπα του έργου οι στρογγυλόσχημες εικόνες είναι συνδεδεμένες, στη μια περίπτωση (Cabinet des Estampes) με τη σειρά που τις έχουν τοποθετήσει και στην άλλη, με την αντίστροφη. Είναι δυνατόν και ίσως πιθανόν ότι οι εκτυπώσεις των μεμονωμένων εικόνων κυκλοφόρησαν από το 1602, πράγμα που οδηγεί στην υπόθεση ότι εκδόσεις του ολοκληρωμένου έργου πραγματοποιήθηκαν πριν το 1609.


Το Ερμαφρόδιτο - Το Αμφιθέατρο της Αιωνίου Σοφίας του Ανρί Κουνράθ (Αμβούργο 1595)


Το Τέσσερα, Το Τρία, Το Δύο, Το Ένα - Το Αμφιθέατρο της Αιωνίου Σοφίας του Ανρί Κουνράθ (Αμβούργο 1595)


Κοσμικό Ρόδο - Το Αμφιθέατρο της Αιωνίου Σοφίας του Ανρί Κουνράθ (Αμβούργο 1595)

Ο Συγγραφέας του Αμφιθεάτρου της Αιωνίου Σοφίας, Ανρί Κουνράθ (1560-1605)
Ο Ανρί Κουνράθ (1560-Σεπτέμβριος 9, 1605), ή Δρ. Henricus Khunrath όπως επίσης λεγόταν, ήταν ένας διάσημος φυσικός, Ερμητικός Φίλόσοφος και Αλχημιστής. Το πιο διάσημο έργο του είναι το Amphitheatrum Sapientiae Aeternae (Αμφιθέατρο της Αιωνίου Σοφίας), ένα έργο για τις μυστικές πλευρές της Αλχημείας, το οποίο περιέχει εγχάρακτο με τίτλο "Το Πρώτο Στάδιο του Μεγάλου Έργου" ("The First Stage of the Great Work") το οποίο είναι πιο γνωστό ως "Το Εργαστήριο του Αλχημιστή" ("Alchemist's Laboratory"). Το Αμφιθέατρο της Αιωνίου Σοφίας πρωτοεκδόθηκε στο Αμβούργο το 1595, αλλά αργότερα έγινε ευρύτερα διαθέσιμο μέσω μιας επαυξημένης έκδοσης που δημοσιεύθηκε το 1609

Το Μεγάλο Έργο - Η Φιλοσοφική Λίθος.
Αναγωγή σε πρώτη ύλη.


Έργο I
Πάρε εκατό λίβρες από αυτήν την ύλη(*) και κάνε το πείραμα σαν να βρίσκεται ακόμα μέσα στα σπλάχνα της γης. Αφού την κονιοποιήσεις πολύ επιδέξια και με προσοχή, και την κοσκινίσεις με ένα μετάξινο κόσκινο, τοποθέτησε την σε γυάλινα κερατοειδή δοχεία και απόσταξέ την σε μια ανοιχτή φιάλη που δεν θα επιχρίσεις γύρω απ' το λαιμό αυτο το πείραμα το ονομάζουμε εξαγωγή στοιχείων.

Αυτό το πείραμα, που μπορεί να συμβολίζει μια κάθαρση ή ένα διαχωρισμό, επαναλαμβάνεται με μερικές διαφοροποιήσεις και είναι το μοναδικό που χρησιμοποιείται για την προετοιμασία της ύλης. Οι διαφορές αφορούν το περισσότερο ή λιγότερο ερμητικό κλείσιμο των δοχείων ή την ένταση της φωτιάς. Πρόκειται για την απόσταξη των Αλεξανδρινών Αλχημιστών.

Για να μπορούν να αντέξουν τη φωτιά τα κερατοειδή δοχεία πρέπει να είναι επιχρησμένα στο βάθος και η φωτιά να διαρκέσει 16 ώρες: Αρχικά πρέπει να υπάρχει μια χαμηλή φωτιά από κάρβουνα, μέχρι να βγεί ο ατμός ή ο υδράργυρος και προς το τέλος η φωτιά πρέπει να είναι πολύ δυνατή, από ξύλα, ώστε το θείο να προσκολληθεί μέσα στο δοχείο: διατηρούμε τον ατμό μέσα σε γυάλινη φιάλη καλά κλεισμένη, περισυλλέγουμε προσεκτικά το θείο και το διατηρούμε για το Έργο II.

Το πρώτο Έργο είναι ένας διαχωρισμός στοιχείων: είναι κατ' ανάγκην ατελές στην πρώτη του εκτέλεση, δεν παύει όμως να αποτελεί το πρώτο βήμα, την πρώτη εμπειρία μέσα στο σωστό δρόμο για τη γέννηση αυτού που θα είναι η λίθος. Για αυτό στο εικονογραφημένο χειρόγραφο υπάρχει το σχήμα ενός αστεριού με επτά κορυφές, μισό-λευκές και μισό-μαύρες. Σε κάθε κορυφή υπάρχει ένας πλανήτης, στην ίδια διάταξη που βρισκόταν και γύρω από το Rebis στο κέντρο, μέσα σε ένα κύκλο, βρίσκεται ένα νεογέννητο με στέμμα, τυλιγμένο με τα σπάργανά του. Δίπλα στο παιδί διαβάζουμε: <<Ο Βασιλιάς που γεννήθηκε από τους Φιλοσόφους, είναι η Λίθος μας>> και στο πίσω μέρος: <<Πρέπει να αναθρέψεις το νεογέννητο, μέχρι την τέλεια ηλικία>>.


(*) Πρόκειται για το αντιμόνιο. Η λέξη <<λίβρες>> σημειώνεται στο κείμενο με το αστρολογικό, σύμβολο του ζυγού, του οποίου το Λατινικό όνομα Libra αημαίνει επίσης το βάρος μιας λίβρας. Συμπλήρωσα με τον καλύτερο τρόπο την έλλειψη στίξης του κειμένου.



Ψηφοφορία
Σε τι θέματα θέλετε να ανανεώσουμε το site μας?
Total of answers: 337
Login form
Επισκεψιμότητα
Total online: 1
Επισκέπτες: 1
Μέλη: 0
Site Translator
 
Visitors Location
Γίνετε μέλος μας!


Τα βιβλία μας!
Για τους λάτρεις του τρόμου.




Σε συνεργασία με:




Το Ράδιο μας!