Σάββατο, 25-ΝΟΕ-2017, 1:19 AM
Welcome Ξωτικό | RSS


Dion Fortune: η Ζωή και το Έργο της

Εισαγωγή
Η Violet Mary Firth Evans, γνωστότερη ως Dion Fortune γεννήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου του 1890 στο Bryn y Bia της Ουαλίας. Το ψευδώνυμό της το εμπνεύστηκε από ένα λατινικό ρητό που συνήθιζαν να λένε οι γονείς της, το Deo non fortuna, δηλαδή Θεός, όχι τύχη. Οι γονείς της ήταν ενημερωμένοι γύρω από αποκρυφιστικά ζητήματα, δεδομένου ότι ασκούσαν την πρακτική της πνευματικής θεραπείας (spiritual healing), που ήταν της μόδας εκείνο τον καιρό.
Η μικρή Dion, από την ηλικία των πέντε ετών, ισχυριζόταν ότι είχε οράματα από την Ατλαντίδα και αργότερα ανέπτυξε πλήρως τις ψυχικές της δυνάμεις.


Τα πρώτα της βήματα στον αποκρυφισμό
Το καλοκαίρι του 1911 οι γονείς της μικρής Dion την έγραψαν σε ένα Κολέγιο που ασχολούνταν με την κηπευτική, στο οποίο Διευθύντρια ήταν μια εξέχουσα προσωπικότητα, η γιατρός Lillias Hamilton. Λίγο καιρό αργότερα, η Dion έγινε μέλος του προσωπικού αλλά γρήγορα απογοητεύτηκε εξαιτίας ορισμένων ατασθαλιών στις οποίες εμπλεκόταν η Διευθύντρια, οπότε και αποφάσισε να φύγει. Ανακοινώνοντας την απόφασή της στη γιατρό, πάντα σύμφωνα με την ίδια τη Dion, δέχτηκε μια τρομακτική ψυχική επίθεση, κατά την οποία η γιατρός χρησιμοποιούσε τεχνικές yoga και υπνωτισμού. Το αποτέλεσμα ήταν η μικρή Dion να υποστεί ισχυρό νευρικό κλονισμό, ο οποίος διήρκεσε τρία ολόκληρα χρόνια στα οποία η μικρή προσπάθησε να ανακτήσει τη σωματική και ψυχική της υγεία και για το σκοπό αυτό αποφάσισε να παρακολουθήσιε μαθήματα Ψυχολογίας και Ψυχανάλυσης στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.
Συμπτωματικά και εξαιτίας ενός τυχαίου γεγονότος, ήρθε σε επαφή με τη Θεοσοφική Εταιρεία όπου, παρακολουθώντας κάποια διάλεξη, εντυπωσιάστηκε τόσο που αρχικά έγινε μέλος της Θεοσοφικής Εταιρείας και ταυτόχρονα πήρε μέρος στο Ναό του Άλφα και του Ωμέγα του Ερμητικού Τάγματος της Χρυσής Αυγής.
Μάλιστα, απασχολούνταν ταυτόχρονα στην επιστήμη της όσο και στα μαθήματα της Θεοσοφικής Εταιρείας και είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει στην πράξη τα αποτελέσματα του αποκρυφισμού, όπως αρχικά της διδάχτηκε από τον Moriarty καθώς και από τα γραπτά και τις διδασκαλίες της Annie Besant, η οποία ήταν Πρόεδρος της Θεοσοφικής Εταιρείας και είχε διατελέσει μαθήτρια της πασίγνωστης Έλενας Πέτροβνα Μπλαβάτσκυ. Εκείνη την περίοδο η Dion ήρθε σε επαφή με τη δοξασία ότι υπήρχαν πεφωτισμένοι Δάσκαλοι σε διαφορετικό επίπεδο από το υλικό, οι οποίοι παρακολουθούσαν την εξέλιξη της ανθρωπότητας και βοηθούσαν εκείνον που πραγματικά ήθελε να επεκτείνει τους ορίζοντές του ώστε να βοηθήσει τους συνανθρώπους του. Η Dion παθιάστηκε με αυτή την ιδέα και για πολύ καιρό επιθυμούσε να τους συναντήσει ώσπου κάποτε η επιθυμία της έγινε πραγματικότητα. Μέσα από ένα όραμα, είδε ότι βρισκόταν στα Ιμαλάια, όπου και δύο από αυτούς τους Δασκάλους της εμφανίστηκαν και την ενημέρωσαν ότι είχε γίνει δεκτή ως μαθήτρια.
Έτσι, το 1919, η Dion Fortune έγινε μαθήτρια του Theodore Moriarty, τον οποίο σεβόταν κι εκτιμούσε βαθύτατα. Εκείνο το διάστημα μάλιστα άλλαξε το βαπτιστικό της όνομα, χρησιμοποιώντας πλέον το Dion Fortune.

Τα επόμενα χρόνια
Σύντομα η Dion απογοητεύτηκε από το Ερμητικό Τάγμα της Χρυσής Αυγής και τις πρακτικές του. Τώρα πλέον, όπως η ίδια έλεγε, το Τάγμα αποτελούνταν από χήρες και ηλικιωμένους που καβγάδιζαν. Ένιωσε ότι ασφυκτιούσε εκείνη που, περισσότερο από οτιδήποτε, ήθελε να διεισδύσει στα μυστήρια της Γνώσης. Έτσι, αποφάσισε να ιδρύσει το δικό της Τάγμα, το οποίο και ονόμασε Αδελφότητα του Εσωτερικού Φωτός. Το 1924 η Αδελφότητα απέκτησε τα δικά της γραφεία κοντά στο Glastonbury. Τρία χρόνια αργότερα η Dion παντρεύτηκε τον Δόκτωρ Thomas Penry Evans. Την ίδια χρονιά αντιμετώπισε δυσκολίες με το Τάγμα του Άλφα και του Ωμέγα της Χρυσής Αυγής, του οποίου διευθύντρια ήταν η χήρα του ιδρυτή του Τάγματος της Χρυσής Αυγής, Moina Mathers. Το πρόβλημα έγινε ακόμη χειρότερο όταν η Dion Fortune άρχισε να δημοσιεύει τα δικά της αποκρυφιστικά κείμενα. Η Mathers θεώρησε προσβολή να κοινοποιούνται οι μυστικοί συμβολισμοί και έτσι την απέβαλε από το Τάγμα, με τη δικαιολογία ότι δεν είχαν εμφανιστεί τα κατάλληλα σύμβολα στην αύρα της. Μια δικαιολογία που η Fortune δεν αποδέχτηκε ποτέ, ωστόσο το πρόβλημα λύθηκε, αφού τον επόμενο χρόνο η Moina Mathers άφησε αυτό τον κόσμο στην ηλικία των 63 ετών.
Το 1927 ήταν μια ιδιαίτερα παραγωγική χρονιά για τη Dion Fortune. Η Αδελφότητα του Εσωτερικού Φωτός άρχισε να αναπτύσσεται και η ίδια ξεκίνησε να γράφει και να δημοσιεύει τα πασίγνωστα έργα της. Πασίγνωστη παραμένει η ιστορία σχετικά με την υλοποίηση μιας σκεπτομορφής από την ίδια. Οραματιζόταν τον Φενρίρ, ένα μυθικό τέρας με τη μορφή λύκου, όταν ξαφνικά ένας μεγάλος γκρίζος λύκος υλοποιήθηκε μπροστά της. Την περίοδο εκείνη ισχυρίζεται ότι δεν γνώριζε τον τρόπο με τον οποίο κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιτευχθεί, ωστόσο κατάφερε να διαλύσει τη σκεπτομορφή, οραματιζόμενη ότι του στερούσε την ενέργεια διαμέσου ενός λώρου που τη σύνδεε μαζί του.

Το συγγραφικό της έργο και τα χαρακτηριστικά του
Μελετώντας κανείς τα κείμενα της Dion Fortune, δεν μπορεί να μην παρατηρήσει τη σαφήνεια και απλότητα του λόγου της, ικανότητες με τις οποίες καθιστά σαφείς και ευκολονόητες τις δυσκολότερες έννοιες του Εσωτερισμού, ακόμα και σε εκείνον που δεν έχει εντρυφήσει σε παρόμοια θέματα. Αυτό γίνεται εξαιρετικά προφανές στα μυθιστορηματικά της έργα αλλά και στις υπόλοιπες πραγματείες.
Η Dion Fortune πρωτίστως εξετάζει τον υλικό κόσμο αλλά και τα εσωτερικά πεδία με βάση τη λογική. Επιστήμονας η ίδια, δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει όρους και ιδέες από τον Γιούνγκ και το Φρόυντ και, σε αντίθεση με ορισμένους άλλους, θεωρεί ότι η Επιστήμη είναι ένας δρόμος της Γνώσης αν και όχι ο μοναδικός ή ο πλέον αλάνθαστος.
Στα γραπτά της διαπιστώνει κανείς τη μετριοπάθεια και την έμπρακτη αποδοχή και κατανόηση, μαζί με άφθονα μυστικά και πρακτικές του Εσωτερισμού, τις οποίες η ίδια θεωρούσε ότι αναβίωνε με βάση τα αρχαία μυστήρια. Σκοπό της ζωής της, άλλωστε, είχε βάλει την αναβίωση της Μυστηριακής Παράδοσης της Δύσης, για την οποία έκανε μια σαφή διάκριση ανάμεσα στις Ανατολικές και Δυτικές πρακτικές, λέγοντας ότι ορισμένες από αυτές δεν ταίριαζαν στη Δυτική Παράδοση από πλευράς ιδιοσυγκρασίας των ανθρώπων και όχι από άποψης αποτελεσματικότητας ή ορθότητας. Παραδειγματικά σας αναφέρω ότι θεωρούσε πως ορισμένες από τις στάσεις Διαλογισμού (Ασάνα) που εφαρμόζονται στην Ανατολή, στη Δύση δεν είναι εφικτές.
Στο έργο της Η εκπαίδευση και το έργο ενός Μυημένου, αναφέρει πως οι δυο δρόμοι της Φώτισης είναι ο Μυστικισμός και ο Αποκρυφισμός, οι οποίοι έχουν τον ίδιο σκοπό αλλά διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης. Προειδοποιεί όμως ότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι κατάλληλοι ή έτοιμη για τη μύηση στον ένα ή στον άλλο κλάδο κι εκείνοι που έχουν την ικανότητα να μυηθούν χρειάζεται να περάσουν από μια δύσκολη προετοιμασία τόσο στο πνευματικό όσο και στο σωματικό επίπεδο, πάντα κάτω από την καθοδήγηση ενός Δασκάλου. Η προετοιμασία αυτή περιλαμβάνει όχι μόνο το Διαλογισμό και παρόμοιες τεχνικές αλλά την κατάλληλη πνευματική και σωματική ετοιμασία, η οποία θα καλλιεργήσει τις πνευματικές και τις σωματικές του αρετές. Η διαδικασία αυτή μπορεί να διαρκέσει όχι απλά πολλά χρόνια αλλά ακόμη και πολλές διαφορετικές ζωές, μέσα από έναν κύκλο ούτε λίγο ούτε πολύ έως τριών ενσαρκώσεων. Στο σημαντικό της αυτό έργο η Dion, με τρόπο γεμάτο κατανόηση, καθοδηγεί σταθερά τον καθένα που επιχειρεί για πρώτη φορά το ταξίδι στα Εσωτερικά Πεδία. Δεν του κρύβει τις δυσκολίες που τον περιμένουν αλλά και δεν τον απογοητεύει.
Στο Ψυχική Αυτοάμυνα, ένα από τα γνωστότερά της έργα, πραγματεύεται την αρνητική χρήση της απόκρυφης δύναμης και, παραθέτει κι εξηγεί τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να προστατευθεί από τέτοιου είδους επιθέσεις. Όπως είπαμε και στην εισαγωγή, η ίδια είχε υποστεί μια τέτοια επίθεση πριν ασχοληθεί ενεργά με τον Εσωτερισμό.
Η Μυστική Καμπάλλα είναι ένα έργο της το οποίο επηρέασε σε αποφασιστικό βαθμό τον Εσωτερισμό και μέχρι και σήμερα αποτελεί σημαντικό βοήθημα για εκείνον που ενδιαφέρεται για τον αποκρυφισμό. Η Dion Fortune πίστευε ότι η Καμπάλλα και η χρήση της αποτελούσε σημαντικό Κλειδί στη Δυτική Μυστική Παράδοση. Όπως είχε γράψει νωρίτερα "Τα Δυτικά Εσωτερικά Συστήματα έχουν τις ρίζες τους σε τρεις κύριες πηγές: την Καβαλιστική, την Αιγυπτιακή και την Ελληνική (…) Καθένα από τα τρία αυτά μεγάλα συστήματα αναπτύχθηκε ανταποκρινόμενο στις ανάγκες κάποιας ιδιαίτερης φάσης της ανθρώπινης εξέλιξης (…) Το Ελληνικό σύστημα χαρακτηρίζεται από ένα Πάνθεο που ενσαρκώνει τις δυνάμεις της φύσης και είναι φιλοσοφικό σύστημα. Το Αιγυπτιακό χαρακτηρίζεται από θεούς που έχουν κεφάλια ζώων και παριστάνουν τις δυνάμεις εκείνες που έχουν εισδύσει στην ανθρώπινη συνείδηση και είναι μυητικό σύστημα. Το Καβαλιστικό χαρακτηρίζεται από την ολοκληρωτική απουσία Θεών, όντας αυστηρά μονοθεϊστικό και ουσιαστικά είναι ένα μαγικό σύστημα”.
Συνεχίζει λέγοντας πως τα τρία αυτά συστήματα της Δυτικής Παράδοσης επέδρασαν το ένα στο άλλο και δημιούργησαν παρακλάδια αλλά θεωρεί απαραίτητο να πηγαίνει κανείς πίσω στις πρωταρχικές πηγές. Δεν θεωρεί ότι αποκλείεται κανείς να περάσει στα Εσωτερικά Πεδία αν δεν στηριχθεί στις πρακτικές ενός από τα τρία συστήματα αλλά προειδοποιεί πως κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο.
Αντίθετα, εκφράζει τη δυσπιστία της απέναντι σε τελετουργικά και πρακτικές που διδάσκουν ορισμένα Γριμόρια, έστω και αν μοιάζουν πολύ με τα ορθά τυπικά, γιατί λέει πως όλα αυτά γράφτηκαν από ημιμαθείς ή και τελείως αμαθείς και είναι δεδομένη η αποτυχία τους, πέραν ενός εντυπωσιασμού που είναι και το μοναδικό που μπορούν να προσφέρουν. Φυσικά τα σύμβολα έχουν ουσιαστική σημασία στον αποκρυφισμό αλλά χρειάζεται η βαθύτερη και ακριβής γνώση του τι ακριβώς αντιπροσωπεύουν. Γιατί, όπως έλεγε και η ίδια, "Δεισιδαιμονία είναι να παραμένεις προσκολλημένος στα σύμβολα και τυπικά μιας περασμένης εποχής, έχοντας ξεχάσει την ουσία τους”.
Ένα από τα σπουδαιότερα αλλά και πλέον δυσνόητα έργα της, παραμένει το Κοσμικό Δόγμα στο οποίο πραγματεύεται τη Δημιουργία του Κόσμου από Εσωτερικής άποψης. Είναι ένα έργο που δεν χαρακτηρίζεται ως μαγικό κείμενο αλλά περισσότερο ως αποκαλυπτικό -φιλοσοφικό και είναι εξαιρετικά δυσνόητο, προορισμένο περισσότερο για μυημένους.
Στην Εσωτερική φιλοσοφία του Έρωτα και του Γάμου πραγματεύεται το ζήτημα του περίφημου Πνευματικού Γάμου ως ένωση αντιθέτων και μεγιστοποίηση του πνευματικού έργου, ξεκαθαρίζοντας επίσης ορισμένα τυπικά ταγμάτων, τα οποία απαιτούσαν την αγαμία των μελών τους ή κάποιων άλλων που διαστρέβλωναν την πραγματική του σημασία μέσα από οργιαστικές τελετουργίες.
Τα έργα της περιλαμβάνουν ακόμη την Εφαρμοσμένη Μαγεία, τις όψεις του αποκρυφισμού, τα εσωτερικά τάγματα και το έργο τους, τον πρακτικό αποκρυφισμό, τον υγιή αποκρυφισμό, το μέσα από τις πύλες του θανάτου, καθώς και μια σειρά από αποκρυφιστικά μυθιστορήματα όπως τη Σεληνιακή Μαγεία, τον δαιμονικό εραστή, τον τραγοπόδαρο θεό, την ιέρεια της θάλασσας και τον φτερωτό ταύρο.


Ο μαγικός πόλεμος και ο θάνατός της
Υπάρχει μια πολύ γνωστή ιστορία σχετικά με τη Dion Fortune. Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, λέγεται ότι συγκέντρωσε μια μεγάλη ομάδα από αποκρυφιστές, προκειμένου με τη βοήθεια της μαγείας να βοηθήσει στο συμμαχικό έργο τη χώρα της ενάντια στους Γερμανούς που προέλαυναν. Αυτή η τεράστια εξάντληση που της προκάλεσε, λέγεται ότι οδήγησε στο θάνατό της το 1946 από λευχαιμία, ενώ η ίδια είχε προειδοποιήσει σχετικά με τις δυσμενείς επιπτώσεις που μπορεί να έχει στο ανθρώπινο σώμα η χρήση αυτών των δυνάμεων. Χρόνια νωρίτερα είχε πει ότι η είσοδος του Ανώτερου Εαυτού σε ένα ανθρώπινο σώμα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή του, όπως ένα στενό πουκάμισο σκίζεται όταν το φορέσει ένας ογκώδης άνθρωπος. Δεν γνωρίζουμε εάν ο μαγικός της πόλεμος είχε αποτέλεσμα, ωστόσο οι Γερμανοί ηττήθηκαν και δεν πάτησαν το πόδι τους στη Βρετανία…
Η Αδελφότητα του Εσωτερικού Φωτός που η ίδια ίδρυσε συνεχίζει να υπάρχει και να δραστηριοποιείται ακόμα, έχοντας ως ακρογωνιαίο λίθο τη διδασκαλία της, κατά την άποψή μου, μεγαλύτερης αποκρυφίστριας της Δυτικής παράδοσης.
Ψηφοφορία
Σε τι θέματα θέλετε να ανανεώσουμε το site μας?
Total of answers: 340
Login form
Επισκεψιμότητα
Total online: 1
Επισκέπτες: 1
Μέλη: 0
Site Translator
 
Visitors Location
Γίνετε μέλος μας!


Τα βιβλία μας!
Για τους λάτρεις του τρόμου.




Σε συνεργασία με:




Το Ράδιο μας!